Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (179717 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor (Emanuel Berg)
Gepost op: 26 september 2005 – 23:02:09
Mijn maatshirt van New Tailor is binnen!



Stof: gekozen voor een vrij dikke katoen (winterstofje), lichtblauw, zit wat diepte in door de weving -- erg mooi.

Knopen: millimeters dikke paarlermoer knopen op stift (a la Barba/Borrelli). Geen zampa di gallina, maar kruissteek (niet machinaal vastgezet dus).

Knoopsgaten: machinaal, saai maar clean

Stiknaden: enkel (!), teken van kwaliteit dus. Tevens is er waar voor- en achterpand elkaar onderaan treffen een mouche aanwezig.

Boord: cutaway boord met uitneembare baleinen

Plooien: manchetten meer geplooid dan bij Barba (mooi), op het rugpand gekozen voor 2 plooien. Plooitjes a la Barba niet mogelijk, immers machinaal (niet volledig, maar 'met de hand door de machine gehaald'). Naar eigen zeggen houdt New Tailor niet van plooitjes, vinden ze te rommelig. Is ook wat voor te zeggen. Van mij hoeft het ook niet op élk shirt...

Pasvorm: ben onder de indruk van hoe goed het eerste shirt past, net als bij m'n pak hebben ze dat gewoon érg goed voor elkaar. Volgens New Tailor worden er individuele patronen geknipt ipv. maatconfectie. Zou zo snel niet weten wat er beter kan qua pasvorm.  Eerlijkgezegd betere pasvorm dan m'n eerste en tweede Barba. Armsgaten lekker hoog zonder aan de oksel 'aan te lopen'. Mouwen mooi slank zonder bewegingsvrijheid te beperken. Idem voor borst en tailleomvang. Valt mooi slank zonder het 'openscheur-effect' als je je borst naar voren duwt of gaat zitten.

Prijs: 120 E betaalde ik voor dit shirt, de stof bepaalt de prijs volledig. Dit is de goedkoopste stofklasse (was een promotie-actie van 6 stoffen). Stoffen komen van de weverijen Thomas Mason, Honegger en Ringhart.

Conclusie: Zeer clean ('onberispelijk') machinaal (met de hand door de machine gehaald) shirt met alle details van een hoogwaardig shirt. Pasvorm top. Mijn favoriet in deze prijsklasse gezien de score op pasvorm en kwaliteit. Wil je een nonchalant in elkaar gezet shirt, moet je ergens anders kijken.
Laatst bewerkt op: 19 december 2012 – 17:28:23 door Sergio
Fashion can be bought. Style one must possess.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Foto's
Reactie #1 Gepost op: 26 september 2005 – 23:23:06
Uitneembare baleinen:



Dikke paarlermoer knopen op stift:




Machinale knoopsgaten:



Veel plooien bij de manchetten, enkele manchet zoals bij Barba:



Twee plooien op het rugpand:



Enkele stiknaden plus 'mouche':



(Foto's zijn helaas niet goed (momenteel niet genoeg licht) en het shirt is natuurlijk nog niet gestreken ;). Maar hopelijk geeft het een indruk zo.)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2005 – 23:37:57
Best aardig hemd, zeker gezien de prijs.

Waarom pas je de stof aan op seizoen? (linnen even daargelaten)
Sailing, an expensive way to travel for free"

FFW

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #3 Gepost op: 26 september 2005 – 23:38:51
En hoe zit het?? Dat is nu de vraag, opzich is het dus een goed degelijk hemd maar zit het ook een beetje?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor maatshirts
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2005 – 23:41:57
Citaat van: "FFW"
En hoe zit het?? Dat is nu de vraag, opzich is het dus een goed degelijk hemd maar zit het ook een beetje?

Ik ga 'm morgen dragen dus dan kan ik verslag doen. Wat pasvorm betreft, zie eerste post onder 'pasvorm' ;)

Citaat van: "Vodka"
Best aardig hemd, zeker gezien de prijs.

Waarom pas je de stof aan op seizoen? (linnen even daargelaten)

Ik heb ook bijv. een blauw sea island hemd, ik merk dat dit een stuk frisser is (maar dan ook echt frisser) als het wat kouder is. Maargoed, ik selecteer de stof nog niet echt op seizoenen hoor, kwam gewoon goed uit, even een wat dikkere stof.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Roman_Empire

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #5 Gepost op: 26 september 2005 – 23:53:39
Ziet er netjes uit.
Wat was de levertijd?
Cash=King

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor maatshirts
Reactie #6 Gepost op: 26 september 2005 – 23:58:20
Citaat van: "Roman_Empire"
Ziet er netjes uit.
Wat was de levertijd?

Thanks. Ongeveer 6 weken, maar daar zat de vakantie tussendoor. Ik geloof dat ze normaliter ca. 3-4 weken levertijd hebben? Moet ik navragen.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #7 Gepost op: 27 september 2005 – 00:14:57
Ziet er goed uit! -> leuke manchetten
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #8 Gepost op: 27 september 2005 – 23:19:03
Ook eens proberen....

Dolf de Waal

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #9 Gepost op: 11 december 2005 – 18:51:59
Nexus,

Mijn complimenten met deze post. Dit is waar de mens op zit te wachten. De ene liefhebber die zijn ervaringen deelt met andere liefhebbers. Ook je foto's zien er prima en zeer herkenbaar uit. Welke boord heb je gekozen? Lijkt mij de NT Cut Away? Zelf prefereer ik, naast de dubbele boord (worden alleen sneller vuil dan de luier van een baby), de Wide Spread als boord.

Is er een speciale reden voor het kiezen van twee rugplooien? Staat qua foto wel fraai maar draagt het echt bij aan het comfort?

[Edit  :oops: ]: Heb overigens zelf ook twee rugplooien maar overweeg een hemd met een enkele, dat je dan weer wel elke keer op zijn plaats moet strijken. Heb wat Arrow-hemden die dat hebben. kWeet niet of NT e.e.a. dat zo kan doen, hun rugpand is uit één deel enzo.

DdW
di profanum vulgus @ arceo

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor maatshirts
Reactie #10 Gepost op: 11 december 2005 – 19:35:04
Dank je :)

Boord die ik heb gekozen is volgens mij de cut away idd.

Qua plooitjes: ik zou niet zeggen of dit bijdraagt aan het comfort. Ik zal de volgende denk ik zonder plooitjes bestellen. Dat oogt wat strakker. Dan weet ik ook meteen of het bijdraagt aan comfort.

Volgende wordt denk ik een heel licht roze met witte (dubbele) manchetten en boord.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Dolf de Waal

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #11 Gepost op: 20 december 2005 – 22:53:49
Nexus,

Dank voor de reactie. Uiteraard bedoelde ik manchetten daar waar ik boord schreef. ben benieuwd naar de volgende fotosessie.

DdW
di profanum vulgus @ arceo

Immanuel

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #12 Gepost op: 21 december 2005 – 21:31:56
Citaat van: "Nexus"
Dank je :)

Boord die ik heb gekozen is volgens mij de cut away idd.

Qua plooitjes: ik zou niet zeggen of dit bijdraagt aan het comfort. Ik zal de volgende denk ik zonder plooitjes bestellen. Dat oogt wat strakker. Dan weet ik ook meteen of het bijdraagt aan comfort.

Volgende wordt denk ik een heel licht roze met witte (dubbele) manchetten en boord.


zou een beetje fel roze nemen anders lijkt t wat grauwig als t beetje doorschijnt,of een heel leicht rose streepje, net als ruby, geeft meer contrast,l ichtrose wit is net of t verkeerd gewasen is..

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #13 Gepost op: 21 december 2005 – 21:36:14
idd vond ik ook ben wel benieuwd naar mijn hemd.. pffff

Immanuel

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #14 Gepost op: 21 december 2005 – 21:38:52
maatwerk is wachten.. diploma's duren nog veel langer :wink: