Auteur Topic: Brussel  (114346 keer gelezen)

Karl

• Bekijk profiel
Brussel
Reactie #90 Gepost op: 20 juni 2008 - 11:49:59
Goeiemiddag,

Omdat ik in Brussel werk, vlakbij de Guldenvlieslaan en de Louizalaan, ken ik wel enkele adressen hier in de buurt.

Op de Guldenvlieslaan (Boulevard de la Toison d'Or), dichtbij de Naamsepoort (kruispunt met de Naamsestraat) heb je " 7, Boulevard", met o.m. Caruso, Attolini, Jacob Cöhen, Petronius, schoenen van Di Mella (ken ik niet).

Verder heb je in dezelfde galerij als Crossword (de Louizagalerij, tussen de Guldenvlieslaan en de Louizalaan) een winkel die Ivaldi heet (als ik het juist heb), waar ze Caruso, Boglioli, Isaia, Jacob Cöhen, Finamore en Rosso hebben, en schoenen van Peluso. Ik ben er zelf nog niet binnengeweest, dus ik kan niet zeggen hoe groot hun aanbod is van die merken.

En bij Crossword verkopen ze sinds kort Mazzarelli, naast Turnbull & Asser en hun eigen hemdenmerk.

Verder misschien interessant: John Braye, een hemdenwinkel met twee filialen: op de Louizalaan en in de Koningsgalerij (een mooie oude galerij vlakbij de Grote Markt). Klassieke mooie hemden, vrij slank gesneden, meestal dubbele manchet, ongeveer 120 euro, dassen en manchetknopen van eigen merk en van Duchamp. Ik heb er zelf enkele van en ben er erg tevreden over.

En de winkel van Thomas Pink, die eerder hier vermeld werd, is al een tijdje weer dicht omdat het gebouw afgebroken werd.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #91 Gepost op: 20 juni 2008 - 13:02:50
Citaat van: "Karl"
En de winkel van Thomas Pink, die eerder hier vermeld werd, is al een tijdje weer dicht omdat het gebouw afgebroken werd.

Vandaar dat ik de winkel niet meer op de website kon vinden.
Bedankt voor alle informatie, Karl.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #92 Gepost op: 01 juli 2008 - 00:16:01
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "MaChemist"
Blijkbaar voert Degand ook Corthay.
Die verkoopt ze al een tijdje.
Aha: die heb ik er de laatste keer overigens niet gezien, maar dat is alweer even geleden. En morgen start hier toch de uitverkoop - wie weet :-)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brussel
Reactie #93 Gepost op: 01 juli 2008 - 20:01:46
Citaat van: "paulbrussel"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "MaChemist"
Blijkbaar voert Degand ook Corthay.
Die verkoopt ze al een tijdje.
Aha: die heb ik er de laatste keer overigens niet gezien, maar dat is alweer even geleden. En morgen start hier toch de uitverkoop - wie weet :-)
Ja Paul er is weer Solden daar wel gaan want vanaf 28-07-2008 tot 18-08-2008 zijn ze op jaarlijks verlof.

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brussel
Reactie #94 Gepost op: 04 november 2008 - 22:42:47
Bij de hiervoor genoemde chocolatiers gevestigd bij/aan de Grote Zavel, zit ook een Flagshipstore van BC. Dit is echt een aanrader om even gezien te hebben of als je budget dat toelaat wat moois te kopen.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 04 november 2008 - 22:44:29
BC?

niek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 05 november 2008 - 00:02:15
brunello cucinelli denk ik

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 05 november 2008 - 00:13:35
brunello cucinelli denk ik
Dat bedoelde ik inderdaad.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 15 december 2008 - 21:03:30
Afgelopen weekend met vriendin 2 nachten verbleven in het Metropole Hotel.
Om maar met de deur in huis te vallen: wat een enorme afknapper dit hotel!
5 sterren, maar waar ze die mee verdiend hebben????

We hadden een Superior kamer. Kost voor 2 personen 450 euronen.
Wat kregen wij daarvoor?

Een dressoir waar onderdelen afvielen bij aanraking.
Een balkondeur die niet goed sloot.
Een aantal plastieken hangertjes in de kast waarvan het merendeel in verregaande staat van ontbinding verkeerde.
Een warm en koud waterkraan waar de opdruk niet deed wat hij beloofde. Met andere woorden, warm en koud waren omgedraaid.
Op zaterdagmorgen GEEN, ja echt waar, geen warm water in het bad.
In de ontbijtzaal bij het ontbijt geen cappuccino te krijgen. Er werd een half kopje koffie geserveerd met een kannetje warme meld erbij. De vermelding dat wij cafe italienne wilden hebben deed daar niets aan af.
Er moest slechts met een vork gegeten worden, mes was niet gedekt.
Op zondagmorgen waren bij het ontbijt de borden op.

Voor een hotel dat dan ook maar enige pretenties heeft, zou het op zijn minst redelijk zijn wanneer het de klachten betreffende de kamer serieus zou nemen. Wat wil echter het geval? Plots werd aan de receptie Nederlands slecht gesproken en begrepen. buitengewoon teleurstellend.

Metropole is met afstand het slechtste 5 sterren hotel waar ik ooit ben verbleven.

Gelukkig was Brussel zelf wel weer heel leuk. Zelfs nog gratis naar de film geweest, omdat onze betaalkaarten in de bioscoop niet bleken te werken en we zo door mochten lopen. Hihi.

Volgende keer echter een ander hotel dus!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 15 december 2008 - 22:03:55
Dat is erg schokkend te horen. Als je zoveel betaald hebt voor hetgeen je krijgt (in een drie sterren krijg je meer voor de helft van de prijs) dan zou ik toch de betaling weigeren of tegen erg gereduceerde prijs. Vijf sterren moet je verdienen en niet op zo een manier. Persoonlijk heb ik iets tegen hotels want ik vind dat het altijd erg zonde is van het geld maar goed het kan niet anders natuurlijk. Als zij de pretentie hebben dan moeten ze zich ernaar gedragen en in de eerse plaats perfect tweetalig personeel hebben. Voor vijf sterren liefst ook nog Engels en Duits erbij. Ik had het hard aangepakt. Mijn geld moeten ze immers verdienen en niet andersom. Dit geld voor alle dingen in het leven.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 15 december 2008 - 22:42:39
Afgelopen weekend met vriendin 2 nachten verbleven in het Metropole Hotel.
Om maar met de deur in huis te vallen: wat een enorme afknapper dit hotel!
Oei - dat vs niet mis, zeg.
Toch staan er heel wat NLse auto's in de weekeinden, vanwege allerlei annbiedingen, volgens mij.
Je zit wel lekker in het centrum trouwens. Nu raad ik meestal voor de weekeinden het luxe hotel bij het WTC aan: ook niet ver van het centrum én altijd goede aanbiedingen.

Voor de rest is Brussel natuurlijk héél leuk :-).

Maar ik zou in een vreemde stad weer niet zo gauw naar de film gaan; dat kan thuis net zo goed, ook al zit thuis misschien de cinéma niet tegenover je verblijfplaats.

PS: wees blij dat je in het weekeinde niet kon eten in het restaurant; dàt is echt vergane glorie en te duur betaald.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 16 december 2008 - 15:52:40
Dat ik daar niet moest gaan eten was me al eerder ingefluisterd.
Vergane glorie is wel een aardige omschrijving, ja!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 16 december 2008 - 16:32:58
Belgie is naar de ....(tussen een man zijn benen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 16 december 2008 - 17:22:21
Belgie is naar de ....(tussen een man zijn benen)
Off-topic: maar Brussel is niet België, hè!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 16 december 2008 - 21:36:55
Nee nog veel erger. Brussel is erg ongezellig, druk, vuil, stinkend van de uitlaatgassen, duur omdat het Brussel is ...
Nuja dat zal wel in meer grootsteden het geval zijn zeker. Mensen spreken er enkel Frans en zijn vaak erg hautain ten opzichte van Nederlandstaligen. Geef mij dan maar de kleinere steden waar alles toch gezapiger overkomt en meer op het gemak.
Laatst bewerkt op: 16 december 2008 - 21:38:57 door MaChemist