Auteur Topic: Brussel  (114351 keer gelezen)

maitre

• Bekijk profiel
Re: Brussel
Reactie #210 Gepost op: 21 mei 2012 - 23:33:33
Ben ik nou degene die zo slim is of zijn jullie zo dom? Paulbrussel heeft het over een visHANDEL, niet over een vis RESTAURANT.  ](*,)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 22 mei 2012 - 00:10:32
Oh ja PaulBrussel, is dat de beste viszaak van Brussel? Op grond waarvan kom je tot die stellige bewering als ik vragen mag?

Persoonlijk ga ik altijd naar de Poissonnerie d'Agadir op de Chsse de Wavre.
De laatste ken ik niet; ik kom zelden op de Waversesteenweg. Misschien is die nog wel beter, dat zou kunnen, ook al vind ik zoiets moeilijk dan te beoordelen.
Noordzee geldt in ieder geval als een van de beste (bij sommigen: dé beste) vishandel van Brussel.

Waar dat op gebaseerd is: natuurlijk de kwaliteit van het geleverde, wat zich bij vis meestal vertaald in: hoe vers is de vis en waar komt de vis vandaan. Heeft zo'n vishandel ook de betere oesters, of alleen de matige uit Zeeland? Kun je er Noordzee-kreeften krijgen of is het beperkt tot de mindere Canadese? Is er alleen gekweekte of ook lijngevangen zeebaars? Zijn de Sint-Jakobsmosselen alleen van die ontdooide diepgevroeren exemplaren (zoals aan de overkant bij ABC) of zitten ze nog levend in de schelp? Voilà wat criteria die ik hanteer.

Maar als gezegd: wie weet is Agadir nóg beter: ik ken die zaak niet.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 22 mei 2012 - 00:13:24
En of iemand elke dag in sterrenrestaurants eet lijkt mij nauwelijks relevant voor het beoordelingsvermogen van wat de 'beste' vishandel is. Toevallig weet ik dat veel Brusselse restaurants hun vis betrekken van de door mij genoemde handel.
Dat eerste lijkt me juist, ook al is iemand die ook in de betere restaurants wel eens vis eet beter geplaatst dan iemand die alleen in middelmatige restaurants vis eet.
Het tweede: ook Noordzee levert aan nogal wat Brusselse restaurants.
Terzijde: ik geloof dat het beste v(vis)restaurant van Brussel, Sea Grill** van Yves Mattagne, noch van de een noch van de ander vis betrekt.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 22 mei 2012 - 00:15:57
paultjebrusselsspruitje  is iets te veel door  michelinsterren geobsedeerd. vinikdan.
Dat valt nog best mee, wolf, ook al kom ik er met enige regelmaat, maar toch nog vaker in níet-besterde zaken trouwens.

maitre

• Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 22 mei 2012 - 00:23:29
Dat klinkt overtuigend paulbrussel.
Ken je trouwens 'Le Marche des Chefs' op de Rue Lens in Ixelles? Kwa vis zeker beter dan Agadir, alleen de keuze is minder groot.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 22 mei 2012 - 00:31:46
Ken je trouwens 'Le Marche des Chefs' op de Rue Lens in Ixelles? Kwa vis zeker beter dan Agadir, alleen de keuze is minder groot.
Nee, die marché ken ik ook al niet, ook omdat ik zelden boodschappen doe in Elsene... Ik geloof toch dat als je een bepaalde vishandel kent die voor jou goed (genoeg) is, dat je dan daar vaker heengaat dan nog andere proberen. Maar ik zal zowel de een als de ander eens proberen.
Jammer vind ik wel dat wilde zalm zo moeilijk te krijgen is, reden waarom ik die vis dus eigenlijk nooit meer eet; die gekweekte rommel vind ik zelden lekker.
Overigens vind ik de vis bij bijvoorbeeld Rob dan weer bepaald minder, terwijl vlees en gevogelte daar wél weer goed is.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 22 mei 2012 - 01:59:07

Niet om het een of ander, maar blijft u nu doorgaan?

Paul heeft al méér dan uitgebreid en bovendien kalm, inhoudelijk en beargumenteerd gereageerd op uw –toch wat aanmatigende, ja bijkans horkerige– opmerkingen, aanvallen en uitdagingen.

Nu kan PaulBrussel vast en zeker (z&v in B.) voor zichzelve opkomen zo dat nodig is, en dat is ook niet mijn punt.
Wel is het voor mij als geregeld SF-bezoeker –als toeschouwer en getuige– pijnlijk om te moeten zien hoe één der meest 'stijlvolle' en bovendien totaal niet opschepperige deelnemers aan dit forum –een heer!–wordt belaagd over zoiets banaals als een viswinkel in Brussel.

Hartverwarmend is het op zijn beurt om te zien hoe beleefd, neutraal, beärgumenteerd en geserreerd Paul vervolgens reageert: the mark of a true gentleman!

Ook ikzelf wil u met deze woorden niet terecht wijzen of voor het hoofd stoten, maar zeg het meer ter overweging, en om u te laten weten hoe het op mij over komt.
Ik ken u niet, en zal uw tien eerdere bijdragen ook eens bekijken, in de hoop dat mijn eerste indruk een verkeerde was.
Vooralsnog bent u wat mij betreft van harte welkom op het StijlForum, dat voorop, maar wat u het idee geeft alhier en in dat kader over viswinkels te komen twisten is mij volkomen duister en slaat me met verbijstering...  :-k

Ni Dieu, ni maître

"Voorkomendheid is een bloem die nog in weinig tuinen bloeit."

Laatst bewerkt op: 22 mei 2012 - 02:06:08 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 22 mei 2012 - 08:05:55
+1

Voor het overige; really nice tie Heinz!
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

maitre

• Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 22 mei 2012 - 11:13:00
Ik zou er zeker eens gaan kijken paul, voor een gourmand als jij lijkt het me toch een niet te missen adres. Ze hebben geen eigen website maar hier http://www.seetiz.be/fr/shops/brussels/381-le_marche_des_chefs kan je al wel wat info vinden plus precieze lokatie.

maitre

• Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 22 mei 2012 - 11:36:26

Bla, bla, bla, wat ben IK toch een goeie peer

Jezus Christus, wat een a-relaxte boel hier.

Bon, ik smeer hem maar weer. Veel plezier nog jongens met jullie stijlforum, wat op zich natuurlijk al een contradictio in adjecto is.

Of, zoals David Tang, de 'Agony Uncle' in de Financial Times het afgelopen zaterdag nog formuleerde:

"If one had the urge to show off one's luxeries, then it is a sign of insecurity - for being stylish should include indulging in the best without the necessity of an audience." 

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 22 mei 2012 - 11:45:21
In de categorie 'naast koppen'  :mrgreen:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 22 mei 2012 - 12:05:49
Jaja, if you can't stand the heat, get out of the kitchen etc.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 22 mei 2012 - 12:10:59
Wel jammer de reactie van Maitre; nu kunnen we hem niet uitnodigen voor de Rotterdam Meet samen met Mark020, Amadeus, Aapmetzegelring en nog een aantal andere aliassen in de hoop er slechts de hand te hoeven geven en te 1k te cashen.  :(   :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 22 mei 2012 - 12:17:36
LOL Leone!

Neem je wel een paar oordoppen mee naar Rotjeknor?
Want van al die kraaiende hanen bij elkaar kon je wel eens gehoorschade oplopen.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #224 Gepost op: 22 mei 2012 - 12:21:23
LOL Leone!

Neem je wel een paar oordoppen mee naar Rotjeknor?
Want van al die kraaiende hanen bij elkaar kon je wel eens gehoorschade oplopen.

Ok ik zal je het spreekwoord uitleggen, gezien je aangeeft hem niet te kennen:

Indien je geschoren wordt, dien je stil te zitten.

(=als er scherpe kritiek op je is (je wordt geschoren), kun je beter rustig wachten tot het voorbij is, in plaats van erop in te gaan.)

Doe er je voordeel mee...