Auteur Topic: Truien  (604305 keer gelezen)

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #720 Gepost op: 23 december 2010 - 23:51:01
Ik heb die van mij één keer gewassen, op de 'handwasstand' van de machine. De H&M's die ik heb (ik begrijp dat er meerdere soorten zijn) vind ik ook veel te dun en de hals is inderdaad laag, maar vooral ook flodderig.

Je moet bij je Suitsupply-trui vooral eens kijken naar de binnenkant van je ellebogen (waar de trui langs je lichaam schuurt als je geen jasje draagt); bij mijn trui is het pillen daar het ergst.

Mijn H&M trui is niet erg flodderig bij de hals, maar dit ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan het postuur van de drager en de maat van de trui. Vooral door de lage v-hals vind ik het niks, maar volgens mij zijn er ook genoeg mensen hier op het forum die ze vrij fanatiek dragen en er heel tevreden over zijn.

Ik zal het morgen bij daglicht eens bekijken en proberen wat te fotograferen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #721 Gepost op: 24 december 2010 - 00:45:14
Dat klinkt als een goed initiatief luuk. Ben benieuwd.
Overigens denk ik ook dat er van de Hennes en Mauritz meerdere soorten zijn, want ik zag onlangs dat ze weer in de winkel liggen. Deze nieuwe exemplaren voelden net even iets degelijker aan, en waren niet zo fragiel dun. Ik heb daar overigens niet zo'n bezwaar tegen aangezien ik deze truien toch vaak onder een jasje c.q. een warme jas draag. Dat is overigens vrij sporadisch want ik draag liever jasjes.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #722 Gepost op: 24 december 2010 - 00:48:03
Laatste keer enigszins reclame, doch een goedbedoelde tip. De V en ronde-hals truien van Thom Broekman zijn er in merino wol(dikke en dunnere) en cotton cashmere mix. Ze vallen erg slank en hebben een hoge V-hals. Ze kosten los 59.95, 99 voor 2 en 125 voor 3.

Mediaman

• Gast
Reactie #723 Gepost op: 24 december 2010 - 09:07:41
Met de H&M's moet je het blijkbaar treffen, ik heb er een aantal in merino en die zijn al twee seizoenen goed, pillen valt mee. Pas ook de truien van Falke (vd sokken) in mijn handen gehad; merino, kasjmier en dat zag er ook erg goed uit, de prijzen zijn te overzien: http://www.falke-shop.com/nl/men/menswear

Deze v-hals truien zijn fraai:

Ook nog een 100% kasjmier kabeltrui gezien,.... =P~ maar dat kon Mediaman even niet trekken.  :(

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #724 Gepost op: 24 december 2010 - 09:17:35
Zit je te spammen voor je vriendje, MM?

Mediaman

• Gast
Reactie #725 Gepost op: 24 december 2010 - 09:23:10
Zit je te spammen voor je vriendje, MM?

Een vriend van mij doet idd de vertegenwoordiging van Falke. Afgelopen weekend heb ik het voor het eerst in mijn handen gehad bij hem thuis en het is echt prima spul. Aangezien er hier meerdere mensen betaalbare goede truien zoeken leek het me een goede tip.

Btw; niks gekocht of gekregen van deze vriend, denk er wel over om zo'n v-hals te kopen. Via vriendjes gratis spullen aftroggelen vind ik overigens goedkoop en niet getuigen van vriendschap. Het kost hem dan toch omzet en die gun ik hem juist.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 24 december 2010 - 09:24:34
Grapje, MM.

Mediaman

• Gast
Reactie #727 Gepost op: 24 december 2010 - 09:28:57
Grapje, MM.

Niet van jouw gewend.  :mrgreen:

Ik droom trouwens wel van die kasjmier kabeltrui, hij staat helaas niet op de site. Maar ja € 800,- voor een trui, Mediavrouw slaat dan m'n hersens in.  :cry:

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #728 Gepost op: 24 december 2010 - 09:36:16
en eenmaal kasjmier wil je niets anders meer
You can buy clothes, but you can't buy style

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 24 december 2010 - 09:40:55
Hmm,
Heb er wat van BC, maar de katoenen versies vind ik net zo fijn.
Scheelt ook nog eens meer dan de helft. ;)

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #730 Gepost op: 24 december 2010 - 09:44:30
ok, even relativeren: mijn wollen truitje van Fedeli draag ik nog even graag, maar dat is ook kwaliteit.
You can buy clothes, but you can't buy style

LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #731 Gepost op: 24 december 2010 - 11:56:50
Heren sorry, maar vandaag kan ik geen vergelijkingsonderzoek opstellen. I.v.m. de kerstdrukte moet ik op tijd op het werk beginnen en ga ik het niet redden om dit onderzoekje uit te voeren. Het zal dus minstens zondag of maandag worden voordat ik de resultaten kan posten.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #732 Gepost op: 24 december 2010 - 15:02:09
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, Luuk. Maar ik zou het wel interessant vinden om een keer een vergelijk te zien.

Martino

• Noobie
    • Bekijk profiel
Reactie #733 Gepost op: 29 december 2010 - 19:35:55
Vraag me af hoe men hier hun merino wollen truien wassen?
Ik heb er nu 2 en deze zijn allebei iets groter geworden na ze 1x gewassen te hebben.
Erg jammer want ze zaten perfect!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #734 Gepost op: 29 december 2010 - 19:37:17
Heb je ze liggend laten drogen (op een handdoek op een wasrek bijvoorbeeld)?