Auteur Topic: Carlo Lanza  (243335 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #450 Gepost op: 03 juni 2018 - 12:00:38
 8)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #451 Gepost op: 03 juni 2018 - 12:13:04
Nice!! :thumbsup:

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #452 Gepost op: 03 juni 2018 - 14:43:20
Leuk stuk !

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #453 Gepost op: 04 juni 2018 - 08:47:55
Bedankt mannen! Ik stond gisteren de hele dag in Haarzuilens op het Italië event. De mensen achter dit event geven ook deze krant uit. Dus toevallig las ik hem gisteren ook voor het eerst.

Dit was trouwens het uitzicht de hele dag  :):

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #454 Gepost op: 04 juni 2018 - 11:42:56
Goedemorgen,

Aangezien het een typisch seizoensproduct is, heb ik even getwijfeld om nieuwe te bestellen, maar heb toch maar besloten nieuwe navy no show sokken in te kopen. De zomer moet tenslotte nog beginnen  8). Heb ze net binnen gekregen. Voor diegene die ze gemist heeft, hier zijn ze weer:

https://www.carlolanza.nl/donkerblauwe-noshow-sokken/

Kortingscode SF geeft overigens nog steeds een extra korting voor SF leden.

Grt,
Carlo

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #455 Gepost op: 04 juni 2018 - 17:07:27
Ik ben er ook even geweest maar heb jou of je kraam niet gezien.
Wel het krantje meegepikt.
Bedankt mannen! Ik stond gisteren de hele dag in Haarzuilens op het Italië event. De mensen achter dit event geven ook deze krant uit. Dus toevallig las ik hem gisteren ook voor het eerst.

Dit was trouwens het uitzicht de hele dag  :):

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #456 Gepost op: 04 juni 2018 - 21:29:51
Ik ben er ook even geweest maar heb jou of je kraam niet gezien.
Wel het krantje meegepikt.

Ik was er alleen gisteren. Kon niet alle 3 de dagen dus heb 1 dag de tent gedeeld met iemand. Stond op de Via Roma meen ik.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #457 Gepost op: 04 juni 2018 - 21:53:18
Wat is nu een sok vergelijkbaar met Pantherella? Ik gebruikte die altijd voor de zomer, maar vind ik toch wat snel slijten. Gebruik Falke Airport Wol voor de rest van het jaar, maar toch wat warm these days.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #458 Gepost op: 04 juni 2018 - 21:55:09
Ah, ik was er zaterdag.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #459 Gepost op: 04 juni 2018 - 23:03:59
Wat is nu een sok vergelijkbaar met Pantherella? Ik gebruikte die altijd voor de zomer, maar vind ik toch wat snel slijten. Gebruik Falke Airport Wol voor de rest van het jaar, maar toch wat warm these days.

Dragoon: het spul van Carlo is zó goed dat hij zich waarschijnlijk af en toe afvraagt of ik nog wel klant ben. Nou ècht wel maar het slijt wat traag. Ik zeg : bestellen en zelf oordelen.

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #460 Gepost op: 05 juni 2018 - 09:16:30
Ah, ik was er zaterdag.
Jammer, maar had je toch niet herkend waarschijnlijk  :mrgreen:.

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #461 Gepost op: 05 juni 2018 - 09:36:39

Lastig te zeggen. Er zijn zoveel verschillende samenstellingen. Ik kies over het algemeen voor een 15-20% percentage nylon. In mijn optiek is dit noodzakelijk om een stukje duurzaamheid te garanderen richting de klant. Want laten we gewoon eerlijk zijn; wij Nederlanders willen waar voor ons geld. Zo werkt het nu eenmaal, zelfs in de niche waarin ik werk met vrijwel alleen echte liefhebbers. Ik heb inmiddels wel 1 klant die elke dag een nieuw paar draagt, waarvoor die duurzaamheid wat minder belangrijk is  :mrgreen:.

Ken de Pantherella sok/kous niet, maar wanneer ze snel slijten is de kans groot dat het een 100% katoen of wol is, of met 2% nylon bijvoorbeeld. Mijn ervaring met 100% katoen of wol is gewoon niet goed, alhoewel het wel fantastisch klinkt. Begrijp me niet verkeerd; er zijn genoeg mensen die het dragen, maar mijn klachten over slijtage kwamen alleen voor bij dit soort sokken of kousen.

Uiteraard heb ik ook meer kwetsbare sokken en kousen; de mix wol met zijde. Dit is ook qua duurzaamheid minder sterk dan de katoen en wol variant met nylon, maar draagt wel fantastisch. Daarom heb ik er toch voor gekozen om deze luxere variant toe te voegen.

Nu we het er toch over hebben. Dit najaar verwacht ik een luxe lijn te gaan voeren. Het is nog niet helemaal zeker omdat ik aan het onderzoeken ben of de prijs voor de consument niet te hoog is. Het gaat namelijk om een kous van 70% kasjmier en 30% zijde. De prijzen die nu online zijn bij andere partijen variëren tussen de 90 dollar en 120 pond. Maar zie ook uitschieters naar boven.

Het wordt dus een zeer kleine collectie als het doorgaat én in beperkte kleuren. Ik moet namelijk best wat aantallen bestellen om het door te kunnen laten gaan. Dan maar direct de vraag; wie van jullie zou zo'n prijs betalen voor een paar kousen? Of wat is de maximale prijs die je zou betalen voor zo'n paar?

Groet,
Carlo

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #462 Gepost op: 05 juni 2018 - 09:38:44
Dragoon: het spul van Carlo is zó goed dat hij zich waarschijnlijk af en toe afvraagt of ik nog wel klant ben. Nou ècht wel maar het slijt wat traag. Ik zeg : bestellen en zelf oordelen.

Haha fantastisch! Klopt, er is een moment geweest dat ik dat dacht. Maar toen zag ik plotseling je naam weer voorbij komen  :thumbsup:.
Je bent niet de enige trouwens. Ik heb dus ook wel een moment gedacht de sokken iets minder sterk te maken, maar dat kan ik gewoon niet maken.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #463 Gepost op: 05 juni 2018 - 10:29:38
Jij niet,nee.

Carlo Lanza

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #464 Gepost op: 05 juni 2018 - 10:35:27
Jij niet,nee.

Gaat dit nog steeds over die 100% katoen? Zou wat zijn als we allemaal dezelfde mening hadden  :mrgreen: