Auteur Topic: Truien  (604356 keer gelezen)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #825 Gepost op: 20 november 2011 - 14:09:57
Steppin' out (o.a. in Den Haag t.o. de Passage) verkoopt wel aardige, Heinzelmann. Voor mij niet geschikt, zit behoorlijk ruim allemaal.
Kijk aan! Cheers!
Dat is een winkel waar ik uit mezelf niet naar binnen zou gaan.

En dat ruime, tja, dat hoort er een beetje bij en met mijn bouw ben ik eigenlijk (met –al-dan-niet vintage– confectie) niet anders gewend.
Als ik iets nieuws koop moet het wel goed zijn echter; met vintage hemeden wil ik nog wel eens een paar pijltjes, coupe-naadjes in het rugpand naaien.

*instant update*
Ik heb even op hun site/webstore gekeken, en ze hebben helaas welgeteld één hemd in een (mij veel te grove) Tattersall, en dat is nog van het type button down ook, en daar heb ik sowieso vaak wat moeite mee.

Bij hoge uitzondering draag ik BD's, maar dan slechts als het Brooks Bros,  J.Press of RL betreft: Amerikaanse shirts, in alle ruiten behàlve Tattersall... I got my standards, you know!  [-X

Maar bedankt voor het in herinnering roepen van Steppin'Out; hier in Hillegersberg zit er ook eentje, en ik zal er toch eens langs gaan. Zeker qua prijsstelling komen ze op het eerste gezicht interssant over voor basis-'trad'-spul, en sommige zaken in de garderobe zijn géén investering en hoeven daarom niet altijd kapitalen te kosten, zogezegd. (Of anders gezegd: ik ben een krentenkakker.)

Laatst bewerkt op: 20 november 2011 - 14:11:34 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #826 Gepost op: 20 november 2011 - 14:31:02
Tristan! (Toch?)

Jazekers! Die kon je uittekenen in Fair Isle.

Ik heb laatst de eerste 26 afleveringen nog eens gekeken.
Als je je van die poppenkast niet teveel aan trekt is het een heerlijk slome serie, beeldend prachtig –Yorkshire!– en vol mooie détails.
(Tristan's broer Siegfried Farnon staat stiekum zéér hoog in mijn rijtje 'stijlvoorbeelden'  :oops: )

'Tristan', by the way, is toch nog goed terecht gekomen: hij werd The Fifth Doctor. (Dokter Wie?!)

(On topic, want trui! De rest van de outfit is trouwens ook eh, quite spiffy indeed! Die boutonnier –of eigenlijk corsage– is de bom! Goeie sportbroek ook...)

Laatst bewerkt op: 20 november 2011 - 14:41:33 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #827 Gepost op: 20 november 2011 - 14:57:20
Hebben! Misschien voor sommigen iets te fashion, ik vind hem echt gaaf.

Uploaded with ImageShack.us

Waar vind je zoiets?

Charlie

• Gast
Reactie #828 Gepost op: 20 november 2011 - 15:02:39
Waar vind je zoiets?

Kringloopwinkel, afdeling Hippietroep.

guest45

• Gast
Reactie #829 Gepost op: 20 november 2011 - 15:08:12
Kringloopwinkel, afdeling Hippietroep.

Dat betwijfel ik

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Wat dragen de heren vandaag? [ Pics only ]
Reactie #830 Gepost op: 29 november 2011 - 14:13:41
Massimo Dutti is voor de truien een goed adres.

Waar komen de schoenen vandaan?

Schoenen zijn van Francesco Benigno (of Mangoni zoal het in de webshops heet). Verder geen ervaring met dit merk noch bekend met ervaringen van anderen. Prijsklasse is dezelfde als Magnanni. Zolen zijn duidelijk van betere kwaliteit, idem voor het leer op de schoen.

Massimo Dutti heb ik ook gevonden. Op dit moment echter weinig keus in de < 100€ klasse zonder elleboogstukken :-)

Mediaman

• Gast
Re: Re: Wat dragen de heren vandaag? [ Pics only ]
Reactie #831 Gepost op: 29 november 2011 - 14:26:30
In de webshop staan er ook zonder a € 49,-

Society Shop van het eigen merk, bevalt mij goed.

SuSu, heeft vrij veel, de katoen/kasjmier variant zijn prima.

Geen eigen ervaring, maar bij Zara ligt ook nog wel eens wat, goed zoeken dat wel.

Genoeg keus.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #832 Gepost op: 29 november 2011 - 15:41:40
Net eventjes zitten kijken MM, maar dat Dutti spul is best erg aangenaam geprijsd. Bijna onder het mom 'kan niets zijn'. Kan je dat ook gewoon in Nederland kopen? (en zo ja, waar?)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #833 Gepost op: 29 november 2011 - 15:44:23
Ik ben op dit moment erg tevreden met mijn laatste aanschaf bij Steppin out vwb truien.
De volgende ben ik aan het testen:
premium lamswol (99,95) is wat dikker en dus warmer
merino wol (59,95) wat dunnere wol
cotton cashmere (69,95)

Eerste indruk is dat voor mij de pasvorm erg goed is (vergelijk met Alan Paine / Pringle)
Mouwen blijven mooi, pillen (nog) niet. Veel kleurvarianten
Als ik vergelijk met Suit Supply is de body wat langer en beter geproportineerd en de mouwen wat langer
H&M vond ik zeer matig van kwaliteit, erg dun, slechte afwerking en na wassen gedraaide naden.
Be yourself no matter what they say

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #834 Gepost op: 29 november 2011 - 15:55:06
Net eventjes zitten kijken MM, maar dat Dutti spul is best erg aangenaam geprijsd. Bijna onder het mom 'kan niets zijn'. Kan je dat ook gewoon in Nederland kopen? (en zo ja, waar?)

In Den Haag zit volgens mij de enige Nederlandse winkel. In België heb je er ook één in Antwerpen. Mijn ervaringen zijn wisselend. Voorlaatste trui ging erg snel pillen, de laatste daarentegen weer niet.

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 29 november 2011 - 15:57:28
Ik ben op dit moment erg tevreden met mijn laatste aanschaf bij Steppin out vwb truien.
De volgende ben ik aan het testen:
premium lamswol (99,95) is wat dikker en dus warmer
merino wol (59,95) wat dunnere wol
cotton cashmere (69,95)

Eerste indruk is dat voor mij de pasvorm erg goed is (vergelijk met Alan Paine / Pringle)
Mouwen blijven mooi, pillen (nog) niet. Veel kleurvarianten
Als ik vergelijk met Suit Supply is de body wat langer en beter geproportineerd en de mouwen wat langer
H&M vond ik zeer matig van kwaliteit, erg dun, slechte afwerking en na wassen gedraaide naden.

Ik heb twee weken geleden bij Steppin Out enkele truien geprobeerd (zowel de lamswollen truien als de merino). Voor mij zijn de truien veel te wijd (zelfs de zogenaamde slim fits). NB: mijn borstomvang is 91 cm dus het is al snel te wijd...
Laatst bewerkt op: 29 november 2011 - 16:02:07 door Thom@s

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #836 Gepost op: 29 november 2011 - 16:02:52
Dat kan Thom@s.
Waarschijnlijk ander postuur als ik (1,95m 90kg)
Be yourself no matter what they say

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #837 Gepost op: 29 november 2011 - 16:05:18
Dat scheelt: 1,89m en 68kg :o

Mediaman

• Gast
Reactie #838 Gepost op: 29 november 2011 - 16:57:32
Ik heb drie truien van MD in katoen/kasjmier en één trui gaat al twee winters mee en blijft relatief goed; niet pillen, niet overmatig pluizen, pasvorm en kleur blijven ook relatief goed gegeven de prijs. Alle drie in A'werpen gekocht, in Den Haag zit een winkel en in Amsterdam komt er één. Wanneer weet ik niet precies.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #839 Gepost op: 29 november 2011 - 17:55:29
Amsterdam is er al, hoek PC en Van Baerle.
The man with style, is the man who can smile