Goeiemiddag,
Omdat ik in Brussel werk, vlakbij de Guldenvlieslaan en de Louizalaan, ken ik wel enkele adressen hier in de buurt.
Op de Guldenvlieslaan (Boulevard de la Toison d'Or), dichtbij de Naamsepoort (kruispunt met de Naamsestraat) heb je " 7, Boulevard", met o.m. Caruso, Attolini, Jacob Cöhen, Petronius, schoenen van Di Mella (ken ik niet).
Verder heb je in dezelfde galerij als Crossword (de Louizagalerij, tussen de Guldenvlieslaan en de Louizalaan) een winkel die Ivaldi heet (als ik het juist heb), waar ze Caruso, Boglioli, Isaia, Jacob Cöhen, Finamore en Rosso hebben, en schoenen van Peluso. Ik ben er zelf nog niet binnengeweest, dus ik kan niet zeggen hoe groot hun aanbod is van die merken.
En bij Crossword verkopen ze sinds kort Mazzarelli, naast Turnbull & Asser en hun eigen hemdenmerk.
Verder misschien interessant: John Braye, een hemdenwinkel met twee filialen: op de Louizalaan en in de Koningsgalerij (een mooie oude galerij vlakbij de Grote Markt). Klassieke mooie hemden, vrij slank gesneden, meestal dubbele manchet, ongeveer 120 euro, dassen en manchetknopen van eigen merk en van Duchamp. Ik heb er zelf enkele van en ben er erg tevreden over.
En de winkel van Thomas Pink, die eerder hier vermeld werd, is al een tijdje weer dicht omdat het gebouw afgebroken werd.