Heren,
Ik heb een vraag. Ik lees dat de de handschoenenkleur afgestemd dient te worden op de schoenen en de riem.
(Baarlijke) nonsens. Zelfs als het gedrukt staat.
Wat te doen in mijn situatie... Ik draag uitsluitend bruine schoenen met bijpassende riemen, máár heb een zwarte jas! Moet ik in dit geval zwarte of bruine (lederen) handschoenen aanschaffen?
(...)
Het bovenstaande in aanmerking genomen, zou ik de kleur van de handschoenen afstemmen op de jas, omdat dat nu eenmaal het grootste 'kleurvlak' is. Dat betekent echter niet dat je zwarte handschoenen zou moeten kiezen. Sterker nog, ik denk dat zwarte handschoenen de slechtst denkbare mogelijkheid zou zijn. In mijn beleving is het mooier om voor contrast te kiezen tussen handschoenen en de jas. Ik zou waarschijnlijk voor een bruintint gaan. Vergeet vooral niet om te zorgen dat je handschoenen zogenaamde 'points on back' hebben, ofwel drie verticale (stik)lijnen op de rug van de hand. In mijn beleving is dat het belangrijkste onderscheid tussen dames en herenhandschoenen.
Qua leer ben ik een voorstander van hert. De nerfstructuur van varken en rund laten mij koud.
Groeten,
Don
| Aanpassingen: | 1. BBCode. |
| 2. Inhoudelijke toevoegingen. |