Auteur Topic: Truien  (560470 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #765 Gepost op: 17 augustus 2011 – 11:39:34
Ik ook. Vind het een prettige winkel voor truien. Aardige fit en niet duur.

Afgelopen zaterdag was ik in Den Haag met mijn moeder. Die wilde eventjes lekker winkelen en omdat mijn vader daar absoluut niet tegen kan, was ik de aangewezen persoon om mijn moeder door de winkelstraten te loodsen. We liepen langs Eduard Pelger en daar hield men een uitverkoop. Alle truien waren 29,95. Massimo Dutti en Gran Sasso. Ik heb drie truien van Dutti gekocht en een van Sasso. Sasso is duidelijk mooier, maar ik vind de Dutti's eigenlijk nog best mooi. Ik zou daar denk ik wel de volle prijs voor hebben betaald. De fit is oké, niet heel slimfit maar wel lekker casual. Ik heb een maat L genomen met mijn pakmaat 52 (54 Boglioli, maar dan wel tailleren in de waist). Als de truien nog een beetje krimpen in de was heb ik een paar schitterende truien voor weinig gekocht.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #766 Gepost op: 17 augustus 2011 – 11:49:24
Kan je niet eventjes een foto'tje maken van die truien van Dutti, M.?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #767 Gepost op: 17 augustus 2011 – 11:53:17
Ik zal proberen in dezer dagen een shotje te schieten met de trui aan. Een shot van de truien an sich moet wel lukken vandaag.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #768 Gepost op: 17 augustus 2011 – 22:38:12











Eventjes snel foto's geprobeerd te schieten, maar dat lukte niet. Ik had of te veel zonlicht, of te weinig. Ik blijf dat altijd lastig vinden, zo tegen de avond binnenshuis. In ieder geval, op de eerste foto is de fit aardig te zien. De schouders eindigen verder dan mijn schouders daadwerkelijk eindigen. Rond de waist is de trui wat ruim. De mouwlengte lijkt mij goed, maar de armsgathoogte kan beter.

Verschil in afwerking van Duca en Gran Sasso is goed te zien. Ik heb gemakshalve de makkelijkste shot laten zien: de aanhechting van de mouw. Die is bij Gran Sasso veel fijner.
Laatst bewerkt op: 17 augustus 2011 – 22:40:02 door MMorley

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #769 Gepost op: 17 augustus 2011 – 22:54:50
Ziet er goed uit, ik zoek nog een vest met knopen in die kleur rood.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #770 Gepost op: 17 augustus 2011 – 23:01:16
Kan je niet eventjes een foto'tje maken van die truien van Dutti, M.?

foto's truien

Geen Massimo Dutti op de foto's. Ik ken Giovanni Duca niet, heb je die bij Pelger gekocht? En verkopen ze Gran Sasso bij Pelger? Ben overigens ook benieuwd naar de prijzen (normale retail) van beide merken, Gran Sasso is in de buurt van 120 euro?
You can buy clothes, but you can't buy style

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #771 Gepost op: 18 augustus 2011 – 07:46:31
Geen Massimo Dutti op de foto's. Ik ken Giovanni Duca niet, heb je die bij Pelger gekocht? En verkopen ze Gran Sasso bij Pelger? Ben overigens ook benieuwd naar de prijzen (normale retail) van beide merken, Gran Sasso is in de buurt van 120 euro?

Alle truien waren 29,95. Massimo Dutti en Gran Sasso. Ik heb drie truien van Dutti gekocht en een van Sasso.

Inderdaad is MM een beetje in de war met de merken. Volgens mij is MD alleen te koop in hun eigen winkels.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #772 Gepost op: 18 augustus 2011 – 08:48:47
Ik raakte inderdaad een beetje in de war van de merken. Ik kende Massimo Dutti en Giovanni Duca niet, ik ging er vanuit dat we het over hetzelfde hadden: het huismerk van Eduard Pelger. Giovanni Duca kan ik niet vinden via Google. Ik ga er vanuit dat het een merkje is dat alleen Eduard Pelger voert. Spul zal wel gemaakt worden door een van de grotere truienmakers, maar ik ben niet bekend in die wereld.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #773 Gepost op: 30 augustus 2011 – 16:21:28
Ik geloof dat ik een Guernsey-trui wil. Iemand daar ervaring mee?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #774 Gepost op: 30 augustus 2011 – 16:23:42
Good luck. Ik heb nooit een mooie gevonden :(.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #775 Gepost op: 30 augustus 2011 – 16:29:43
Good luck. Ik heb nooit een mooie gevonden :(.

Dit lijkt een originelerige firma:

http://www.guernseywoollens.com/index.php

Let niet op de fit op de foto's. Ze behoren strak om het lijf te zitten, maar op de site raden ze aan om 4" rond de borst aan te houden; die marge zullen ze misschien ook op de modellen hebben toegepast.

Ik weet niet of dit iets is hoor; ben pas net aan het zoeken.

bobvanvliet

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #776 Gepost op: 30 augustus 2011 – 19:59:38
Ik vind de mensen van Pringle of Scotland erg sympathiek.

Vanwege dit filmpje :-D:

(link)

Heb er geen overigens, is even sparen voor mij.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #777 Gepost op: 30 augustus 2011 – 20:03:27
Geweldig filmpje.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #778 Gepost op: 30 augustus 2011 – 22:31:22
Dit lijkt een originelerige firma:

http://www.guernseywoollens.com/index.php

Let niet op de fit op de foto's. Ze behoren strak om het lijf te zitten, maar op de site raden ze aan om 4" rond de borst aan te houden; die marge zullen ze misschien ook op de modellen hebben toegepast.

Ik weet niet of dit iets is hoor; ben pas net aan het zoeken.

Ai, die modellen dragen de truien echt twee maten te groot. Hoe weet jij trouwens dat de truien slank vallen?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #779 Gepost op: 30 augustus 2011 – 22:40:16
Ai, die modellen dragen de truien echt twee maten te groot. Hoe weet jij trouwens dat de truien slank vallen?

Boekenwijsheid (Icons of Men's Style).