Cami, zou je me uit kunnen leggen wat bij een ruim shirt het voordeel is van maatwerk?
Er zijn gewoon verschillende 'pasvormen'; de een prefereert cut to the bone de ander oversized (bwvs). Daar tussenin zitten oneindig veel mogelijkheden. Los van de fit staat de pasvorm van bijvoorbeeld schouders en mouwen. Het gaat om het feit dat je een verschillende balans kan hebben tussen alle variabelen.
En er zijn ook gewoon mensen die het leuk vinden zelf een shirt samen te stellen.
Derde categorie zijn mensen die het 'nodig' hebben omdat ze bijvoorbeeld een lichamelijke afwijking hebben.
Volgens mij past slechts bij 5% van de bevolking confectiekleding, vanwege het feit dat we allemaal wel "lichamelijke afwijkingen" hebben. Hoe klein dan ook. Bij mij is het grootste probleem bij confectie de armlengtes (ik heb redelijk lange armen) en mijn lengte (ik ben 192) Confectie is bij XXL maten (ivm lengte) meestal veel te breed. Pak ik dan vanwege de betere fit een XL, dan zijn weer de armen te kort. Met broeken is het net zo.
Tot de uitvinding van confectie begin vorige eeuw, was toch alles in zekere zin maatwerk!!
Zoals Cami al verduidelijkt staat de pasvorm eigenlijk los van de keuze maatwerk of niet. Cut to the Bone of ruimer kan dus imho allebei.