Auteur Topic: Berluti  (124406 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Berluti
Reactie #300 Gepost op: 16 december 2011 - 11:53:04
Zonder voeten of schoenspanners erin wel ja. :wink:

ff. zonder dollen, aan de voet zijn de veterlijsten van mijn Olga II en Olga III ook nagenoeg gesloten, van de Cycliste uiteraard niet.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #301 Gepost op: 02 januari 2012 - 16:38:18
Een minder leuk stukje over de regenbestendigheid en de blijkbaar gedaalde kwaliteit van Berluti:

http://parisiangentleman.co.uk/2011/12/27/don%e2%80%99t-sing-in-the-rain-in-your-berlutis/

Kan niet beoordelen wat er waar van is.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 02 januari 2012 - 17:01:02
Interessant stukje van kennelijk Berluti een liefhebber.

Ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen en of er meer mensen zijn die dit zo ervaren.

Ben het niet zo ens met de in het artikel gedane suggestie (of moet ik schrijven geponeerde stelling) stelling dat het aan de Blake (of Bologna?) constructie zou liggen.

Paar Berluti's staat nog op mijn verlanglijst, echter eerst een paar G&G in de Deco leest.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 02 januari 2012 - 18:07:00
Tja, de Corluti is een aparte schoen voor een apart slag mensen...
Nieuw geld ook, denk ik toch :mrgreen:
live and let die

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 02 januari 2012 - 18:19:14
Ik ben in het bezit van een drietal Berluti's en ken dit probleem eigenlijk niet, terwijl Nederland gemiddeld genomen toch natter is dan Frankrijk.
Mijn Berluti's worden elk zo'n 10 to 15 maal per jaar gedragen; dus niet echt intensief.
De kanttekeningen van PG zijn behoorlijk chargerend en de blake maakwijze heeft hier m.i. helemaal niets mee van doen.
Wel is mij in de shop medegedeeld dat ik mijn nieuwe schoenen voor het eerste gebruik moet behandelen met een meegeleverd 'blanke lak' en vooral de aanhechting tussen bovenleer en zool met een tandenborstel goed moet insmeren en dit 1 maal per jaar te herhalen.
Dat het leer kwetsbaar is klopt omdat het nogal dun is, maar mede daardoor fantastisch om de voet sluit, een prachtig patina wordt verkregen en super licht in gewicht is.
Voor mij was het ooit een schoen welke ik perse wilde bezitten en heb hier vooralsnog geen enkele spijt van, voor mij een van mijn fijnste en fraaiste schoenen.
Mijn John Lobb's en Silvano Lattanzi zijn zeer zeker degelijker en zwaarder van constructie, maar dragen daardoor ook wat minder relaxed.
Laatst bewerkt op: 03 januari 2012 - 09:29:22 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 02 januari 2012 - 18:56:29
Misschien gooi ik nu een grote knuppel in het Berlutti hok maar ik vind het merk een beetje tegenvallen...

Ik heb Berluti's in mijn handen gehad in NYC en Parijs. Voorheen was ik altijd erg gecharmeerd van dit merk (alleen foto's op internet). Na het zien van de prijzen, SOMMIGE modellen en kwaliteit (blake, zool) viel het me heel erg tegen. Ik ben niet echt overtuigd van de prijs / kwaliteit. Het wordt allemaal een beetje opgeblazen door de marketing (goede fotograaf, photoshop, verhaaltjes) achter dit merk heb ik het gevoel.

Laat niet weg dat b.v. de Olga een PRACHTIGE schoen is waar ik best wel jaloers op ben ;-)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 02 januari 2012 - 19:18:45
Ik herken jouw reactie wel Vortex, toen ik ze voor de eerste maal in de handen had vielen ze mij ook tegen maar dat had m.i. vooral met mijn hooggespannen verwachtingen te maken.
Ze waren ontzettend licht en voelden een beetje pantoffel slap/soepel aan qua bovenleer, maar pas toen ik ze aantrok en er mee aan de loop ging was ik om.

De prijs/prestatie verhouding is wel lichtelijk zoek, maar omdat ze zo mooi zijn vergeet ik dit soms. :wink:
Uiteraard zal ik deze schoentjes nooit in ons Hanneke en Janneke weer onder moeders paraplu aandoen, maar in het zonnetje op een terrasje doen ze het erg goed.
Laatst bewerkt op: 03 januari 2012 - 09:30:33 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #307 Gepost op: 03 januari 2012 - 13:38:12
Dat probleem met 't leer had Santoni tijden terug ook, weet niet of het nog voorkomt. Het is inderdaad een combinatie van de leersoort met het type finish. Ik meen dat Santoni het inmiddels heeft verholpen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #308 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:26:05
Dat probleem met 't leer had Santoni tijden terug ook, weet niet of het nog voorkomt. Het is inderdaad een combinatie van de leersoort met het type finish. Ik meen dat Santoni het inmiddels heeft verholpen.
Dat probleem had ik zelf emt een aantal paar van Santoni. Voor mij de reden geweest om nooit meer Santoni te kopen.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 14 januari 2012 - 12:11:41
live and let die

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 14 januari 2012 - 14:35:42
Ze maken al langer kleding accessoires zoals kousen e.d. dus niets nieuws onder de zon, vele merken zijn ze voor gegaan, Zie Hugo Boss, Zegna en Brioni.
Al is daar de route vaak omgekeerd geweest: eerst kleding en daarna schoenen onder de eigen naam verkopen.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Laatst bewerkt op: 27 januari 2012 - 09:23:27 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 27 januari 2012 - 09:31:51
Bijzondere stijl van Berluti. Leuk om te zien.

Mediaman

• Gast
Reactie #313 Gepost op: 27 januari 2012 - 11:57:18
Mooie kleding/stijl, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zoveel toevoegen qua stijl aan wat er al is van bestaande merken, zie er dan ook niet zoveel toekomst in voor Berlutti. Schoenmaker blijf,....

Het nepotisme speelproject van het zoontje vd baas (Arnault) toch? Waarschijnlijk om hem bezig en vd coke te houden o.i.d.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 27 januari 2012 - 12:26:04
Het is geen idee van Berluti maar van LVMH onder de noemer Berluti heeft het fundament van de man, laten we de hoofd designer van Zegna, Alessandro Sartori, inhuren voor de rest.
http://www.achtung-mode.com/en/zeitgeist/October%2011/Sartori,+Arnault,+Berluti+and+the+Invention+of+a+Men%27s+Couture+Brand

Het is volgens mij geen oplossing voor het bezighouden van Arnault jr. , dat hebben ze bij Fiat dan weer wel nodig gehad, deze jr.  is hooguit een junky wat betreft poker en gezien zijn vriendin: van roulette.
http://www.elle.nl/content/view/full/143074

Zijn zusje Delphine is overigens een van de rijkste vrouwen ter wereld met een net worth van 2,8 billion: leuke bruidsschat. :wink:
Laatst bewerkt op: 27 januari 2012 - 12:31:51 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“