Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285208 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sir Max
Reactie #300 Gepost op: 27 mei 2007 - 13:17:43
Citaat van: "Napoleon"
die zool  :roll: echt heel lelijk

Wat is er mis met de zool? Let goed op de schaduw onder de zool he...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #301 Gepost op: 27 mei 2007 - 14:00:13
Citaat van: "Vortex"
lelijk, lijkt wel zo'm misluke prada schoen ofzo.

Ook niet zo mijn ding!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Napoleon

• Gast
Sir Max
Reactie #302 Gepost op: 27 mei 2007 - 15:04:21
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Napoleon"
die zool  :roll: echt heel lelijk

Wat is er mis met de zool? Let goed op de schaduw onder de zool he...
ja klopt maar hij oogt toch wat grof en lomp...

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #303 Gepost op: 27 mei 2007 - 18:47:56
Citaat

.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #304 Gepost op: 27 mei 2007 - 19:51:46
Het is wel een klassiek ontwerp, die schuine vetersluiting. De Londonse Lobb verkoopt dit ook. De leest vind ik mooi. Het is een goodyear gemaakte schoen, de zool is dus iets dikker dan een Blake zool. Dat is een kwestie van voorkeur; het lijkt me zinloos om die discussie voor de zoveelste keer te voeren. Ieders posities in dezen zijn inmiddels genoegzaam bekend. Ik vind de vergelijking met (al of niet mislukte) Prada's mank gaan.
esus saves, George Nelson withdraws!

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #305 Gepost op: 27 mei 2007 - 19:55:32
Citaat van: "Alboreto"
Ik vind de vergelijking met (al of niet mislukte) Prada's mank gaan.

Ik vind die naad over de hele schoen erg lelijk, modieus: misluke prada's.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #306 Gepost op: 27 mei 2007 - 20:16:12
Wat een commotie over een schoen die er al ruim een half jaar staat. Oude koeien. :lol:

Overigens is er niks mis met die zool. Stukken beter dan die dunne blake zooltjes die na een jaar versleten zijn.
This, madame, is Versailles.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #307 Gepost op: 27 mei 2007 - 21:25:38
Citaat van: "cypripedium"
Die is idd erg mooi maar zeer gewaagd.

Absoluut. Om zoiets te dragen moet je wel sterk in je schoenen staan ;)

Overigens kwamen ze nogal lomp over aan m'n voeten, alsof ik een paar maten groter dan 7 aan had. Had zelfs enigszins het gevoel clownschoenen aan te hebben. Was dan het bovenaanzicht. In de spiegel kwam het weer heel anders over.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #308 Gepost op: 27 mei 2007 - 23:54:12
Citaat van: "Alboreto"
Ik vind de vergelijking met (al of niet mislukte) Prada's mank gaan.

Ik vind die naad over de hele schoen erg lelijk, modieus: misluke prada's.

wat een onzin, gewoon een mislukte Santoni dan.. Laat mij maar eens zo'n model zien van Prada 1st line..

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #309 Gepost op: 28 mei 2007 - 00:10:22
Citaat van: "ruby tuesday"
wat een onzin, gewoon een mislukte Santoni dan.. Laat mij maar eens zo'n model zien van Prada 1st line..

Neem het niet allemaal te letterlijk. Heb wel eens wat Prada/D&G spul en ook wel eens van die vage designs gezien, vandaar die opmerking. Prada zal ook best wel goede schoenen (laten) maken.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #310 Gepost op: 28 mei 2007 - 00:13:37
Citaat van: "ruby tuesday"

Neem het niet allemaal te letterlijk. Heb wel eens wat Prada/D&G spul en ook wel eens van die vage designs gezien, vandaar die opmerking. Prada zal ook best wel goede schoenen (laten) maken.

Oke, geen probleem... Lees alleen te vaak hier zaligmakende posts over dezelfde winkels/merken etc. dat het soms iets te veel van het goede is..

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #311 Gepost op: 06 oktober 2007 - 19:02:11
Aanstaande maandag en dinsdag zijn er bij Sir Max speciale maatdagen van Saint Crispin's . Dan presenteren ze ook de nieuwe leest. Erg mooi; smal met een vierkant neusje!  :-({|= Gaat nog iemand van jullie kijken?

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #312 Gepost op: 06 oktober 2007 - 21:39:01
Ik ga naar de maatdagen van Saint Crispin's. Ik ga zeker een nieuw model uitzoeken, misschien wel die nieuwe leest. Was die erg mooi?
Ik loop nu al een tijdje op hun schoenen, het is tot nu toe het mooiste dat ik heb belopen. Ik was laatst in Londen en ben ook bij John Lobb in St. James street geweest. De heren aldaar waren erg onder de indruk van de kwaliteit mijn Saint Crispin's. Ze konden niet geloven dat ik rond de €1000,- had betaald. Bij hen begon de prijs vanaf 2500/3000 Pond!
Er schijnt ook een nieuwe ongevoerde boot te zijn.
Ik vind het trouwens sowiezo heel leuk een aanleiding te hebben om naar Sir Max te gaan.

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #313 Gepost op: 19 oktober 2007 - 23:08:16
Je had gelijk Cypripedium, erg mooi die nieuwe leest. Ik heb er geen weerstand aan kunnen bieden. Er was ook een andere leest in een ongevoerde suede boot. Was overigens erg druk en interessant, heb even staan praten met Michael Rollig, de eigenaar van Saint Crispin's. Bijzondere man! Stond weer versteld van de kennis van zaken van de heren van Sir Max. Ze vertelde mij ook dat er veel nieuwe modellen zaten aan te komen van Saint Crispin's deze maand. Voor mij dus allemaal erg geslaagd. Iemand anders nog geweest?

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #314 Gepost op: 27 december 2007 - 23:25:54
Ben vandaag even bij Sir Max langsgeweest. Was op zoek naar halfhoge cognackleurige (met wat donkere tinten erin) veter Santoni. Helaas niet geslaagd, over maandje of 2 nog maar eens kijken.

Ze gaan uitbreiden en gaan boven maatkleding verkopen. Tapijt zat er al in, over 2-3 maanden gaan ze volgens mij echt ermee beginnen. Ik betwijfel of ik dit een goede ontwikkeling vind van naar mijn mening een van de beste schoenenzaken van NL.