Auteur Topic: Truien  (604307 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Truien
Reactie #705 Gepost op: 14 december 2010 - 16:40:55
Ach, voor een casual weekend outfit te overzien. A&F maakt zeker voor de zomer prima kleding, je moet het alleen niet overdrijven.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #706 Gepost op: 22 december 2010 - 13:51:08
Ben bij Nero geweest maar hadden ze niet.

De verkoperT was ook niet al te klantvriendelijk. Hij kende het merk niet en hadden ze nooit verkocht en liep gelijk weer weg.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #707 Gepost op: 23 december 2010 - 16:13:10
Voor de kleine portemonnee: met Sinterklaas wat lamswol gekregen van de Bijenkorf en America Today. Valt qua fit niet tegen, en mind you: ik ben best mager.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #708 Gepost op: 23 december 2010 - 16:23:16
Voor de kleine portemonnee: met Sinterklaas wat lamswol gekregen van de Bijenkorf en America Today. Valt qua fit niet tegen, en mind you: ik ben best mager.

Dat had ik een paar uur eerder moeten weten. Ik was vandaag bij een Bijenkorf en heb niet eens gepast...

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #709 Gepost op: 23 december 2010 - 16:26:40
Dat had ik een paar uur eerder moeten weten. Ik was vandaag bij een Bijenkorf en heb niet eens gepast...

Toe ik 'm uitpakte dacht ik ook meteen dat ik met de kassabon terug zou moeten, maar het lijkt alsof ze de fit veranderd hebben. Hij past goed.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 23 december 2010 - 16:30:27
Dat klinkt goed Swann. Voor het soort zaken als een simpele trui zou ik mijn neus absoluut niet ophalen voor die winkels. Om er maar gelijk op in te haken:
Ik was laatst bij de 'good old' Hema en het viel mij op dat ze daar ook truien hebben van zuiver merinowol. Over de fit kan ik helaas weinig zeggen, ik heb ze niet geprobeerd. Wel vond ik dat de kwaliteit op het gevoel goed overkwam. Ze zijn niet te dik, maar voelen bijvoorbeeld niet zo kwetsbaar aan als de exemplaren van de Hennes en Mauritz.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #711 Gepost op: 23 december 2010 - 16:30:50
Toe ik 'm uitpakte dacht ik ook meteen dat ik met de kassabon terug zou moeten, maar het lijkt alsof ze de fit veranderd hebben. Hij past goed.

Hm. Ik heb ze automatisch overgeslagen en even bij de kasjmier truien gekeken, maar die hadden ze alleen nog maar vanaf L en heb ik na het uitvouwen niet eens geprobeerd. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Kleur?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #712 Gepost op: 23 december 2010 - 16:43:03
Hm. Ik heb ze automatisch overgeslagen en even bij de kasjmier truien gekeken, maar die hadden ze alleen nog maar vanaf L en heb ik na het uitvouwen niet eens geprobeerd. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Kleur?

In betere tijden heb ik ook wel eens knitwear van Kotsinelli aangeschaft, maar dat soort truien draag je in combinatie met andere pakjes. Met die doldwaze heb je wel echt een grove trui in handen. In grijs en blauw trouwens. Voor het buitenleven zeg maar. Qua pasvorm vind ik 'm het meeste lijken om die van Oger.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 23 december 2010 - 16:49:17
Opvallend feitje trouwens, is dat de Hema en de Bijenkorf van hetzelfde concern zijn.

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #714 Gepost op: 23 december 2010 - 20:58:05
Dat klinkt goed Swann. Voor het soort zaken als een simpele trui zou ik mijn neus absoluut niet ophalen voor die winkels. Om er maar gelijk op in te haken:
Ik was laatst bij de 'good old' Hema en het viel mij op dat ze daar ook truien hebben van zuiver merinowol. Over de fit kan ik helaas weinig zeggen, ik heb ze niet geprobeerd. Wel vond ik dat de kwaliteit op het gevoel goed overkwam. Ze zijn niet te dik, maar voelen bijvoorbeeld niet zo kwetsbaar aan als de exemplaren van de Hennes en Mauritz.

Wij zagen ze ook toevallig liggen en mijn vader heeft er een gepast, uitgetrokken en weer snel in het schap gelegd. Mijn vader wil niet al te strakke truien, maar dit was toch echt veel te wijd. Misschien dat anders mensen er qua postuur wel in passen, maar voor mijn vader was het niet wat.

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn truien van Suit Supply, maar het kan mij liggen of de alle drie de truien die ik bezit beschikken over een andere pasvorm. Twee andere truien lijken net iets langer en wijder te zijn en ze worden gezamenlijk gewassen dus aan de krimp zal het niet liggen. Echt onverklaarbaar. De kwaliteit is wel erg goed en ik draag ze regelmatig.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #715 Gepost op: 23 december 2010 - 22:20:16
Ah dat is wel een beetje jammer Luuk. Het was ook wel te verwachten van de Hema, dat ze het niet zo nauw nemen met de pasvorm. Als je niet heel smal bent zou je eventueel wel een maatje kleiner kunnen proberen uiteraard.

Met de truien van SuitSupply heb ik helaas geen ervaring, maar ik heb gemerkt met dergelijke truien van de Hennes en Mauritz dat er per exemplaar van dezelfde maat best een verschil in kan zitten. Ik heb er zelf ook twee en één ervan is duidelijk iets minder strak en een stukje langer. Blijkbaar worden de SuitSupply truien met eenzelfde standaarddeviatie (lage lonen?) geproduceerd.

Ach, zolang de kwaliteit verder acceptabel is neem ik het voor lief. Bij dit soort zaken vind ik het minder belangrijk dat het niet van euh, Kotsinellii (toch?) is.  :-^

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 23 december 2010 - 22:31:03
Ik heb er één van Suitsupply en die vind ik kwalitatief matig. Dik/warm genoeg, goede pasvorm, maar pilt wel erg enthousiast.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #717 Gepost op: 23 december 2010 - 22:43:11
Ah, dat is niet goed. Ik ben tegen pillen.

Wat zou het verschil in ervaring dan teweegbrengen in dit geval? Ik kan me toch niet voorstellen dat je het pillen voor lief zou nemen.
Wat is jouw ervaring met betrekking tot dit euvel luukleeftink?

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 23 december 2010 - 23:31:53
Dat is toch typisch dat die van Carwo pilt, want bij geen een van mijn drie truien van Suit Supply heb ik daar last van. De truien gaan hier trouwens gewoon de wasmachine in, maar wel op een wolwasprogramma en op 30 graden celsius. Met name de hoge v-hals vind ik prettig en bovendien het mooiste. Zo tocht/waait het niet zo op de nek en kan een knoopje van het shirt openblijven. De mouwen etc. zijn voor mij prima. Misschien wel ietwat kort op het lichaam, maar dat is ook persoonlijke voorkeur.

Ik heb er ook nog een van H&M, maar die vind ik magertjes vergeleken met die van Suit Supply. Lage v-hals en erg dun van stof. Wel kwalitatief goed, want hij blijft boven verwachting lang heel en ook op de ellebogen. Bovendien pilt ook deze bij mij zo goed als niet. Deze trui ligt eigenlijk alleen nog maar in de kast, want hij draagt gewoon iets minder lekker en die lage v-hals vind ik persoonlijk ook erg ergerlijk.

Ik zal morgen de truien eens uit de kast pakken en deze allen op dezelfde manier opmeten. Zo kan dan precies in kaart worden gebracht waar de verschillen qua pasvorm zitten. Ik zal tevens proberen om deze resultaten ook duidelijk te laten worden met behulp van een paar foto's en dan kunnen jullie het ook zelf beoordelen.

Misschien is Carwo gewoon een stuk kritischer dan ik ben?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #719 Gepost op: 23 december 2010 - 23:40:39
Ik heb die van mij één keer gewassen, op de 'handwasstand' van de machine. De H&M's die ik heb (ik begrijp dat er meerdere soorten zijn) vind ik ook veel te dun en de hals is inderdaad laag, maar vooral ook flodderig.

Je moet bij je Suitsupply-trui vooral eens kijken naar de binnenkant van je ellebogen (waar de trui langs je lichaam schuurt als je geen jasje draagt); bij mijn trui is het pillen daar het ergst.