wat een toeval dat ik vanmorgen zin had om wat negatieve dingen te vertellen ivm die zaak.
Gisteren nl de 2de keer dat mijn vriendin en ik er lachend zijn buitengestapt.
Na eerst de kleuren van EG te hebben bekeken (wat in z'n geheel nog "redelijk" meeviel behalve dan dat vb een paar Chelsea's 100€ duurder zijn dan bij S&S en er 300€ bijkomt voor MTO. ) naar de "kleding"zaak gestapt.
Na aangebeld te hebben, 2 a 3 minuten wachten, deur gaat open, geef ik aan dat ik gewoon wat wil rondkijken tegen verkoopster A "ok monsieur, pas de problème", 5 meter verder verkoper B "je peut vous aider monsieur ?" - nee dank je ik kijk even rond - loop dan verder tot de "Business-afdeling", negeer verkoper C die -nadat m'n vriendin tegen me zei van hé is dat niet Penhaligons die je ook hebt - me toch vraagt "C'est Penhaligons monsieur, Ca vous interesse monsieur ?". We lopen snel verder tot bij de dassen. Ondertussen was verkoper C overtuigd dat we iets gingen proberen stelen want zag hem teken doen tegen - hou je vast - verkoopster D (vrouw van mijnheer Degand), die me stiekem achterna loopt en verschrikt opkijkt als ik een tentoongestelde Ecton in Edwardian opneem. Stoot mijn vriendin stiekem aan en vraag verkoopster D "Est-ce que c'est pas le Edwardian ca ?" -
Nonnon, ca c'est Edward Green monsieur"

Wij beiden van "aaaahhh merci madame".
Zeg haar dan dat ik nog even naar de dassen wil kijken (ondertussen is er ook verkoper E komen bijstaan (we moesten maar eens met een hele dassen-rek naar buiten proberen lopen), vraagt ze me "vous cherchez un style speciale monsieur", zeg ik tegen me vriendin hou je nu vast en vraag mevrouw Degand (in het frans) "wel ja, een mid-season das met wild-thema in opvallende kleur" Draait ze even aan het rek en vraagt bij de eerste de beste das (ingetogen bordeaux Paisley van Kiton) of dit niet iets is voor mij want ze denkt dat die me wel mooi zou staan. Die hele scene heeft nog wat minuten geduurd maar ik ga het jullie besparen. In ieder geval wij blij dat we buiten waren en zij blij dat ze een diefstal of zo hebben kunnen vermijden.
Degand - Never Again

(vorig jaar dezelfde scenes toen ik een jasje wou laten aanmeten trouwens)