Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142973 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #405 Gepost op: 28 april 2011 - 09:31:40
Eveneens een onhandige opmerking, maar die vind ik nog altijd niet vergelijkbaar met "Hebben jullie die zalige stoffen van LCT gezien [...]?"

Ik kan me dat gedoe met Ettemadis nog wel een beetje herinneren, maar ik weet niet eens wat voor promotie Amir zou hebben gemaakt. Ik heb me daar toen buiten gehouden, want ik vond het een redelijk doelloze discussie. Overigens moet dat incident met Ettemadis geen vrijbrief zijn om de berichten van Sergio (elke keer) onder de loep te nemen. Daar heeft niemand wat aan.
Laatst bewerkt op: 28 april 2011 - 09:34:18 door MMorley

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #406 Gepost op: 28 april 2011 - 09:36:28
Om mij ook maar in de discussie te mengen: het pluggen van LCT kwam vanuit de poster van het bericht zelf, de opmerking van sergio kwam naar aanleiding van een vraag van een forumlid, daar zit ook nog enige nuance in imho.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 28 april 2011 - 10:07:40
Ik vind dat we ons allemaal niet zo ontzettend moeten aanstellen. We zien zelf toch wel wanneer iemand een volslagen nutteloos bericht post? Laat de heren Mods in het ergste geval (zonder inhoudelijk bericht posten van 'eigen' links, echt spammen) een privé-berichtje sturen en iemand niet zo openlijk aan de schandpaal nagelen, dat werd voorheen ook niet gedaan.

Over dat gedoe over Vanità bestaat hier inderdaad een behoorlijk dubbele standaard, dat is gewoon vervelend. Zoals ik eerder al zei heb ik echt geen enkel probleem met wat meer inmenging van Vanità-kennis in het forum. Het forum ontbeert 90% van de tijd ook maar enige inhoudelijke kennis, als Vanità dat met iets meer winkel-eigen informatie naar 80% kan terugbrengen ben ik een stuk tevredener dan in de huidige situatie.

Laten we allemaal gewoon eens ophouden met dat autoritaire gedoe, zowel naar 'spammers' als naar leden met een afwijkende mening; we zijn allemaal volwassen en kunnen berichten en leden ook wel zelfstandig op waarde schatten.

Edit: n.a.v. bericht in café!
Laatst bewerkt op: 28 april 2011 - 10:12:47 door Advocatus

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #408 Gepost op: 28 april 2011 - 11:11:08
Om deze reden handelen andere mods meestal dit soort reclameuitingen af. Dan krijgen we niet iedere keer deze discussie. Die waren op dat tijdstip niet voor handen dus heb ik 't gedaan.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #409 Gepost op: 28 april 2011 - 11:36:39
Om deze reden handelen andere mods meestal dit soort reclameuitingen af. Dan krijgen we niet iedere keer deze discussie. Die waren op dat tijdstip niet voor handen dus heb ik 't gedaan.

Mijn punt is nou juist dat dat helemaal niet zo nodig is. Het heeft mijn voorkeur als we iets relaxter zouden zijn en die regels met wat meer speelruimte hanteren. We kunnen zelf het onderscheid ook wel maken tussen een oprecht iemand en een spammer?

Ik hoor in ruil voor wat meer zelfstandigheid en zelfdredzaamheid van de leden bij het beoordelen van posts liever vaker kundige en inhoudelijke verhalen van jou, of van Amir of van die schoenenkerel van een paar jaar geleden; zonder dat de schijn van commercie krampachtig uit de berichten moet worden gefilterd.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #410 Gepost op: 28 april 2011 - 11:44:38
Dit is niet helemaal het topic ervoor, maar er wordt ook relaxt mee omgegaan. In dit geval werd duidelijk reclame gemaakt voor LCT en daar heb ik een opmerking over gemaakt, verder niets. Hij kan gewoon deelnemen aan het forum en heeft geen ban. Posts heb ik dan ook niet verwijderd verder, dat heeft hij zelf gedaan.

Daarnaast nagelen we hier niemand aan de schandpaal, waarschuwingen voor het overtreden van het reglement zijn altijd openbaar gegeven. Normaliter wordt dat in het Moderator-topic gedaan maar in dit geval heb ik voor dit topic gekozen aangezien het gesprek hier liep.

Vanitą - modern tailors

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 28 april 2011 - 11:53:43
Dat was niet de geest van mijn suggestie. De schandpaal-verwijzing maakte ik omdat ik het persoonlijk niet nodig vind dat commercie zo wordt bestreden - we zijn geen kleine kinderen - en als het dan heel erg manifest wordt, zou een privé-berichtje ook kunnen volstaan. Dat neemt dat autoritaire en de anti-commerciėle houding weg, die vind ik namelijk beide onnodig.

Mijn suggestie samengevat komt neer op: laissez faire! We zijn oud en wijs genoeg om berichten op hun waarde te schatten en daarnaast hoeven kundige leden met toevallige commerciėle banden zich dan niet meer van posts te onthouden om die schijn van commercie te vermijden. Meer leerzame posts in deze zee van gewauwel is belangrijker dan een krampachtig neutraal forum, als je 't mij vraagt.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #412 Gepost op: 28 april 2011 - 12:10:26
Dat hebben we ook, er zitten hier verschillende mensen op die voor bepaalde bedrijven werken en daar ook wel eens wat over plaatsen. Verschil is echter dat het van die personen bekend is en ze het niet doen om domweg reclame te maken.

In dit geval werd bewust reclame gemaakt voor een winkel waarvan de poster wilde doen overkomen alsof hij daar geen verbintenis mee had. Dat wekt toch sterk de indruk dat de poster heel goed weet dat wat hij plaats niet volgens de regels is.

Vanitą - modern tailors

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 28 april 2011 - 13:11:12
Dat hebben we ook, er zitten hier verschillende mensen op die voor bepaalde bedrijven werken en daar ook wel eens wat over plaatsen. Verschil is echter dat het van die personen bekend is en ze het niet doen om domweg reclame te maken.

In dit geval werd bewust reclame gemaakt voor een winkel waarvan de poster wilde doen overkomen alsof hij daar geen verbintenis mee had. Dat wekt toch sterk de indruk dat de poster heel goed weet dat wat hij plaats niet volgens de regels is.

Hey jij hebt ook reclame gemaakt voor die winkel, beetje waardebonnen verloten!
Oh nee dat was niet op het forum
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #414 Gepost op: 28 april 2011 - 13:48:21
Haha.

Vanitą - modern tailors

Mediaman

• Gast
Reactie #415 Gepost op: 28 april 2011 - 14:51:09
Iedereen is idd oud en wijs genoeg om directe en indirecte reclame te onderscheiden en op waarde te schatten van leden waarvan bekend is dat ze een onderneming runnen.

Jezelf anders voordoen met commercieele motieven hebben we helemaal niets aan. Mijn vakmatige Mediaman mening is dat dergelijk gedrag het imago vd onderneming schade toebrengt.
Laatst bewerkt op: 28 april 2011 - 15:01:49 door Mediaman

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #416 Gepost op: 11 juni 2011 - 20:59:58

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #417 Gepost op: 12 juni 2011 - 14:21:05
Release the hounds !!

"Greed is good"

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 12 juni 2011 - 14:34:56
Release the hounds !!

Jammer, dit had ik wel verwacht hier.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #419 Gepost op: 12 juni 2011 - 17:27:05
Het is al grapje bedoeld, ik koester geen wrok tegen Menco !
"Greed is good"