Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285211 keer gelezen)

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #255 Gepost op: 08 april 2007 - 20:30:56
Citaat van: "Jim"
Is dat het model van Crockett & Jones uit 1 stuk?

Ja, de Alex is een wholecut.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #256 Gepost op: 08 april 2007 - 21:33:44

Voor de puristen onder ons: de Alex heeft wel een naad in het hielstuk:

Binnen het assortiment van Crockett & Jones komt het model echter het dichtst in de buurt van een wholecut, dwz. zonder naden in het bovenwerk.

Groeten,
Don

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #257 Gepost op: 08 april 2007 - 22:02:28
Een vriend van mij heeft dat model al gereserveerd als hij binnenkomt.
Sir Max heeft dit model al eens voor hem besteld in het zwart en het bevalt hem goed. Eduard krijgt echter als eerste de Alex op 348 leest in D fitting binnen.
Schijnt nog mooier te zijn.
Hij heeft ook blauwe suede zomerboots van C&J gereserveerd.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #258 Gepost op: 08 april 2007 - 22:17:55
Citaat van: "Don"

Binnen het assortiment van Crockett & Jones komt het model echter het dichtst in de buurt van een wholecut, dwz. zonder naden in het bovenwerk.

Groeten,
Don

Er is hier ooit een foto gepost van een schoen letterlijk uit een stuk..!!
Dit is echter technisch niet haalbaar volgens S&S en SM. Had was, of photoshop, of oosterse nep.... Dus wel visueel een wholecut, maar niet draagbaar!!!

Zoals hierboven genoemd, met naad aan de achterzijde is de algemene definitie van een wholecut!!

Correct me if I'm wrong!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Huey

• Gast
Sir Max
Reactie #259 Gepost op: 08 april 2007 - 22:45:01
Citaat van: "Migliore"

Groeten,
Don

Dit is echter technisch niet haalbaar volgens S&S en SM. Had was, of photoshop, of oosterse nep.... Dus wel visueel een wholecut, maar niet draagbaar!!!

Zoals hierboven genoemd, met naad aan de achterzijde is de algemene definitie van een wholecut!!

Die foto was geen fotoshop, alleen steeds nét uit zo'n hoek genomen dat je geen naad zag.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #260 Gepost op: 08 april 2007 - 22:51:02
Een vriend van mij heeft dat model al gereserveerd als hij binnenkomt.
Sir Max heeft dit model al eens voor hem besteld in het zwart en het bevalt hem goed. Eduard krijgt echter als eerste de Alex op 348 leest in D fitting binnen.Schijnt nog mooier te zijn.
Hij heeft ook blauwe suede zomerboots van C&J gereserveerd.

D-fitting is smaller, dus alleen mooier als ook de voeten smaller zijn. :wink:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #261 Gepost op: 08 april 2007 - 23:19:11

Wholecut is inderdaad algemeen gezien een schoen met het bovengedeelte uit één stuk leer met een naad aan de achterkant.

Maar kijk eens naar deze PRACHTSCHOEN (heb 'm eerder gezien en heb even een half uur voor je gezocht in m'n favorites):

Een wholecut zonder naad aan de achterkant van Roberto Ugolini! Het is dus wel mogelijk...

Vergelijking met normale wholecut met naad:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #262 Gepost op: 08 april 2007 - 23:37:44
Citaat van: "Vortex"

Wholecut is inderdaad algemeen gezien een schoen met het bovengedeelte uit één stuk leer met een naad aan de achterkant.

Maar kijk eens naar deze PRACHTSCHOEN (heb 'm eerder gezien en heb even een half uur voor je gezocht in m'n favorites):

Een wholecut zonder naad aan de achterkant van Roberto Ugolini! Het is dus wel mogelijk...

Vergelijking met normale wholecut met naad:

Dank! Ik heb me een slag in de rondte gezocht om de plaats te vinden waar ik het had gezien... Zonder resultaat. Ik was al bijna bang dat mijn geheugen me in de steek gelaten had  :wink:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #263 Gepost op: 08 april 2007 - 23:41:44
Dank! Ik heb me een slag in de rondte gezocht om de plaats te vinden waar ik het had gezien... Zonder resultaat. Ik was al bijna bang dat mijn geheugen me in de steek gelaten had  :wink:

Heb zo'n hele mooie link van een japanner vol met dat soort prachtige schoenen, daar stond hij tussen. Even zoeken maar dan heb je ook wat! Ik wou dat er een boek was vol met dat soort plaatjes  :!:

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #264 Gepost op: 09 april 2007 - 00:35:06
Ik vraag me trouwens wel af hoe dat kan, zo'n wholecut zonder naad... Dan zou de koe of wat dan ook toch een huid in de vorm van een voet moeten hebben..
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #265 Gepost op: 09 april 2007 - 01:02:30
Citaat van: "cheukert"
Ik vraag me trouwens wel af hoe dat kan, zo'n wholecut zonder naad... Dan zou de koe of wat dan ook toch een huid in de vorm van een voet moeten hebben..

Tsja, mijn gezonde verstand doet mij denken dat men gewoon begint met een stuk leer dat groot genoeg is voor een schoen waarin vervolgens een gat wordt gemaakt voor de voet.

Maar goed, ik laat mij in dit geval niet hinderen door enige kennis van zaken. Mochten er leden zijn die daarover wel beschikken, dan houd ik me aanbevolen.

Groeten,
Don

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #266 Gepost op: 09 april 2007 - 11:20:05
Citaat van: "Huey"

Die foto was geen fotoshop, alleen steeds nét uit zo'n hoek genomen dat je geen naad zag.
Niet alle foto's van dat paar Ugolini's zijn hieronder (i.e. onder de post van Huey) gepost. Ik heb foto's gezien van de buitenzijde, de hiel en de binnenzijde en op geen van die foto's is een naad te zien. En het gaat steeds om hetzelfde paar (althans, zo ziet het eruit). Die foto van de binnenzijde is zo genomen dat ALS die schoen een naad zou hebben (die op die bewuste foto dus niet zichtbaar is), deze op de foto van de hielzijde zichtbaar had moeten zijn (of van de buitenzijde maar die valt natuurlijk wegens esthetische redenen af). Er is m.i. niet gesjoemeld met de wijze van fotograferen. Of die schoen is echt seamless (i.t.t. jouw St.C), of er is gefotoshopt. Op het Amerikaanse stijlforum, waar die schoen ruim een jaar geleden ook is "behandeld" was volgens mij de heersende opvatting dat het een volledig naadloze schoen betreft.
esus saves, George Nelson withdraws!

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #267 Gepost op: 09 april 2007 - 13:22:19
Idd, hier ligt de schoen en zie je ook geen naad:

Hij heeft ook nog een derby zonder naad aan de achterkant:

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #268 Gepost op: 11 april 2007 - 14:55:34
Citaat van: "H_D"
dat Sir Max een uitstekende zaak is, is geloof ik wel bekend maar om Danny nu te gaan bashen op deze manier lijkt me wat overbodig...

nog even over die CJ Alex' die Sir Max ook gaat voeren; is chestnut nu een soort kersenkleur? Zeg maar tussen 'antique' en 'tan' in?

Hier een foto van de Balmuir in Chestnut, Thanks to Styleforum Shoe Pictorial

http://img171.imageshack.us/img171/4563/p10003119qo.jpg

Vind zelf dit een hele mooie kleur, Eduard heeft een Santoni staan die iets donkerder is nog, zeer fraaie kleur alleen vond ik het model niks.

Foto is een EG MTO in Midnight Blue

http://www.leathersoulhawaii.com/wp-content/uploads/mid.jpg

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #269 Gepost op: 11 april 2007 - 14:59:27
ah, dank!

edit: kastanje kleur dus. http://en.wikipedia.org/wiki/Chestnut_(color)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"