Auteur Topic: Berluti  (124414 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Berluti
Reactie #195 Gepost op: 14 juli 2010 - 10:05:10
@ Casper & Daze: De schoenen van Berluti lijken inderdaad kwetsbaarder en vragen m.i. iets meer aandacht bij het onderhoud omdat het leder erg zacht is met een lichtgewicht constructie.
Het verschil tussen John Lobb en Berluti is juist en vooral het zachte leder en het gewicht, de levensduur lijkt so far echter niet te verschillen, maar ik zou niet weten hoe deze RB Berluti's zich echt houden in de regen t.o.v. de GY Lobb's
Aangezien ik dit zo veel mogelijk probeer te vermijden en de keren dat dit niet lukte was er geen verschil tussen beiden.
Het geen natte voeten of binnenzijde van de schoenen.
Het is overigens m.i. wel een must na aanschaf van een Berluti voor de eerste maal dragen de naad tussen het bovenleder en de zool goed in te smeren met waterafstotende wax/poets o.i.d. met een tandenborstel, hetgeen overigens ook geen kwaad kan bij GY schoenen.
Het draagcomfort van John Lobb is naar mijn mening beter, voor mijn voeten althans.
Dit wordt echter volledig gecompenseerd door de coole looks van Berluti.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #196 Gepost op: 14 juli 2010 - 10:58:28
Als mijn Greve wholecuts daar enigzins op gaan lijken ben ik een blij mens!

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 14 juli 2010 - 18:18:20
Heb jij enig zicht op de mate waarin Berluti de drager toestaan een hoge wreef te hebben Leone?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 14 juli 2010 - 20:02:15
Heb jij enig zicht op de mate waarin Berluti de drager toestaan een hoge wreef te hebben Leone?
Indien je een niet al te brede voorvoet hebt lijkt mij een hoge wreef niet een groot probleem omdat de schoenen redelijk toegeeflijk zijn in de veter sluiting en ruimte hieronder.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Laatst bewerkt op: 15 juli 2010 - 11:58:16 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 15 juli 2010 - 16:23:47
Wat een verschil tussen een Berluti zonder pantinering en met, zelfs in deze bescheiden kleurstelling:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 19 juli 2010 - 13:54:43
De nieuwe 2009 leest genaamd Pierre van Berluti is eveneens prachtig, zelfs een derby wordt mooi :wink:

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #202 Gepost op: 23 juli 2010 - 10:34:17
Ik vind de "Pierre" wat robuust ogen...   :?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 23 juli 2010 - 11:14:50
Gents,

Mijn vrije dag in Parijs bracht me ook bij Berluti aan de rue Marbeuf. De winkel is prachtig ingericht en de schoenen zijn een lust voor het oog. Ik trof een kundige en behulpzame verkoper, waarna een interessante reis langs de modellen, leesten en finishes volgde. De "Masai" uit de "Piercing" collectie sprak me het meest aan en ik heb lang getwijfeld of ik voor Berluti of Corthay zou kiezen. Zoals in het Corthay topic te lezen valt is mijn keus niet op Berluti gevallen. Het staat echter buiten kijf dat Berluti ooit aan mijn collectie wordt toegevoegd. De finishes die ze toepassen zijn ontzettend mooi en volledig naar de wensen van de klant in te vullen. Tijdens het passen draag je een onbehandelde schoen; de foto van Leone geeft een goed beeld van zo'n schoen. Het aanbrengen van de finish duurt normaliter zo'n drie weken. De verkoper gaf aan dat het mogelijk is om de finish na een aantal weken dragen kosteloos bij te werken. Ik heb mezelf voorgenomen om de volgende keer niet zonder een besteling te plaatsen de winkel te verlaten  :wink:

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 23 juli 2010 - 11:40:39
Ik vind de "Pierre" wat robuust ogen...   :?
Van boven is de Pierre wat breder dan de Olga leest, aan de onderzijde is het verschil minimaal maar geeft een iets andere pasvorm en draagcomfort.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 23 juli 2010 - 11:43:16
Gents,
Mijn vrije dag in Parijs bracht me ook bij Berluti aan de rue Marbeuf. De winkel is prachtig ingericht en de schoenen zijn een lust voor het oog. Ik trof een kundige en behulpzame verkoper, waarna een interessante reis langs de modellen, leesten en finishes volgde. De "Masai" uit de "Piercing" collectie sprak me het meest aan en ik heb lang getwijfeld of ik voor Berluti of Corthay zou kiezen. Zoals in het Corthay topic te lezen valt is mijn keus niet op Berluti gevallen. Het staat echter buiten kijf dat Berluti ooit aan mijn collectie wordt toegevoegd. De finishes die ze toepassen zijn ontzettend mooi en volledig naar de wensen van de klant in te vullen. Tijdens het passen draag je een onbehandelde schoen; de foto van Leone geeft een goed beeld van zo'n schoen. Het aanbrengen van de finish duurt normaliter zo'n drie weken. De verkoper gaf aan dat het mogelijk is om de finish na een aantal weken dragen kosteloos bij te werken. Ik heb mezelf voorgenomen om de volgende keer niet zonder een bestelling te plaatsen de winkel te verlaten  :wink:
Daze, jij hebt je goed vermaakt in Parijs en de tijd nuttig besteed :wink:
Zowel Berluti als Corthay maken prachtig schoeisel en mijn keuze voor Berluti is dan ook uitsluitend ingegeven door de te smalle leesten van Corthay; de Wilfrid is een prachtige keuze!
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 27 juli 2010 - 11:08:27
Berluti in de niche markt, Hennessy cognac i.c.m. een lederen Berluti kist:
http://www.sensez.com/feature/hennessy-x-berluti
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 27 juli 2010 - 11:14:54
Berluti: een kleurrijk merk.

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 27 juli 2010 - 12:39:06
Wel kunststukjes. Die groene zou ik wel willen hebben (en nog dragen ook).

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 28 juli 2010 - 19:28:59
De midnight blue finish die ze op een paar modellen aan rue Marbeuf hebben toegepast is ook om te watertanden (kan helaas geen foto's vinden). Hierbij nog een mooi kiekje van (een eerdere versie?) van de Piercing Masai: