Auteur Topic: Berluti  (124402 keer gelezen)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Berluti
Reactie #240 Gepost op: 12 november 2010 - 09:39:18
Citaat van: Leone op Vandaag om 15:47:59
Meest sexy? welke zijn dat dan i.j.h.o.  :?: 8-[

Citaat van: Orno's onderschrift
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ohh, dat was toch die titanenstrijd waarin deze sexy Olga van Berluti niet meedeed? :wink:

De overwinning is je uiteraard van harte gegund met deze ook mooie Santoni Variant. \:D/

Voor de 700 euro die deze Berluti's kosten, via E-bay, kan ik wel een paar andere schoenaankopen bedenken.
En dan heb ik kleur en model naar wens. Dan kan ik de schoen zelfs passen voordat ik ze aanschaf.

Maar buiten dat: voor mij geen Berluti.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 12 november 2010 - 19:08:39
Voor de 700 euro die deze Berluti's kosten, via E-bay, kan ik wel een paar andere schoenaankopen bedenken.
En dan heb ik kleur en model naar wens. Dan kan ik de schoen zelfs passen voordat ik ze aanschaf.
Maar buiten dat: voor mij geen Berluti.
Voor een paar honder euro meer kan je een Olga 'wholecut' uitzoeken en in elk mogelijke kleurcombinatie naar keuze laten patineren.
Uiteraard kan je deze dan ook voor de aanschaf passen, in combinatie met een trip naar Parijs of Londen bespaar je de reiskosten. :wink:
De laatste regel is gebaseerd op een problematische persoonlijk ervaring? Ik was voordien ook wat sceptisch over Berluti maar ik heb nog geen seconde spijt van gehad van de aanschaf en bezit er nu inmiddels zelfs twee {1 uit Parijs en 1 via e-bay}
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 12 november 2010 - 21:49:40
....
...
De laatste regel is gebaseerd op een problematische persoonlijk ervaring? ...
....

Nee, dat is puur gevoelsmatig.
Dus gebaseerd op stapels vooroordelen.
Ze zijn teveel bezig met het uiterlijk, naar mijn smaak.
Ik verdenk de schoenen ervan te ruiken naar bloemen en parfum i.p.v. leer, aarde en zweet.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 13 november 2010 - 12:50:41
Nee, dat is puur gevoelsmatig.
Dus gebaseerd op stapels vooroordelen.
Ze zijn teveel bezig met het uiterlijk, naar mijn smaak.
Ik verdenk de schoenen ervan te ruiken naar bloemen en parfum i.p.v. leer, aarde en zweet.
Dat vooroordelen deel had ik zoals reeds aangegeven ook, geheel ten onrechte blijkt overigens.
Het uiterlijk is bij Berluti [Maar dat geldt overigens uiteraard ook voor elke schoenmaker] zeer belangrijk,
maar de kleuring en pasvorm wellicht nog meer en die is goed, door het gebruik van het dunne en wat kwetsbaarder leder is kleuring beter mogelijk dan bij anderen en is onderhoud extreem belangrijk.
Qua pasvorm en draagcomfort behoord Berluti overigens zeer zeker bij de betere schoen merken.
Gewoon een keertje passen en proberen zou ik zo zeggen en wellicht neemt dit de vooroordelen ook weg. :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 13 november 2010 - 14:50:03
...
....
Qua pasvorm en draagcomfort behoord Berluti overigens zeer zeker bij de betere schoen merken.
... :-$

In het café werd op de veiling van spullen van Madoff gewezen.
Daar gaan een lading schoenen onder de hamer.
Waaronder veel Belgisch schoeisel maar ook veel Lobb en Berluti.
Hij was een liefhebber blijkbaar:

http://www.txauction.com/photos.cfm?start=316&aid=229

guest45

• Gast
Reactie #245 Gepost op: 13 november 2010 - 15:11:39
Citaat
In 1993 did the LVMH group acquire a rather sleepy Parisian bespoke shoemaker whose main claim to fame until then, had been pearl-studded pumps for Emperor Bokhassa’s coronation.

Maybe the house sold a ready-to-wear line prior to ‘93, maybe not; but under LVMH’s management the brand expanded enormously and was heavily promoted. The ready-to-wear shoes are made by StefanoBi (LVMH owned, basically the maker of all the different shoe lines).

Of course there is a lot of bull**** in the promotion of the product: leathers get bleached by the moonlight, polishing must be done with Dom Perignon (another LVMH product).  The majority of Berluti shoes are fashion items and are probably not intended to last for longer than a few years. They are rather like Marmite (a very acquired taste), which people either love or hate. The majority of models in made in very thin “Venezia” leather and additionally are wholecuts, so they are extremely prone to creasing when worn. Most designs are Blake stitched (which is the standard construction method in Italy). On the other hand, Venezia leather (I suppose due to the tanning process) can be striped, have the colour change and can take elaborate antiquing.

+1

........

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 13 november 2010 - 15:28:39
fugly...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

guest45

• Gast
Reactie #247 Gepost op: 13 november 2010 - 15:50:02

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 13 november 2010 - 16:31:33
De schoenen van Berluti zijn vaak extravagant en soms zelfs over the top [deze zijn zelfs ronduit lelijk] maar de Olga is een voorbeeld van een prachtige schoen, inmiddels een klassieker en van geïmiteerd maar zelden verbeterd imho.
Berluti heeft evenals StefanoBi {tot 1996 maker van het Berluti schoeisel] en anderen een workshop in Ferrara:

Berluti was founded in 1895 by Alessandro Berluti, who had come to France to establish himself as a craftsman shoemaker. Berluti grew and flourished under the successive guidance of Torello Berluti, Talbinio Berluti and, to the present day, Olga Berluti. Olga Berluti is the creator of the men's shoes which bear her name. In 1993, LVMH acquired the brand with the objective, shared with the creator of Berluti shoes, of assuring global expansion while preserving the soul of the business. In 1996, there was an expansion and renovation of the historical shop in the rue Marbeuf (8th arrondissement) in Paris and the creation by Olga Berluti of five new lines (Tatoués, Guerrier, Dandy, Esprit de la Couture, Lasso) and an infinite variety of colours. *In the same year, Berluti's ready-to-wear workshop at Ferrara, Italy, was acquired, in order to assure development coupled with quality control. Berluti’s ambition is to become the international benchmark for truly elegant footwear for men. *

http://www.divaasia.com/article/5473
Laatst bewerkt op: 13 november 2010 - 16:33:13 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 13 november 2010 - 20:26:06
In het café werd op de veiling van spullen van Madoff gewezen.
Daar gaan een lading schoenen onder de hamer.
Waaronder veel Belgisch schoeisel maar ook veel Lobb en Berluti.

Belgian Shoes zijn geen Belgisch schoeisel, toch?

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 13 november 2010 - 20:32:45

Nee, die zijn gewoon ontzettend lelijk.

;)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 13 november 2010 - 20:37:59
Hehe. Zou best één paar willen hebben, eerlijk gezegd.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 13 november 2010 - 20:41:10
Hehe. Zou best één paar willen hebben, eerlijk gezegd.

Ik vind ze wel leuker dan de gemiddelde velvet slipper die ik tegenkom. Als je een mooie suede variant zou nemen is het een leuke gimmick en een goede variant op die gezapige fluwelen muiltjes.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 13 november 2010 - 20:56:16

Dat was inderdaad een vrije vertaling.
Beetje slordig, maar wel aardig vond ik.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 13 november 2010 - 21:14:04
Ah, so.