Auteur Topic: Brussel  (114345 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brussel
Reactie #135 Gepost op: 06 september 2009 - 19:56:21
Ah Brussel, daar moet een verkooppunt van Drumohr zitten:
B&D NV
boulevard de Waterloo 12
Ik kan er echter weinig op internet over vinden, wat verkoopt deze winkel nog meer?

Mediaman

• Gast
Reactie #136 Gepost op: 06 september 2009 - 20:15:41
Bedoel je of ik deze winkel heb gezien Mr. Barry? Niet gezien, mocht het je vraag zijn.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 06 september 2009 - 20:20:32
Meer in z'n algemeenheid of iemand m'n vraag kan beantwoorden en als tip.
Drumohr is overigens wel erg lastig verkrijgbaar zeg; niet in NY, London, Paris, maar wel in Sluis en Brussel.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 08 september 2009 - 22:41:30
Er is sinds kort ook een winkel van Loro Piana geopend op de Waterloo laan te Brussel. Iemand al ervaringen?

IlTrovatore

• Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 12 september 2009 - 15:12:14
Ik ben in Brussel nog niet in de Loro Piana winkels geweest. Maar ik koop zelf vaak stoffen van Loro Piana voor mijn pakken bij de outlet in Romagnano Sesia.

Mijn huidige kleermaker is wel gevestigd in Brussel kan ik met gepaste trots vertellen.

Groet, Hugo

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 12 september 2009 - 15:16:59
Mag ik vragen welke kleermaker jij gebruikt in Brussel?
Return to innocence...

IlTrovatore

• Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 12 september 2009 - 22:43:06
Hallo Tim.
Vraag het je vader maar als hij terug is van de zaak, hij weet het inmiddels. Wij hebben nu ongeveer nog een uurtje werk zover ik begreep.

Groet, Hugo

jaak

• Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 02 november 2009 - 12:09:13
Kent er iemand een degelijke kleermaker in Brussel, die aanpassingen kan aanbrengen aan hemden/pakken? Dank bij voorbaat!

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 28 april 2010 - 15:37:28
Kan iemand me vertellen of het Stanhope hotel een aanrader is?

Naldo

• Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 15 mei 2010 - 22:34:58
Bij Ivaldi ook Maffeis, Finamore en Truzzi gezien..

Goeiemiddag,

Omdat ik in Brussel werk, vlakbij de Guldenvlieslaan en de Louizalaan, ken ik wel enkele adressen hier in de buurt.

Op de Guldenvlieslaan (Boulevard de la Toison d'Or), dichtbij de Naamsepoort (kruispunt met de Naamsestraat) heb je " 7, Boulevard", met o.m. Caruso, Attolini, Jacob Cöhen, Petronius, schoenen van Di Mella (ken ik niet).

Verder heb je in dezelfde galerij als Crossword (de Louizagalerij, tussen de Guldenvlieslaan en de Louizalaan) een winkel die Ivaldi heet (als ik het juist heb), waar ze Caruso, Boglioli, Isaia, Jacob Cöhen, Finamore en Rosso hebben, en schoenen van Peluso. Ik ben er zelf nog niet binnengeweest, dus ik kan niet zeggen hoe groot hun aanbod is van die merken.

En bij Crossword verkopen ze sinds kort Mazzarelli, naast Turnbull & Asser en hun eigen hemdenmerk.

Verder misschien interessant: John Braye, een hemdenwinkel met twee filialen: op de Louizalaan en in de Koningsgalerij (een mooie oude galerij vlakbij de Grote Markt). Klassieke mooie hemden, vrij slank gesneden, meestal dubbele manchet, ongeveer 120 euro, dassen en manchetknopen van eigen merk en van Duchamp. Ik heb er zelf enkele van en ben er erg tevreden over.

En de winkel van Thomas Pink, die eerder hier vermeld werd, is al een tijdje weer dicht omdat het gebouw afgebroken werd.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 27 mei 2010 - 14:46:32
Afgelopen weekend zijn wij in Brussel geweest en hebben ons er meer dan goed vermaakt. Ik kan me ook totaal niet
vinden in de eerdere bevindingen van MaChemist. Bijna iedereen was zeer behulpzaam en vriendelijk, en dat viel me,
juist voor franstaligen, erg mee.

Wij verbleven in het Sofitel Le Louise. Alles was hier meer dan prima; zowel de kamer als het personeel, uitstekende
prijs-kwaliteitverhouding. Extra wil ik het terras benadrukken, waar het prima vertoeven was, heerlijk rustig was het er en ook de kaart is prima (Roederer per glas dronken wij, maar ze hebben ook zelfgemaakte sapjes en verrukkelijke cocktails. Ook de clubsandwich was prima). Eén minpuntje: Toen wij de koffers kwamen halen die wij hadden achtergelaten bleken deze echter dusdanig lastig vindbaar dat onze taxi alweer vertrok, wij opnieuw moesten wachten en uiteindelijk nog net de trein haalde.

Ondanks alle adviezen van anderen uiteindelijk op een recensie van paulbrussel afgegaan en gedineerd bij Le Fourneau Ste. Catherine, de andere vestiging was overigens zo goed als leeg. We kozen voor zeven (tapas)gangen.
Leuke setting met open keuken, een chefs table en een soort van bar rondom. Echt relaxt zitten is er echter niet bij.
De ingrediënten en bereidingen waren overall zeer in orde; één bereiding van kip vond ik te droog.
Wel zou ik de volgende keer liever zelf kiezen, want ik zag nog heel wat lekkers dat ik nu misliep.
Overigens zijn die kleine hapjes wel erg fijn, vooral op zo'n warme dag. De (italiaanse) heer bediende ons prima en liet
de wijnen goed doorkomen. Na de tapas-gangen ook nog desserts genomen welke ook prima waren, en uiteindelijk
een ontzettend schappelijke rekening voor de hoeveelheid eten en drinken op niveau, dat wij ons hadden laten smaken.
Cijfer: 7.5 maar de prijs-kwaliteit is echt uitstekend (9.5).

Onder andere bij Bouvy, Annick Goutal, Senteurs d'Ailleurs, Crossword en Brunello Cucinelli binnen geweest.
Leuke winkels alhoewel ik BC wat vond tegenvallen voor heren. Ik ben nog vergeten uit te zoeken of die winkel van Loro Piana er daadwerkelijk zit, maar daar hadden we sowieso geen tijd meer voor gehad.
Uiteindelijk niets gekocht op SF-gebied, maar wel een heerlijk uitstapje gehad. Wel natuurlijk nog wat lekkkers van
Marcolini meegenomen, net als nog een paar flessen champagne.

Overigens ook 's nachts nog wat drankjes gedaan bij Les Jeux D'Hiver. Mooie locatie maar er moet vast wat leukers te doen zijn.
Laatst bewerkt op: 27 mei 2010 - 14:49:25 door Mr.Barry

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 27 mei 2010 - 22:08:27
ga in Brussel het grote dierenbos maar eens in, daar zitten een paar goeie tenten... en als het mooi weer is eerst lekker relaxen en dan het bootje pakken

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 30 juni 2010 - 23:16:58
Pierre Marcolini:

Met dank aan dit topic heb ik deze chocolatier kunnen vinden. Een mooie zaak met prachtige creaties!
Ik heb 2x een doosje macarons in verschillende smaken meegenomen, een doosje chocolade met cacao van verschillende afkomst en een tartine van caramel. Ik ben benieuwd.
You can buy clothes, but you can't buy style

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 25 januari 2011 - 15:55:52
Breuer op de Louizalaan houdt momenteel opheffingsuitverkoop: zaterdag is de laatste dag dat het open is. Wel jammer van zo'n 'instituut', maar de uitbater vertelde dat té veel klanten tegenwoordig alleen maar in de solden komen kopen.

Overigens is het natuurlijk sowieso nog tot en met 31.1 uitverkoop in Brussel. [Ik heb na de lunch maar even wat broeken gekocht bij Crossword (2 maal PT01, 1 Jacob Cohën), 3 dassen, 3 pochetten en 1 paar parelmoeren baleinen bij John Braye (dit alles zo'n 50% minder duur dan gewoonlijk).]

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 25 januari 2011 - 18:08:11
Wel jammer dat de winkel stopt paulbrussel.Ik vind dat hij wel past daar op de Louizalaan.