Auteur Topic: Brussel  (114344 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brussel
Reactie #105 Gepost op: 16 december 2008 - 21:55:03
Nee nog veel erger. Brussel is erg ongezellig, druk, vuil, stinkend van de uitlaatgassen, duur omdat het Brussel is ...
Nuja dat zal wel in meer grootsteden het geval zijn zeker. Mensen spreken er enkel Frans en zijn vaak erg hautain ten opzichte van Nederlandstaligen. Geef mij dan maar de kleinere steden waar alles toch gezapiger overkomt en meer op het gemak.
Nu ja, ieder zijn mening: ik woon met mijn bijna 15 jaar al misschien te lang in Brussel om er niet van te houden. En ik kan je wel verzekeren dat ik overal Nederlands praat en dat dat 15 jaar geleden tot véél meer problemen leidde dan nu. En ik ben een geboren stadsmens, dat scheelt ook.

Waar ben je eigenlijk gaan shoppen en eten in Brussel? Dansaertstraat of Louizalaan? Zavel of Sint-Goriksplein?

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 16 december 2008 - 21:57:34
Ik ben enkel nog maar gaan shoppen in Brussel en dat was op de Zavel (Cuccinelli) en de louisalaan (erg druk en ongezellig)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 16 december 2008 - 22:01:55
Ik ben enkel nog maar gaan shoppen in Brussel en dat was op de Zavel (Cuccinelli) en de louisalaan (erg druk en ongezellig)
Je hebt toch wel gegeten in Brussel? :-) Of ben je naar het frietkot in de Mausstraat gegaan?
En de Waterloolaan niet aangedaan, met Armani, Zegna, enz.?

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 16 december 2008 - 22:07:31
Inderdaad gewoon een frit gegeten. Ja de Waterloo laan heb ik ook gedaan (langsgewandeld) maar vond het één pot nat. Gladjes en ongezellig en veel te groot. Als je vaste klant bent bij zulk een zaak zal het natuurlijk anders zijn maar ik had niet meteen de behoefte om er binnen te gaan.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 16 december 2008 - 22:19:18
Inderdaad gewoon een frit gegeten. Ja de Waterloo laan heb ik ook gedaan (langsgewandeld) maar vond het één pot nat. Gladjes en ongezellig en veel te groot. Als je vaste klant bent bij zulk een zaak zal het natuurlijk anders zijn maar ik had niet meteen de behoefte om er binnen te gaan.
Haha: gewoon frites... Waterloolaan is inderdaad niet een laagdrempelige en/of gezellige winkelstraat: nogal gericht op het oude Brusselse en Franstalige bourgeois-publiek. Cuccinelli is dan wel wat kleiner, maar gezelliger en minder arrogant?

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 16 december 2008 - 22:46:49
Ja inderdaad er was ook maar één verkoper en het is er klein wat me meer aanspreekt.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 18 januari 2009 - 14:37:25
Iemand nog een hotel tip voor Brussel (Paul?)? Max. een euro of 150 per nacht ;-)
The man with style, is the man who can smile

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 18 januari 2009 - 15:00:21
Iemand nog een hotel tip voor Brussel (Paul?)? Max. een euro of 150 per nacht ;-)
Gek genoeg slaap ik in Brussel nooit op hotel :-).

Maar er zijn genoeg sites waar (ook goede en dure) hotels in Brussel in de weekeinden tegenspotprijzen te boeken zijn: bookingcom; expedia.nl enz.

Mediaman

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 18 januari 2009 - 16:21:16

Kijk hier maar: http://www.weekendhotel.nl/nl/accos?acco[region_id]=19&commit=Zoek

Dit ziet er goed uit, ook qua prijs: http://www.hotelcafepacific.com/nl/index.php

Verder zijn de B&B's van deze website erg goed.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 18 januari 2009 - 16:57:42
Kijk hier maar: http://www.weekendhotel.nl/nl/accos?acco[region_id]=19&commit=Zoek

Dit ziet er goed uit, ook qua prijs: http://www.hotelcafepacific.com/nl/index.php

Verder zijn de B&B's van deze website erg goed.
Nu zou ik de drukke hoewel trendy Dansaertstraat (Pacific) niet gauw aanraden en als je daar al gaat zitten, neem dan vooràl geen kamer aan de straatkant: dan slaap je vàst de hele nacht niet.

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 19 januari 2009 - 17:06:37
Neem hier ook een kijkje hier kom ik altijd graag

http://www.roseetvangeluwe.be/
Return to innocence...

Karl

• Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 21 januari 2009 - 15:46:58
Onlangs geopend in de Naamsestraat in Brussel (kleine zijstraat op het kruispunt Naamsepoort - Guldenvlieslaan), een boetiek van Loding, een Frans schoenenmerk (zie ook schoenentopic). Je kunt het er het hele gamma schoenen kopen, maar ook riemen, hemden, dassen, cashmere truien en manchetknopen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar in het schoenentopic leken de schoenen alvast waar voor hun geld te bieden (155 euro, verwacht dus geen topkwaliteit).

www.loding.fr

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 22 januari 2009 - 12:16:49
Onlangs geopend in de Naamsestraat in Brussel (kleine zijstraat op het kruispunt Naamsepoort - Guldenvlieslaan), een boetiek van Loding, een Frans schoenenmerk (zie ook schoenentopic). Je kunt het er het hele gamma schoenen kopen, maar ook riemen, hemden, dassen, cashmere truien en manchetknopen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar in het schoenentopic leken de schoenen alvast waar voor hun geld te bieden (155 euro, verwacht dus geen topkwaliteit).

www.loding.fr

Is inderdaad een leuke zaak!
Ik kom veel bij de Loding winkel in Rouen, maar de shirts, dassen en schoenen die ik er gekocht heb bevallen mij allemaal uitstekend.
Return to innocence...

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 22 januari 2009 - 12:24:37
Is inderdaad een leuke zaak!
Ik kom veel bij de Loding winkel in Rouen, maar de shirts, dassen en schoenen die ik er gekocht heb bevallen mij allemaal uitstekend.

Kun je, om een indicatie van het kwaliteitsniveau te krijgen, een vergelijking maken tussen de Loding-schoenen en schoeisel van andere merken? (Het beste te beantwoorden in het Loding-topic, lijkt mij.)

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 22 januari 2009 - 22:14:32
Kun je, om een indicatie van het kwaliteitsniveau te krijgen, een vergelijking maken tussen de Loding-schoenen en schoeisel van andere merken? (Het beste te beantwoorden in het Loding-topic, lijkt mij.)

Je moet het natuurlijk niet vergelijken met merken als Santoni en C&J want daar komt het uiteraard niet in de buurt...  Kan ook niet voor die prijs.
Maar het is gewoon een leuk shoentje voor erbij.

Ik zal er in het topic verder op in gaan.

Overegins voor Brussel..  Degand heeft op de bovenste verdieping een bespoke kleermakerij en dat is toch echt de moeite waard om er een kijkje te nemen als je er bent ;)
Gewoon even naar vragen en ze laten het je graag zien.
Return to innocence...