Auteur Topic: Berluti  (124411 keer gelezen)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Berluti
Reactie #255 Gepost op: 13 november 2010 - 21:43:52
Ik vind ze wel cool. Denk dat ik deze voor de zomer ga bestellen:

Van belgianshoes.com.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 13 november 2010 - 23:22:44
Belgian Shoes zijn geen Belgisch schoeisel, toch?

Toch wel!
Is een schoenmaker uit het Belgische Izegem, als ik me niet vergis.
Ze hebben 1 winkel en die ligt wonderlijk in NYC.
Je kan ze alleen daar en online kopen.
Ze hebben zelfs geen fabriekswinkel.

Where has all the glamour gone?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 24 november 2010 - 15:43:09
Berluti in the movies [hope no repost]
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 02 december 2010 - 15:16:19
Typisch Berluti: you love it or you hate it, maar wel uitermate geschikt voor het huidige weertype!

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 02 december 2010 - 18:59:08
No love here..
Het is maar hoe je het bekijkt..

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #260 Gepost op: 02 december 2010 - 19:59:03
Berluti in the movies [hope no repost]
Leuke video. Die had ik nog niet eerder gezien.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #261 Gepost op: 03 december 2010 - 09:38:53
Leuke video. Die had ik nog niet eerder gezien.

Die staat ook op mijn blogje..... Moet je natuurlijk wel volgen hè!!  ;)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 20 december 2010 - 23:07:43
Ben een beetje het web aan het afzoeken naar mooie schoenen. Kijk voornamelijk naar zwart omdat die kleur mijn eerste paar goede dress-schoenen moet worden. Ik kwam deze site tegen:

http://www.barneys.com/Elegante-Cap-Toe-Balmoral/075025048,default,pd.html

Wat ik echt frappant vond om te zien, is dat op het plaatje met de witte achtergrond de schoen er mooi uit ziet, maar verder vrij normaal oogt. Op de real-time foto (laat ik het zo maar noemen) zie je eigenlijk pas echt de klasse en hoe mooi ze zijn. Deze schoenen vind ik echt magistraaaaaaaaaaaal! Helaas wel iets boven budget voor een 23 jarige jongen. Zit meer aan 350-600 te denken..... Jammer :P

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 21 december 2010 - 09:10:16
Ondanks de vaak {rapid}blake maakwijze van Berluti voelen de schoenen in werkelijkheid inderdaad fantastisch, zowel in de hand als aan de voet overigens. =D>
Indien dit jouw ultieme wens is als schoen [er zijn zeker alternatieven welke wel binnen jouw budget zitten] zou ik eens zoeken in de sale of via e-bay [dat laatste is echter een risico indien je de eigen maat niet exact kent]

edit: een weekendje Parijs is wellicht een oplossing voor het vaststellen van jouw maatvoering in Berluti, bovendien kan je deze dan ook een keer in de hand houden en aan de voet voelen en bepalen of het je de meerprijs waard is, het verschil tussen C&J of o.a. Santoni enerzijds en Berluti anderzijds is behoorlijk groot en je vind dat dat dan ook mede terug in de prijsstelling. :-$
Laatst bewerkt op: 21 december 2010 - 09:29:28 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 21 december 2010 - 09:14:40
Dat komt omdat de schoenen "in het echt" zo gepolished zijn dat ze glimmen als spiegels en op de witte achtergrond foto niet.

Verder kan je ook eens kijken naar C&J Audley, Hallam.. zitten misschien iets meer binnen je budget. Verder heeft SM altijd wel een zwarte Santoni toe-cap staan.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #265 Gepost op: 21 december 2010 - 09:16:01
Ik denk dat je met een dergelijk budget prachtige schoenen kan kopen die geheel aan je wensen voldoen en dat je daarvoor naar een deskundige winkelier moet gaan zoals Both (010) of Sir Max (020) om goed te passen. Niet experimenteren met e-bay, eerst weten welke leest past bij je voet en welke maat de juiste is. Voor exoten als Berlutti en Corthay is nog tijd genoeg.

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 21 december 2010 - 21:23:02
Vorige maand nog voor de etalage gestaan in Parijs, blijven erg mooie schoenen alleen is het toch wel erg druk. Er was iemand bezig met een paar schoenen met tijgerprint te passen, dan wil je volgens mij toch erg graag gezien worden.... Toch jammer van zo'n merk.

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 02 maart 2011 - 20:35:15
zijn weliswaar geen schoenen, maar wel afkomstig van Berluti.

mooie Tas, alhoewel enigszins druk.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 03 maart 2011 - 11:25:34
Ik denk dat je met een dergelijk budget prachtige schoenen kan kopen die geheel aan je wensen voldoen en dat je daarvoor naar een deskundige winkelier moet gaan zoals Both (010) of Sir Max (020) om goed te passen. Niet experimenteren met e-bay, eerst weten welke leest past bij je voet en welke maat de juiste is. Voor exoten als Berlutti en Corthay is nog tijd genoeg.

Ho ho Media, ik neem er toch lichte aanstoot aan dat je Both in één adem noemt met Sir Max. Niks tegen Both (misschien wel de 'beste' schoenenwinkel in Rotterdam) maar je praat toch wel over een geheel andere klasse... Waar Both eindigt, begint Sir Max pas.

Edit: zie overigens nu pas dat jouw post maanden oud is... lig er een klein beetje uit op dit forum geloof ik  :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #269 Gepost op: 03 maart 2011 - 12:00:13

Ho ho Media, ik neem er toch lichte aanstoot aan dat je Both in één adem noemt met Sir Max. Niks tegen Both (misschien wel de 'beste' schoenenwinkel in Rotterdam) maar je praat toch wel over een geheel andere klasse... Waar Both eindigt, begint Sir Max pas.

Edit: zie overigens nu pas dat jouw post maanden oud is... lig er een klein beetje uit op dit forum geloof ik  :wink:

Ik moest even teruglezen,..waar het ook alweer over ging. Beide zaken zijn in die zin niet met elkaar te vergelijken, maar het ging over het verkrijgen ve passend paar schoenen en daar kun je in beiden zaken goed voor terecht. Qua assortiment en daarmee de doelgroep zijn het idd twee totaal andere zaken.