Afgelopen weekend zijn wij in Brussel geweest en hebben ons er meer dan goed vermaakt. Ik kan me ook totaal niet
vinden in de eerdere bevindingen van MaChemist. Bijna iedereen was zeer behulpzaam en vriendelijk, en dat viel me,
juist voor franstaligen, erg mee.
Wij verbleven in het Sofitel Le Louise. Alles was hier meer dan prima; zowel de kamer als het personeel, uitstekende
prijs-kwaliteitverhouding. Extra wil ik het terras benadrukken, waar het prima vertoeven was, heerlijk rustig was het er en ook de kaart is prima (Roederer per glas dronken wij, maar ze hebben ook zelfgemaakte sapjes en verrukkelijke cocktails. Ook de clubsandwich was prima). Eén minpuntje: Toen wij de koffers kwamen halen die wij hadden achtergelaten bleken deze echter dusdanig lastig vindbaar dat onze taxi alweer vertrok, wij opnieuw moesten wachten en uiteindelijk nog net de trein haalde.
Ondanks alle adviezen van anderen uiteindelijk op een recensie van paulbrussel afgegaan en gedineerd bij Le Fourneau Ste. Catherine, de andere vestiging was overigens zo goed als leeg. We kozen voor zeven (tapas)gangen.
Leuke setting met open keuken, een chefs table en een soort van bar rondom. Echt relaxt zitten is er echter niet bij.
De ingrediënten en bereidingen waren overall zeer in orde; één bereiding van kip vond ik te droog.
Wel zou ik de volgende keer liever zelf kiezen, want ik zag nog heel wat lekkers dat ik nu misliep.
Overigens zijn die kleine hapjes wel erg fijn, vooral op zo'n warme dag. De (italiaanse) heer bediende ons prima en liet
de wijnen goed doorkomen. Na de tapas-gangen ook nog desserts genomen welke ook prima waren, en uiteindelijk
een ontzettend schappelijke rekening voor de hoeveelheid eten en drinken op niveau, dat wij ons hadden laten smaken.
Cijfer: 7.5 maar de prijs-kwaliteit is echt uitstekend (9.5).
Onder andere bij Bouvy, Annick Goutal, Senteurs d'Ailleurs, Crossword en Brunello Cucinelli binnen geweest.
Leuke winkels alhoewel ik BC wat vond tegenvallen voor heren. Ik ben nog vergeten uit te zoeken of die winkel van Loro Piana er daadwerkelijk zit, maar daar hadden we sowieso geen tijd meer voor gehad.
Uiteindelijk niets gekocht op SF-gebied, maar wel een heerlijk uitstapje gehad. Wel natuurlijk nog wat lekkkers van
Marcolini meegenomen, net als nog een paar flessen champagne.
Overigens ook 's nachts nog wat drankjes gedaan bij Les Jeux D'Hiver. Mooie locatie maar er moet vast wat leukers te doen zijn.