Auteur Topic: Brussel  (114359 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brussel
Reactie #240 Gepost op: 08 juli 2012 - 10:35:18
Ik vind het toch wel straffe verhalen voor zo'n zaak, die van Fleming en Jaglover, en zó in tegenspraak met de woorden uit het door Mm geposte artikel...

Mediaman

• Gast
Reactie #241 Gepost op: 08 juli 2012 - 10:51:52
Ik vind het toch wel straffe verhalen voor zo'n zaak, die van Fleming en Jaglover, en zó in tegenspraak met de woorden uit het door Mm geposte artikel...

Dan zal de auteur wel een beloning hebben ontvangen van Degand.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 08 juli 2012 - 11:34:50
Dan zal de auteur wel een beloning hebben ontvangen van Degand.
Een publicist wordt natuurlijk anders behandeld.
(Onder de Franse versie van het artikel heb ik een kritische noot geplaatst, maar die is nog niet verschenen; ik ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren.)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 08 juli 2012 - 11:35:28
Paul, geen angst, we're not going to shoot the messenger  :wink:
Trouwens, de mille-feuilles van bij Sirre maakten veel goed, heb er 2 naar binnen gewerkt  :r
Laatst bewerkt op: 08 juli 2012 - 11:40:35 door Jaguarlover

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 08 juli 2012 - 12:20:07
Jaguarlover, had ik je al niet eens gewaarschuwd voor de prijzen van Degand voor Edward Green? Je hebt met deze bijdrage in elk geval perfect het sfeertje geschetst dat in die winkel hangt (mevrouw Degand spreekt overigens perfect Nederlands) . Ik zie het zo voor me.

Ik lees op SF soms klachten over het personeel bij Oger, maar geloof me: dat verzinkt allemaal in het niets in vergelijking met wat je bij Degand kunt meemaken.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #245 Gepost op: 08 juli 2012 - 13:13:04
waarom in hemelsnaam terug gaan dan
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 08 juli 2012 - 14:07:45
wel om te zien of ze een mid-season wild-thema das hadden met fluo kleuren  :twisted:
nogal een geluk dat ze toevallig niet die das van de heer Lippens (zie foto) op voorraad hadden want dan had ik nog wat moeten kopen  :)
@Fleming, EG's zullen toch bij de vaste "schoenenboer" gekocht worden, wou enkel dat Edwardian in levenden lijve zien.

We zullen er Mr. Mann van Little Britain een paar keer langssturen, ze zullen dat wel afleren daar  :wink:

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 08 juli 2012 - 14:14:10 door Jaguarlover

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 08 juli 2012 - 16:44:57
Iemand zou er eens met een verborgen camera naartoe moeten, en inderdaad wat lastige vragen stellen. Zou leuk kunnen zijn!

Het doet allemaal toch vragen rijzen over het businessmodel van een zaak als Degand. Welke zin heeft het, commercieel beschouwd, om klanten te beledigen door ze als potentiële dieven of in het beste geval als onwetende pummels te behandelen? Blijkbaar speelt het geen rol. Degand heeft zich in het topsegment van de markt genesteld (waar elders in Brussel vind je bijvoorbeeld Kiton?), en dat zorgt blijkbaar voor voldoende en stabiele inkomsten...

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 08 juli 2012 - 17:28:18
soms denk ik dan ligt het nou aan mezelf ? terwijl ik toch altijd deftig gekleed zo'n zaak binnenloop, uitermate vriendelijk, beleefd en voorzichtig ben. Heb nooit echt iets nodig, kijk dikwijls gewoon wat rond en misschien is er dan toch wat dat ik koop.
Heb ook niet zomaar 5000€ te spenderen op een namiddag aan dingen die me geen moer interesseren, zoals misschien de meeste mensen die daar komen.
Als je dan vergelijkt in wat een relaxte en vrijblijvende sfeer er vb bij S&S uitleg w gegeven :-({|=

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 08 juli 2012 - 17:43:39
soms denk ik dan ligt het nou aan mezelf ? terwijl ik toch altijd deftig gekleed zo'n zaak binnenloop, uitermate vriendelijk, beleefd en voorzichtig ben. Heb nooit echt iets nodig, kijk dikwijls gewoon wat rond en misschien is er dan toch wat dat ik koop.
Heb ook niet zomaar 5000€ te spenderen op een namiddag aan dingen die me geen moer interesseren, zoals misschien de meeste mensen die daar komen.
Als je dan vergelijkt in wat een relaxte en vrijblijvende sfeer er vb bij S&S uitleg w gegeven :-({|=

Inderdaad.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 08 juli 2012 - 19:35:45
nogal een geluk dat ze toevallig niet die das van de heer Lippens (zie foto) op voorraad hadden want dan had ik nog wat moeten kopen  :)
Merkwaardig dat toch leden van een van de rijkste (en dan nog: grafelijke) families van België zo matig gekleed kunnen gaan...

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 08 juli 2012 - 19:38:07
Maar S&S is volgens mij dan misschien ook wel een van de beste zaken (Sir Max ken ik nog niet, maar die schijnt ook goed), ook omdat zij de liefde voor het vak nog steeds lijken te hebben, terwijl dat bij Degand toch al verdwenen lijkt.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 09 juli 2012 - 18:14:26
Merkwaardig dat toch leden van een van de rijkste (en dan nog: grafelijke) families van België zo matig gekleed kunnen gaan...
Denk dat hij übersprezza wil zijn...

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 09 juli 2012 - 21:50:23
Enig idee waar ik in Brussel kwaliteitsvolle haarproducten/huidverzorgingsproducten kan vinden?

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 13 juli 2012 - 21:35:00
niche-verzorgingsproducten wellicht bij Senteurs d'Ailleurs op Louiza, je kan eens op hun website kijken.
Verder geen idee eigenlijk... :?