Heren
Een korte introductie van deze jongen.
Ik liet mijn eerste twee pakken maken bij een bespoke kleermaker (niet op Savile Row) begin jaren negentig toen ik in Londen studeerde. Deze twee pakken, die nu dus 16 jaar oud zijn, draag ik vandaag de dag nog steeds.
Inmiddels heeft dezelfde kleermaker 18 pakken voor me gemaakt, een smoking en een paar tweed jasjes. De pakken varieren in gewicht van de 12 oz. tot 7 oz en zijn overwegend drie-knoops single-breasted.
Daarnaast heeft Sam's Tailor in Hong Kong een paar pakken voor me gemaakt en een wit smoking jasje.
Qua overhemden (een stuk of 45) heb ik voornamelijk off- the-shelf Jermyn Street shirts, een handjevol MTM van dezelfde Sam en een
chemisier hier in Brussel en ten slotte een flink aantal button-downs van Brooks Brothers.
Mijn stijl is dus sterk angelsaksisch, om niet te zeggen engels, en ik verheug me dan ook nu al om de italiaanse voorkeur (waan..?

) die hier op dit forum lijkt te heersen goed in perspectief te zetten. Dat perspectief beschreef mijn Londense kleermaker aldus: als Savile Row ("the great english tradition of bespoke tailoring") oude adel is, dan zijn de Italianen nouveau riche.
Charl