Auteur Topic: Truien  (604310 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Truien
Reactie #780 Gepost op: 31 augustus 2011 - 23:00:52
Ah! Op zich kan je met die prijzen wel een gokje wagen, maar toch vertrouw ik het niet.

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #781 Gepost op: 01 november 2011 - 17:58:55
Helaas kon ik er in het bespoke deel niets over vinden. Dus vandaar hier de vraag.

Een goed zittende trui moet wat mij betreft aan nogal wat voldoen. Mouwlengte, schouders, oksels, taille, stof enz. Kortom, ik ga op (semi) maatwerk uitkomen.

Helaas kon SuitSupply me hier niet aan helpen. Iemand enig idee waar in de omgeving Utrecht dit wel kan?

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #782 Gepost op: 01 november 2011 - 21:59:23
Allereerst denk ik dat (semi) maatwerk aanbod in truien beperkt is. In ieder geval is er weinig tot geen ervaring mee hier op het forum.
De gemakkelijkste optie is nog om moeders de vrouw te vragen de breinaalden ter hand te nemen en een bespoke trui in elkaar te knutselen.

Het zou natuurlijk ook helpen als je even vertelt wat precies het 'probleem' is. Welke merken heb je geprobeerd en wat mankeren de gepaste modellen? Zijn de mouwen te kort, of juist te lang? Is het mouwsgat te ruim? Vertel daar even wat meer over. Vervolgens is er een grotere kans dat iemand je naar het juiste merk/model kan leiden.

Mijn ervaring is dat truien van Fedeli redelijk slank vallen, erg lange mouwen hebben en zeer nauwe mouwsgaten. Die zou je dus eens kunnen proberen. Bij Pauw in A'dam hebben ze een mooi assortiment.
You can buy clothes, but you can't buy style

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #783 Gepost op: 01 november 2011 - 22:15:06
Allereerst denk ik dat (semi) maatwerk aanbod in truien beperkt is. (...) ze een mooi assortiment.

Terechte nuancering Dirk.

Bij mij zijn alleen de mouwen te lang. Hierdoor stroopt de mouw over de arm een beetje op. Je kunt het mooi zien wanneer ik een confectieshirt aantrek. 37 is te krap op het lichaam en ook de boord. 38 zit precies goed alleen dan zijn de mouwen te lang.
Ik praat in dit voorbeeld over een trui en confectieshirt van SuitSupply.

Mediaman

• Gast
Reactie #784 Gepost op: 01 november 2011 - 22:19:47
Terechte nuancering Dirk.

Bij mij zijn alleen de mouwen te lang. Hierdoor stroopt de mouw over de arm een beetje op. Je kunt het mooi zien wanneer ik een confectieshirt aantrek. 37 is te krap op het lichaam en ook de boord. 38 zit precies goed alleen dan zijn de mouwen te lang.
Ik praat in dit voorbeeld over een trui en confectieshirt van SuitSupply.

Je zou kunnen kijken naar truien die worden geleverd in pakmaten (48, 50, etc.) versus M, L, etc.

Bijv. van het merk Gran Sasso, bevalt mij nog steeds goed.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #785 Gepost op: 01 november 2011 - 22:23:36
Ik ken het probleem. Mijn armen zijn ook wat aan de korte kant. Hoewel? Ik denk dat de "industrie" hier een afweging in heeft gemaakt. Te kort is immers voor niemand acceptabel, te lang wel.
Maar er zijn genoeg truien te vinden die me goed passen. Kijk eens naar merken als Bramante, Paolo Pecora, Altea en Della Ciana. Ook Refrigiwear kun je proberen.
Van die laatste heb ik afgelopen weekend een v-neck truitje gekocht die me prima zit. 

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #786 Gepost op: 01 november 2011 - 22:23:58
Sla je de 'manchetten' van de trui wel om? Bij sommige zit dat ingebakken in het ontwerp van de mouwen, maar ik sla ze eigenlijk bij al mijn truien om.

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #787 Gepost op: 01 november 2011 - 22:38:42
Sla je de 'manchetten' van de trui wel om? Bij sommige zit dat ingebakken in het ontwerp van de mouwen, maar ik sla ze eigenlijk bij al mijn truien om.

Nee, liever niet nee. Ik vind dat nou net niet zo mooi. Of het moet echt de bedoeling van het model zijn.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #788 Gepost op: 01 november 2011 - 22:46:07
Dan kan ik me het probleem voorstellen.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #789 Gepost op: 01 november 2011 - 23:01:24
Cees Prins maakt truitjes op maat. Il Principe aan de Overtoom in Amsterdam, even bellen of mailen voor details want die ken ik ook niet.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #790 Gepost op: 01 november 2011 - 23:04:37
Cees Prins maakt truitjes op maat. Il Principe aan de Overtoom in Amsterdam, even bellen of mailen voor details want die ken ik ook niet.

Interessant nieuwtje. Post ook even hier als je wat meer weet, Egon.

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #791 Gepost op: 02 november 2011 - 19:00:47
Interessant nieuwtje. Post ook even hier als je wat meer weet, Egon.

De website geeft geen info, enkel de mogelijkheid om je in te schrijven voor een nieuwsbrief. Niet eens een telefoonnummer... zo jammer.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #792 Gepost op: 02 november 2011 - 19:43:10
Google reikt je dit nummer aan: 020 7882634
(eerste resultaat op bedrijfsnaam en adres ;))

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #793 Gepost op: 09 november 2011 - 19:51:28
Heb nog even contact gehad met Il Principe. De truien worden niet daar op de Overtoom in A'dam gemaakt maar in Milaan. Sterker nog, ze worden ook enkel en alleen in Italie aangemeten. Dus als ik zo'n trui wil, moet ik naar Milaan. Il Principe is dan enkel intermediair. Prijzen vanaf driehonderd euro.

Zelf confectie meenemen kan wel, dan kunnen ze deze iets inkorten. (maar niet altijd, dit moest bekeken worden) Dit kost ook wel een paar tientjes.

Wel netjes te woord gestaan maar niet wat ik hoopte te gaan horen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #794 Gepost op: 09 november 2011 - 20:09:08
Lekkere werkwijze ook. Wie maakt er nou een reis naar Milaan om een trui aan te laten meten. Bovendien luistert de fit van een trui helemaal niet zo nauw als dat van een shirt of jasje.