Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027946 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VI
Reactie #2310 Gepost op: 01 februari 2008 - 22:49:26
Citaat van: "Rutger Jan"

Als je eens wist hoeveel JOVD'ers hier rondhangen..

Het zullen er meer dan twee zijn.

Retrogek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2311 Gepost op: 02 februari 2008 - 01:42:00
Kom maar eens op het voor -en najaarscongres van de JOVD kijken. Dan weet je waarom er zoveel hier rondhangen. ;)
Ben geboren in het verkeerde tijdperk... (zucht).

Charl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2312 Gepost op: 03 februari 2008 - 19:12:52
Heren

Een korte introductie van deze jongen.

Ik liet mijn eerste twee pakken maken bij een bespoke kleermaker (niet op Savile Row) begin jaren negentig toen ik in Londen studeerde. Deze twee pakken, die nu dus 16 jaar oud zijn, draag ik vandaag de dag nog steeds.

Inmiddels heeft dezelfde kleermaker 18 pakken voor me gemaakt, een smoking en een paar tweed jasjes. De pakken varieren in gewicht van de 12 oz. tot 7 oz en zijn overwegend drie-knoops single-breasted.

Daarnaast heeft Sam's Tailor in Hong Kong een paar pakken voor me gemaakt en een wit smoking jasje.

Qua overhemden (een stuk of 45) heb ik voornamelijk off- the-shelf Jermyn Street shirts, een handjevol MTM van dezelfde Sam en een chemisier hier in Brussel en ten slotte een flink aantal button-downs van Brooks Brothers.

Mijn stijl is dus sterk angelsaksisch, om niet te zeggen engels, en ik verheug me dan ook nu al om de italiaanse voorkeur (waan..? :lol: ) die hier op dit forum lijkt te heersen goed in perspectief te zetten. Dat perspectief beschreef mijn Londense kleermaker aldus: als Savile Row ("the great english tradition of bespoke tailoring") oude adel is, dan zijn de Italianen nouveau riche.  :wink:

Charl

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2313 Gepost op: 03 februari 2008 - 19:19:17
Welkom Sjarrel :wink:, interessant vehaal! Welkom ook alle andere nieuwe leden :)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2314 Gepost op: 03 februari 2008 - 19:39:19
Citaat van: "Charl"
Qua overhemden (een stuk of 45) heb ik voornamelijk off- the-shelf Jermyn Street shirts, een handjevol MTM van dezelfde Sam en een chemisier hier in Brussel en ten slotte een flink aantal button-downs van Brooks Brothers.
Dag Karel (Sjarrel klinkt me te veel als Scharrel :-)),

Welkom! En zit de chemisier toevallig op de Louisalaan? Ik ben benieuwd wat je van die Italiaanse nouveau riche hier gaat vinden !

Charl

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2315 Gepost op: 03 februari 2008 - 19:49:57
Paul,

Inderdaad, de chemisier JLR op Avenue Louise. Ik moet zeggen dat die shirts niet of nauwelijks in kwaliteit en pasvorm mijn off-the-shelf Jermyn St shirts overtreffen.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2316 Gepost op: 03 februari 2008 - 19:53:33
Citaat van: "Charl"
Paul,

Inderdaad, de chemisier JLR op Avenue Louise. Ik moet zeggen dat die shirts niet of nauwelijks in kwaliteit en pasvorm mijn off-the-shelf Jermyn St shirts overtreffen.

Als jij hier plaatjes van je hemden gaat posten, ga je veel boe geroep van de cttb clan horen. "Wat een tent!"  :lol:  :wink:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2317 Gepost op: 03 februari 2008 - 19:58:11
Citaat van: "Daedalus"
Als jij hier plaatjes van je hemden gaat posten, ga je veel boe geroep van de cttb clan horen. "Wat een tent!"  :lol:  :wink:
Bij sommigen zitten 'tenten' toch cttb? :-)

the_atom

• Gast
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2318 Gepost op: 04 februari 2008 - 22:18:29
Hallo,

Ik zal vandaag me voorstellen en hopelijk met een schone lei herbeginnen.

Ik ben Michael, ik woon momenteel in de buurt van Antwerpen maar wil in de toekomst weer terug naar Nederland.

Ik droeg tot nu toe vaak zegna, ralph lauren en fratteli rosetti
maar ben op zoek naar Incotex santoni's en Borelli.

Ik heb vandaag in rotterdam een paar Incotexen (wat is het meervoud eigenlijk van incotex) gekocht ,maar moet ze nog laten inkorten
hoe hoog moeten ze komen? En hoe zit het met de pijpen nu zijn ze 21
cm, ik heb op het forum iets gelezen over 19 cm heeft dit met je lengte te maken?

Ik ben opzoek naar een goede winkel in antwerpen waar ik deze merken kan vinden. Tot nu toe ben ik al bij Mercken geweest maar die hebben maar Santoni's tot maat 43 en ik heb maat 46 nodig

Michael

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2319 Gepost op: 04 februari 2008 - 22:30:46
Hallo! Ik ben ook nieuw op dit forum. Woon in Groningen en heb recent een mooi navy pin pak gekocht bij suit supply. Ben recentelijk wat meer opzoek naar de wat "exclusievere" kleren en leef me lekker uit op bij de brugstraat in Groningen. Blijft echter student, dus geld is geilig.  :lol:

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2320 Gepost op: 04 februari 2008 - 22:31:49
Citaat van: "dech"
Hallo! Ik ben ook nieuw op dit forum. Woon in Groningen en heb recent een mooi navy pin pak gekocht bij suit supply. Ben recentelijk wat meer opzoek naar de wat "exclusievere" kleren en leef me lekker uit op bij de brugstraat in Groningen. Blijft echter student, dus geld is geilig.  :lol:

Welkom! en the_atom natuurlijk ook :D
Quotidie potest esse ultimo die

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2321 Gepost op: 05 februari 2008 - 08:00:30
Citaat van: "the_atom"
Hallo,

Ik zal vandaag me voorstellen en hopelijk met een schone lei herbeginnen.

Ik ben Michael, ik woon momenteel in de buurt van Antwerpen maar wil in de toekomst weer terug naar Nederland.

Ik droeg tot nu toe vaak zegna, ralph lauren en fratteli rosetti
maar ben op zoek naar Incotex santoni's en Borelli.

Ik heb vandaag in rotterdam een paar Incotexen (wat is het meervoud eigenlijk van incotex) gekocht ,maar moet ze nog laten inkorten
hoe hoog moeten ze komen? En hoe zit het met de pijpen nu zijn ze 21
cm, ik heb op het forum iets gelezen over 19 cm heeft dit met je lengte te maken?

Ik ben opzoek naar een goede winkel in antwerpen waar ik deze merken kan vinden. Tot nu toe ben ik al bij Mercken geweest maar die hebben maar Santoni's tot maat 43 en ik heb maat 46 nodig

Michael

Er zijn hier geen strikte NL dandy-normen voor, afhankelijk van wat je zelf prettig vindt. De meesten hier hebben hun pijpjes wel op 19 cm met een standaarddeviatie van 2 cm. Als je lekker hoogwate wilt, 10 cm van de grond (=Keldernorm)

Oja en welkom natuurlijk aan allen

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2322 Gepost op: 05 februari 2008 - 14:55:21
Zal me hier dan ook maar even voorstellen. Ben Jan een 21 jarige bedrijfseconomie student aan de UvT in Tilburg. In mijn vrije tijd fiets ik veel, fotografeer ik en als student zijnde ga ik natuurlijk veel uit.

Sinds mijn studententijd ben ik me meer gaan interesseren voor de wat stijlvollere mode, vandaar dat ik op dit forum verzeild ben geraakt. Ik lees al geruime tijd mee en post ook al een paar maanden. Wellicht zijn jullie me dus al tegengekomen.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2323 Gepost op: 05 februari 2008 - 16:39:45
Citaat van: "the_atom"
Hallo,

imo verkopen enkel mercken en saxon's santoni (blake), saxon's heeft zeker grote maten. paul dierckx verkoopt (hopeloos saaie) john lobb en church
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2324 Gepost op: 05 februari 2008 - 17:51:40
Welkom aan alle leden en JOVD leden van de afgelopen maand.