Auteur Topic: Magnanni  (606980 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Magnanni
Reactie #150 Gepost op: 08 april 2007 - 12:22:42
Los daarvan blijft goedkoop toch duurkoop ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #151 Gepost op: 08 april 2007 - 12:30:40
Citaat van: "Timothy"
Doorslag, hadden ze ook suede Magnanni's ?
Mooie schoen, en al die bullshit over bla bla voor meer geld heb je betere kwaliteit... kan dan wel waar zijn maar sommige mensen hebben nu eenmaal geen geldboom in de tuin staan ;)
Ik sluit me bij jou aan.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #152 Gepost op: 08 april 2007 - 13:25:14
Citaat van: "Sergio"

Als jij me 250 euro erbij wil geven zodat ik Santoni's kan kopen graag, verder schieten we niet veel op met zulke reacties  :roll:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #153 Gepost op: 08 april 2007 - 14:06:25
Ik denk dat je dan de essentie van de opmerking mist.

Vanità - modern tailors

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #154 Gepost op: 08 april 2007 - 14:08:33

Dat je beter kan doorsparen voor een schoen waar je meer en langer plezier van hebt?

Denk dat dat een ieder voor zichzelf moet weten  :wink:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #155 Gepost op: 08 april 2007 - 14:10:48
Citaat van: "Vortex"

Dat je beter kan doorsparen voor een schoen waar je meer en langer plezier van hebt?

Dat moet iedereen ook, ik verplicht ook niemand om iets anders te kopen he ;-)

Maar inderdaad, wat je zegt.

Vanità - modern tailors

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #156 Gepost op: 08 april 2007 - 15:40:10
Citaat van: "ruby tuesday"

Ligt eraan wat goedkoop is, of wat duur is.. Heb hier ook al behoorlijk wat afgetrapte Santoni's voorbij zien komen..

Verder wil niet iedereen 1 paar van 500, maar liever 2 a 3 paar +/- 200,-...

laatst zag ik bij de oger dump soortgelijke imitatie "Santoni schoenen" met opanca. Deze zijn "made by hans ubbink", a 200 e. Doordat ze een rode binnenkant hebben viel het me pas, na even kijken, op toen ik zag dat het imitatie was. Niettemin zagen ze er prima uit.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #157 Gepost op: 08 april 2007 - 16:50:54

Dat moet iedereen ook, ik verplicht ook niemand om iets anders te kopen he ;-)

Maar inderdaad, wat je zegt.

Ik denk dat je de essentie van mijn opmerking ook mist, voor schoenen van 250 e moet ik ook 'sparen'. Daarnaast, als ik soms hier verhalen lees over blaasjes op santoni's en gedeukte neuzen en andere foto's hier: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1710 vraag ik me ook af of ze een dergelijke uitgave waard zijn.

Natuurlijk zijn niet alle santoni's zo extreem gevoelig voor slijtage en hangt het ook af van hoe zuinig je met je schoenen omgaat, maar ik verwacht dat mijn Magnanni's het wel een tijdje uithouden.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #158 Gepost op: 08 april 2007 - 17:14:35
Ook van schoenen die 250 euro per paar kosten mag je een bepaalde kwaliteit verwachten. En ik denk dat die kwaliteit echt niet veel slechter is dan de kwaliteit van o.a. Santoni. Een deel van de prijs betaal je (nog steeds) voor de naam en het design.

Een van de redenen dat ik de laatste jaren geen Santoni meer heb gekocht is juist het gebrek aan kwaliteit, ik kan puur pech gehad hebben, maar 2 paar Santoní's vertoonden al vrij snel gebreken en hebben een plaats gevonden achteraan in de 'schoenenkast'. Ik ben daarna overgestapt op C&J en St. Crispain die m.i. een heel stuk beter van kwaliteit zijn dan Santoni (althans tegenwoordig).

Veel plezier met je Magnanni's Clay en met de kwaliteit zit dat beslist wel goed  :wink:
Stemt rechts en haalt links in

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #159 Gepost op: 08 april 2007 - 17:42:39
Ik heb sinds december 6 paar santoni's gekocht. Allemaal 10-15 keer gedragen. Twee paar zien eruit als nieuw. Twee paar nog redelijk (zwart suede begint grijzig te worden). Twee paar (gekocht bij Oger) zien er uit alsof ze al een heel kroegleven achter zich hebben, serieus ranzig slechte kwaliteit. Maar goed, kwaliteit wisselt dus nogal ... Zie ook geen alternatief dus maar weer een paar bijkopen om m'n huidige te sparen...

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #160 Gepost op: 08 april 2007 - 18:19:41
Mijn Santoni's draag ik vaak en verzorg ze goed, ze zijn er nog uit als nieuw.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #161 Gepost op: 08 april 2007 - 18:22:11
Daar zou ik serieus niet meer aan beginnen, Marcos. Misschien moet je dan maar overstappen op een ander merk; St. Crispins, Edward Green of C&J handgrade. Ik moet zeggen dat de C&J benchgrade ook niet al te geweldig is, de zolen slijten als de neten. Ik vraag mij af waarin de Santoni's per Oger zoveel verschillen van de 'echte' Santoni's. Maar goed, dat is weer off-topic.

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #162 Gepost op: 08 april 2007 - 19:46:05
Mijn Santoni's draag ik vaak en verzorg ze goed, ze zijn er nog uit als nieuw.

Hier ook en zo hoort het ook...

Geen ervaring met Magnanni, maar volgens mij gaan die ook wel lang mee, het ligt er gewoon aan hoe je ermee omgaat. Tuurlijk is leerkwaliteit belangrijk, denk dat dat wel wat minder is dan Santoni/C&J, maar het gaat vast wel lang mee.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #163 Gepost op: 08 april 2007 - 19:56:32
Ik hoop iig nog wel een tijd van mijn schoenen te kunnen genieten. Als ik naar de foto's van Nexus suede santoni laarsjes van een jaar oud kijk dan durf ik te stellen dat ik met mijn praeses laarsjes niet slechter uit ben. Die zijn bijna een jaar oud, om de dag gedragen en zien er nog best redelijk uit. Als ik de ervaringen van Marcos lees dan begin ik toch te twijfelen, terwijl Vortex weer erg positief is over zijn Santoni's.

Ook C&J staat bekend als kwalitatief goed, terwijl Bontius zegt dat de zolen snel slijten..

Ik beweer nu niet dat Magnanni qua kwaliteit in de buurt zit van de eerdergenoemde merken, maar als ik sommige verhalen lees vraag ik me af of ieder merk z'n hoge prijs echt waard is.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #164 Gepost op: 08 april 2007 - 23:21:04
Citaat van: "Clay"

Als jij me 250 euro erbij wil geven zodat ik Santoni's kan kopen graag, verder schieten we niet veel op met zulke reacties  :roll:
Blijkbaar doen ze dat niet Clay.