Hallo allemaal. Sinds mijn kindertijd ben ik altijd al gefascineerd door driedelige maatpakken en alles wat met de jaren '20, '30 en '40 te maken heeft. Vandaar dat ik ook een voorkeur heb voor DB-pakken die lekker strak zitten. Ook voor (gleuf)hoeden, klassieke bretels (met leren sluitingen) en zakhorloges heb ik altijd een liefde gehad.
Ik ben lid van "Club Interbellum", een vereniging voor nostalgisten. Deze mensen kleden zich dan ook precies zoals men zich in het Interbellum kleedde. Daarbij horen dus ook de hoeden, bretels en zakhorloges.
Nu woon ik eindelijk op kamers en kan ik doen wat ik wil. Dat houdt ook in dat ik eindelijk het soort pak kan kopen dat ik wil. Toen ik nog thuis woonde bepaalde mijn moeder wat ik droeg (zeer storend). Nu vind ik het dan ook tijd worden om een pak op maat te laten maken.
Komt er ook nog eens bij dat ik binnenkort in het bestuur van de JOVD Amsterdam kom, dus dit is echt dé gelegenheid om een nieuw pak aan te schaffen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van bijv. de juiste accesoires voor mijn pak. Want... ik ben echt behoorlijk kieskeurig met wat ik wil dragen en hóe ik dingen draag.
Zo knoop ik het onderste knoopje van mijn gilet altijd dicht (ben lekker eigenwijs

), draag altijd een zakhorloge en een dassenspeld met Swarovski steen of een parel en hopelijk dat ik binnenkort ook een mooie collar clip kan vinden.
Zoals jullie merken... ik ben nogal een jonge (19-jarige) dandy die al op zeer jonge leeftijd precies wist wát hij wilde dragen en hóe hij dat zou dragen. Nou, ik hoop dat ik hier mijn streven naar perfectie kan voltooien.