Auteur Topic: Handschoenen  (248762 keer gelezen)

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Handschoenen
Reactie #375 Gepost op: 12 oktober 2010 - 17:34:15
Ow okay dat valt mee. Dank.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 12 oktober 2010 - 17:43:37
Een paar weken geleden hebben wij Antwerpen bezocht. Ook het Huis Boon werd bezocht. Wat een fantastische zaak. We waren vroeg in de ochtend, mevrouw opende net de winkel. Ik heb me in een half uurtje laten voorlichten op het gebied van handschoenen en een aantal gepast. Met een oude houten handschoenenrekker werden de handschoenen opgerekt. Ik moest mijn elleboog op de toonbank zetten en mevrouw schoof daarna de handschoen om mijn hand. Een waar ritueel. Onwennig, maar ik liet het me welgevallen. En ...... ik ben wel gevallen voor een paar "pecari" (everzwijn leer) handschoenen. Ze liggen in de kast en ik heb ze al een paar keer horen mopperen waarom ze nog niet buiten zijn geweest. Komt dus helemaal goed als het straks kouder wordt. Kortom, een bezoek is zeker aan te bevelen.
Volgende week naar Engeland. Waarschijnlijk gaan we de fabriek van Chesterjefferies bezoeken. Zal een "verslagje" schrijven.

Mediaman

• Gast
Reactie #377 Gepost op: 12 oktober 2010 - 19:43:08
Een paar weken geleden hebben wij Antwerpen bezocht. Ook het Huis Boon werd bezocht. Wat een fantastische zaak. We waren vroeg in de ochtend, mevrouw opende net de winkel. Ik heb me in een half uurtje laten voorlichten op het gebied van handschoenen en een aantal gepast. Met een oude houten handschoenenrekker werden de handschoenen opgerekt. Ik moest mijn elleboog op de toonbank zetten en mevrouw schoof daarna de handschoen om mijn hand. Een waar ritueel. Onwennig, maar ik liet het me welgevallen. En ...... ik ben wel gevallen voor een paar "pecari" (everzwijn leer) handschoenen. Ze liggen in de kast en ik heb ze al een paar keer horen mopperen waarom ze nog niet buiten zijn geweest. Komt dus helemaal goed als het straks kouder wordt. Kortom, een bezoek is zeker aan te bevelen.
Volgende week naar Engeland. Waarschijnlijk gaan we de fabriek van Chesterjefferies bezoeken. Zal een "verslagje" schrijven.

Dit bedoel ik, ouderwetse service, goed assortiment, kundig personeel en een schitterende winkelinrichting. Voor dat geld heb je er jaren plezier van, verrichten ze kosteloos kleine reparaties en is het mogelijk om versleten voeringen te vervangen. 

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 12 oktober 2010 - 19:48:54

Dit is een zinvolle verslaggeving! Daar hebben SF-ers wat aan. Wat was jij kwijt voor je handschoenen?
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 12 oktober 2010 - 20:21:58
Oeps, ik kwam binnen met het idee zo'n €100 uit te geven, maar heb haar toch maar € 180 betaald, anders kreeg ik de handschoenen niet mee. In eerste instantie had ik ook een "goedkoper" paar op het oog. Maar je weet hoe het gaat. Toch ook maar eens andere mogelijkheden proberen en je laten voorlichten. Ze liet haar eigen handschoenen zien, ook van een everzwijn. Al zo'n acht jaar in gebruik met een prachtig patina. De zon scheen, een dagje uit, mijn lieve vrouw die me aanmoedigde en ik was verkocht. Spijt? Neen!! En mevrouw heeft beslist geen druk uitgeoefend om het duurdere paar te verkopen. Echt een bezoek waard.
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2010 - 20:23:35 door Willem

Mediaman

• Gast
Reactie #380 Gepost op: 12 oktober 2010 - 20:25:20
Op de sartorialist staat een foto ve paar pecari handschoenen met ook een mooi patina.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 12 oktober 2010 - 20:38:52
Klinkt serieus goed heren. Heb zin om er dit weekend gelijk heen te gaan, maar goed eerst nog even op de jas wachten voor de beste match.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 12 oktober 2010 - 20:52:05
Aangezien imo een man niet aan maar één paar handschoen genoeg kan hebben, zou ik Chester Jefferies zeker adviseren. Die deerskin gloves zijn top, en kosten maar een deel van wat je bij Boon kwijt bent. Probeer gewoon allebei en doe even een verslagje. ;)

@ Carwo, jij had toch de warmste van CJ? Welke zijn dat ook alweer?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 12 oktober 2010 - 20:54:12

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 12 oktober 2010 - 21:09:03
Dat is 'm volgens mij ja, thanks MM.

Edit: Als je bij de special offers kijkt, staat ie daar voor 41 pondjes. :o
Laatst bewerkt op: 12 oktober 2010 - 21:12:30 door Mikey Fuoco

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 12 oktober 2010 - 21:09:42
Op de sartorialist staat een foto ve paar pecari handschoenen met ook een mooi patina.

Deze van Luciano Barbera, erg mooi ja:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 12 oktober 2010 - 22:25:51
Yep, Grasmoor.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 12 oktober 2010 - 22:37:24
Zijn ze je afgelopen winter goed bevallen? Wat ik al schreef, volgende week ga ik zeer waarschijnlijk een kijkje nemen in hun fabriekje in Gillingham. Had hier ook al gelezen over het type Man about Town.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 12 oktober 2010 - 22:55:02
Ja, goed bevallen, hoewel echt snijdend koude wind er ook doorkomt. Zijn wel heel casual.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #389 Gepost op: 20 oktober 2010 - 22:32:55
Ik ben op zoek naar leren handschoenen voor de winter voor bij mijn donkerblauwe parka en nu vraag ik me af of iemand een goed adresje weet in A'dam? Budget: om en nabij de 100 euro.
Ik zou er anders moeten bijlopen met ski handschoenen en dat blijf ik toch een stom gezicht vinden. Ik had al gekeken bij de bijenkorf maar die standaard maten pas ik niet echt goed, (heb geen grote handen maar naar verhouding wel lange dunne vingers.)
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!