Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (178312 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #60 Gepost op: 17 februari 2006 – 19:33:36
Denk dat je met Barba en Finamore een betere keus doet.Ik hou wel van plooitjes maar dat is niet verplicht :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #61 Gepost op: 18 februari 2006 – 09:55:27
Citaat van: "var"
Citaat van: "Fastcruiser"
Nu een zwart shirt aangeschaft,

Waar kun je een beetje leuk een zwart shirt bij dragen?

Bij alles :P

Goed bij jeans iig. Maar ook op zwarte broeken kan ik het makkelijk hebben.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
Reactie #62 Gepost op: 18 februari 2006 – 12:20:58
Citaat van: "gusto napolitano"
Denk dat je met Barba en Finamore een betere keus doet.Ik hou wel van plooitjes maar dat is niet verplicht :D


New Tailor levert gewoon erg goed werk voor niet te veel geld. Ik wasl wel EUR 130 en EUR 150 kwijt voor mijn MTM maar das eigenlijk geen geld. Ik denk dan ook als in al EUR 75,- meer moet gaan betalen om meer handwerk te krijgen en de befaamde "plooitjes" (is hier een mooie italiaans term voor??), dat ik dan toch inderdaad liever Barba en/of Finamore en/of Attolini verkies!

Welke zou je me als eerste aanbevelen??

Barba is ook MTM te krijgen bij Montulet in maastricht. Dat scheelt natuurlijk wat gereis naar Pauw A΄dam of Sartoria in Naarden
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #63 Gepost op: 18 februari 2006 – 12:28:15
Citaat van: "Migliore"
befaamde "plooitjes" (is hier een mooie italiaans term voor??)


Manica a grinze. Maar dat heb ik nergens officieel vandaan. Is de term die Gianmarco ooit gebruikte.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #64 Gepost op: 18 februari 2006 – 12:59:19
Citaat van: "Migliore"
Ik denk dan ook als in al EUR 75,- meer moet gaan betalen om meer handwerk te krijgen en de befaamde "plooitjes" (is hier een mooie italiaans term voor??), dat ik dan toch inderdaad liever Barba en/of Finamore en/of Attolini verkies!

NT had een handmade shirt liggen voor een andere klant. Zat helaas nog in de verpakking maar deels ff losgemaakt. Afwerking zag er werkelijk perfect uit. Vraag is of je dat ook bij een ander merk zo tegenkomt. Bovendien werkt men niet met pas-shirts maar wordt er echt gemeten... een klein maar toch duidelijk aanwezig verschil... en ze hebben erg veel stofkeuze :)

Heb echter geen idee door welk atelier ze het handwerk laten doen.

Jason

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #65 Gepost op: 18 februari 2006 – 16:54:59
Citaat van: "Migliore"
Eigenlijk hebben ze ook wel gelijk, want het is het op een mooie manier wegwerken van te veel stof. Als de maat echt perfect is zou je niks hoeven wegwerken toch??


Het doel van de geplooide mouwinzet is, volgens mij, om een klein armsgat te kunnen combineren met een mouw die toch ruim genoeg is, zodat je maximale bewegingsvrijheid hebt.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
Reactie #66 Gepost op: 18 februari 2006 – 17:49:54
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Migliore"
Ik denk dan ook als in al EUR 75,- meer moet gaan betalen om meer handwerk te krijgen en de befaamde "plooitjes" (is hier een mooie italiaans term voor??), dat ik dan toch inderdaad liever Barba en/of Finamore en/of Attolini verkies!

NT had een handmade shirt liggen voor een andere klant. Zat helaas nog in de verpakking maar deels ff losgemaakt. Afwerking zag er werkelijk perfect uit. Vraag is of je dat ook bij een ander merk zo tegenkomt. Bovendien werkt men niet met pas-shirts maar wordt er echt gemeten... een klein maar toch duidelijk aanwezig verschil... en ze hebben erg veel stofkeuze :)

Heb echter geen idee door welk atelier ze het handwerk laten doen.


Dat is inderdaad ook een erg sterk punt van NT. Geen passhirt waar dan gemint en geplust wordt qua maten! Nee, gewoon meten en that΄s it!! Zal als ik mijn shirts ga ophalen eens vragen naar dat handwerk en hopenlijk hebben ze dan ook weer een exemplaar liggen!! Maar het blijft raar dat ze mij twee weken geleden nog zeiden dat ze plooitjes een beetje overdreven vonden en ook niet over deze mogelijkheid gesproken hebben!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
Reactie #67 Gepost op: 18 februari 2006 – 17:50:25
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Migliore"
Eigenlijk hebben ze ook wel gelijk, want het is het op een mooie manier wegwerken van te veel stof. Als de maat echt perfect is zou je niks hoeven wegwerken toch??


Het doel van de geplooide mouwinzet is, volgens mij, om een klein armsgat te kunnen combineren met een mouw die toch ruim genoeg is, zodat je maximale bewegingsvrijheid hebt.


Dat is wellicht een hele logische verklaring!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #68 Gepost op: 19 februari 2006 – 11:47:11
Citaat van: "Migliore"
Dat is inderdaad ook een erg sterk punt van NT. Geen passhirt waar dan gemint en geplust wordt qua maten! Nee, gewoon meten en that΄s it!! Zal als ik mijn shirts ga ophalen eens vragen naar dat handwerk en hopenlijk hebben ze dan ook weer een exemplaar liggen!! Maar het blijft raar dat ze mij twee weken geleden nog zeiden dat ze plooitjes een beetje overdreven vonden en ook niet over deze mogelijkheid gesproken hebben!

Ze zijn er nog steeds niet echt enthousiast over ;), maar marktwerking he.

Shirt had ook op de rug wat "minder" plooitjes dan andere shirts misschien, maar wel duidelijk aanwezig.

Zou idd handig zijn als ze een voorbeeldshirt zouden hebben hangen. Nu had ik ff mazzel.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #69 Gepost op: 19 februari 2006 – 11:50:28
Misschien hebben hun wat minder affiniteit met dat plooitjes gedoe.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #70 Gepost op: 19 februari 2006 – 21:46:31
Ik vind persoonlijk die plooitjes niet zo heel erg mooi, ik hou van een strak ogend shirt, ik baalde er al van dat er bij mij coupenaadjes in moesten - grote drop.
Wat vinden jullie zo mooi aan die plooitjes dan? of is het gewoon om te laten zien dat het hand/maatwerk is?
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #71 Gepost op: 19 februari 2006 – 21:50:49
Met of zonder ik mag het beiden graag zien geen speciale reden bij mij.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #72 Gepost op: 19 februari 2006 – 21:53:45
Citaat van: "Jest_one"
Ik vind persoonlijk die plooitjes niet zo heel erg mooi, ik hou van een strak ogend shirt, ik baalde er al van dat er bij mij coupenaadjes in moesten - grote drop.
Wat vinden jullie zo mooi aan die plooitjes dan? of is het gewoon om te laten zien dat het hand/maatwerk is?


Ik vind het wel lekker nonchalant. Dat het maatwerk en goede kwaliteit is betekent niet dat het stijf moet vind ik...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #73 Gepost op: 19 februari 2006 – 22:23:10
Citaat van: "Merlino"
Citaat van: "Jest_one"
Ik vind persoonlijk die plooitjes niet zo heel erg mooi, ik hou van een strak ogend shirt, ik baalde er al van dat er bij mij coupenaadjes in moesten - grote drop.
Wat vinden jullie zo mooi aan die plooitjes dan? of is het gewoon om te laten zien dat het hand/maatwerk is?


Ik vind het wel lekker nonchalant. Dat het maatwerk en goede kwaliteit is betekent niet dat het stijf moet vind ik...


Neenee dat hoor je mij ook juist niet zeggen, ik denk bij maatwerk eerder aan die typerende handwerk oneffenheden, ik prefereer alleen zelf een strakker shirt! :)
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #74 Gepost op: 19 februari 2006 – 22:26:35
Citaat van: "Jest_one"

Neenee dat hoor je mij ook juist niet zeggen, ik denk bij maatwerk eerder aan die typerende handwerk oneffenheden, ik prefereer alleen zelf een strakker shirt! :)


Nee man, barok all the way :lol:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner