Goedemorgen heren,
Ik verstuur zojuist een nieuwsbrief naar mijn klanten, maar omdat op SF ook vele klanten actief zijn, deel ik het hier ook graag. Wellicht leuk om aangesloten te blijven waar ik zoal mee bezig ben.
Mijn rol om een sok te ontwikkelen voor het kinderdiabetes fonds is wat mij betreft het meest bijzondere nieuws. Maar ook het feit dat ik alle sokken tegenwoordig laat kleuren onder het OEKO-TEX® keurmerk ben ik zeer blij mee. Daarnaast ben ik bezig ben om een boxershortlijn op te zetten. Eerst heel klein, maar met hetzelfde doel als hoe ik het destijds met sokken gedaan heb. Hierbij het ik trouwens veel hulp gehad van 1 van de SF-ers, die ik nogmaals wil bedanken voor zijn hulp en nuttige feedback tijdens het testen.
---
Wellicht ken je dat gevoel, dat het lijkt of je regelmatig in een sneltrein zit die maar voort dendert. Toch neem ik soms gedwongen de tijd om kort terug te kijken en te zien wat er allemaal gebeurd is. Ook moet ik stilstaan om enigszins te kunnen vooruitkijken. Lees hieronder het resultaat.
KinderdiabetesZelf heb ik 3 jonge kinderen. Toen ik via een zeer gewaardeerde Belgische klant werd gevraagd om medewerking te verlenen aan een sok-ontwerp voor het Belgisch fonds tegen Kinderdiabetes hoefde ik natuurlijk niet lang na te denken. Dit fonds wil een sok op de markt brengen en met de omzet onderzoek financieren, maar ook om bewustzijn te creëren. Diabetes onder kinderen is namelijk een groot probleem in België. Ik ben er dan ook trots op om hier überhaupt al vervolg aan te geven. Het definitieve ontwerp kan ik nog niet laten zien, echter ik kan wel verklappen dat op de sokken - het ontwerp is overigens gemaakt door een kind van 13 jaar met diabetes - kleine insuline spuitjes worden gemaakt. 14 augustus zit ik in Antwerpen om dit idee verder uit te werken.
Nieuwe film! Eind 2016 ben ik zoals je wellicht weet in de fabriek in Italië geweest om het productieproces te filmen. Dit is alweer bijna 2 jaar geleden, dus ik vond eigenlijk dat het tijd was voor een nieuwe promofilm. Iedere week word ik benaderd om ergens in te adverteren. Vaak val ik van mijn stoel af welke bedragen men durft te vragen. Ik investeer dan ook liever in iets wat blijvend is. Er komt dus weer een nieuwe film aan! Draaien gaat in september gebeuren.
Cadeaudoos 2018Ieder jaar probeer ik iets bijzonders te ontwikkelen voor de feestdagen. Hieronder het resultaat van dit jaar (foto van de doos onderin de mail) met als inhoud: 2 paar Carlo Lanza sokken in een one size variant (in een aantal dozen komt 1 paar kerstsokken & een blauw/grijs paar, anders 2 paar in basiskleuren) en 2 flesjes Italiaans bier. Verkoopprijs is 29,95. Wil je echter nu al reserveren dan kan dat met 10% korting. Aangezien het in mijn optiek een perfect cadeau is, hanteer ik de volgende kortingsstaffel:
- 1 doos 29,95 (met 10% korting bij vooraf reserveren - t/m 15 augustus)
- 3 dozen 25,- doos
- 5 dozen 20,- per doos
OEKO-TEX®Alle sokken worden sinds kort onder het OEKO TEX® Standaard 100 keurmerk gekleurd. Er worden dus geen chemische stoffen gebruikt in het kleuringsproces van de sokken, wat weer goed is voor mens en milieu. Ik vind dit persoonlijk erg belangrijk om een steentje bij te dragen, hoe klein deze ook is. De sokken hebben een hogere inkoopsprijs voor mij gekregen, maar ik heb besloten de verkoopprijs niet te verhogen.
Nieuwe maatvoering sokkenOmdat de tussenmaat 42-43 nog weleens zorgt voor vragen bij klanten probeer ik dit op te lossen met een hele simpele maatwijziging. Dit zorgt voor minder onduidelijkheid bij de klant. Hoe realiseer ik dit? Door meer elasthan toe te voegen - minimaal overigens - zorg ik ervoor dat de sokken een iets bredere maatrange krijgen. In eerste instantie zal ik dit gaan doorvoeren in alle katoenen sokken. Nieuwe maatvoering is dan: 39-43 & 44-48.
BoxershortsAl enige tijd ben ik samples aan het testen, met als doel binnen een paar maanden een boxershort lijn te introduceren. Dit idee komt niet helemaal uit de lucht vallen. Ik heb namelijk al meer vragen gekregen van klanten wanneer er een 2e product komt. Omdat de boxershorts als ondergoed goed passen bij sokken heb ik gekozen deze stap te zetten. Het is zeker niet mijn doel focus te verliezen en veel verschillende productgroepen te gaan opzetten. De start zal dan ook klein zijn met 4 kleuren (wit/grijs/zwart/navy). Het wordt een strak model met een mix van katoen/elasthan. En natuurlijk authentiek gemaakt in Italië!
Nieuwe patronen sokkkenAfgelopen week heb ik de kleuren definitief gemaakt en na de augustusmaand - wat een vakantiemaand is in Italië - worden alle samples gemaakt en zal ik zo spoedig mogelijk een fotoshoot inplannen om de eerste resultaten te laten zien. Er komen 4 dessins (streep/ruit/stip/bloem) in 5 verschillende kleuren per ontwerp. Heel spannend om mijn eerste eigen lijn te lanceren, na voornamelijk in het 'effen' segment actief te zijn geweest.
Zoals je ziet, een hoop nieuws, maar ik hoop ook zeker de moeite waard om even door te nemen.
Wanneer je nog op vakantie gaat; een hele fijne vakantie toegewenst!
Groet,
Carlo