Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (179457 keer gelezen)

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2006 – 19:50:47
ik zie zo'n shirt op zich wel zitten, maar moet je echt alles bepalen, tot aan de knoopjes aan toe? ik heb best een maf postuur dus een maatshirt is voor mij bijna een must, maar ik weet niets over plooitjes achteraan of niet:P
Dus de vraag: hoeveel van die dingetjes die je bovenaan noemt heb je expliciet gekozen, en hoeveel dingen horen gewoon bij de goede afwerking van new Tailor?
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Napoleon

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2006 – 20:11:35
Cami doet het voor minder! En komt ook nog aan huis langs...

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2006 – 20:12:02
Het zijn gewoon opties, al dan niet met bijbetaling. De verkopers zullen je ongetwijfeld met je keuze, zodat je een mooi shirt laat maken.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2006 – 21:32:06
Citaat van: "Napoleon"
Cami doet het voor minder! En komt ook nog aan huis langs...


staan er ook ergens foto's van die shirts van "cami"? ik neem aan dat dit N&K shirts zijn?
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #19 Gepost op: 23 januari 2006 – 21:34:32
oh hehe niets gezegd zie hier net een 3delig n&k forum :$
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Napoleon

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #20 Gepost op: 23 januari 2006 – 21:40:45
Meeste mensen op dit forum kennen Cami, dus referenties genoeg!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
New Tailor maatshirts
Reactie #21 Gepost op: 23 januari 2006 – 21:47:49
Mijn waardering en aanbeveling heeft hij iig! Puik werk voor een schappelijke prijs. Spaart je nog even voor de duurdere merken...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #22 Gepost op: 23 januari 2006 – 22:07:36
maar is er iemand die duidelijk het verschil aan kan geven tussen N&K en shirtmakers? even voor de duidelijkheid: ik heb geen affiniteit (nog) met maatshirts, en als ik het zo allemaal bekijk is er zo veel keuze, ik word er zeg maar niet wijs uit.
Ik heb dit genomen omdat het shirt op de foto mooi is, nou dat lijkt me sowieso niet echt een heel snuggere rede, vandaar eigenlijk deze vraag.
Ik ben van plan om ongeveer 130 euro voor een shirt uit te geven, misschien dat dat de doorslag kan geven?
bedankt overigens voor de reacties!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
New Tailor maatshirts
Reactie #23 Gepost op: 23 januari 2006 – 22:09:28
Citaat van: "Jest_one"
maar is er iemand die duidelijk het verschil aan kan geven tussen N&K en shirtmakers? even voor de duidelijkheid: ik heb geen affiniteit (nog) met maatshirts, en als ik het zo allemaal bekijk is er zo veel keuze, ik word er zeg maar niet wijs uit.
Ik heb dit genomen omdat het shirt op de foto mooi is, nou dat lijkt me sowieso niet echt een heel snuggere rede, vandaar eigenlijk deze vraag.
Ik ben van plan om ongeveer 130 euro voor een shirt uit te geven, misschien dat dat de doorslag kan geven?
bedankt overigens voor de reacties!


N&K = Nieuwenhuis & Kuipéri = shirtmakers.nl

Voor 130 euro kun je prima slagen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2006 – 22:24:00
sorry menn, ik bedoelde natuurlijk> n&k en New Tailor..
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Napoleon

  • Gast
New Tailor maatshirts
Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2006 – 23:39:39
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Jest_one"
maar is er iemand die duidelijk het verschil aan kan geven tussen N&K en shirtmakers? even voor de duidelijkheid: ik heb geen affiniteit (nog) met maatshirts, en als ik het zo allemaal bekijk is er zo veel keuze, ik word er zeg maar niet wijs uit.
Ik heb dit genomen omdat het shirt op de foto mooi is, nou dat lijkt me sowieso niet echt een heel snuggere rede, vandaar eigenlijk deze vraag.
Ik ben van plan om ongeveer 130 euro voor een shirt uit te geven, misschien dat dat de doorslag kan geven?
bedankt overigens voor de reacties!


N&K = Nieuwenhuis & Kuipéri = shirtmakers.nl

Voor 130 euro kun je prima slagen.


Bij Cami kan je als je green label neemt en je budget is 130 E bijna uit alle stoffen kiezen, of niet cami?

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2006 – 02:33:50
Gekopieerd van www.shirtmakers.nl... Ga eens zoeken heren.

Prijzen Green Label: € 75 - € 155

Nieuwenhuis & Kuipéri Green Label is sinds de start in de collectie.
Daarmee kunnen we Green Label beschouwen als de basiscollectie; de standaard van onze shirts met een uitermate scherpe prijs-kwaliteitverhouding.
Kenmerkend voor deze lijn is de zeer ruime variatie aan stoffen en opties. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de desbetreffende pagina´s
Green Label wordt geproduceerd in ons Franse atelier. Door onze goede contacten aldaar kunnen we de stofcollectie regelmatig updaten met nieuwe stoffen.
De levertijd van deze shirts bedraagt circa 3 tot 4 weken.

Prijzen Azzuri Label: € 170 - € 230

Wat zijn we er trots op! Per 1 december 2004 voeren we naast ons Green Label ook Azzurri Label. De naam zegt het al; het atelier bevindt zich in Italië. Maar nog veel beter; de lijn wordt ‘sartorial’ vervaardigd, wat kortweg wil zeggen dat het nog op de oude kleermakerswijze gebeurt. Zo worden bijvoorbeeld de knoopsgaten met de hand genaaid en wordt er slechts gebruik gemaakt van dikke parelmoeren knopen.
Deze knopen worden overigens aangezet met een hanenpootsteek (zampa di gallina). Ook zijn de shirts standaard voorzien van een geplooide mouwinzet.
Half juli bezoeken wij het atelier in Cerate Brianze (nabij Milaan) weer om nieuwe stofboeken voor het komende half jaar op te halen.
De levertijd van de Azzurri Label shirts bedraagt tussen de 5 en 6 weken.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2006 – 08:16:53
Citaat van: "Jacob"
Gekopieerd van www.shirtmakers.nl... Ga eens zoeken heren.

Prijzen Green Label: € 75 - € 155

Nieuwenhuis & Kuipéri Green Label is sinds de start in de collectie.
Daarmee kunnen we Green Label beschouwen als de basiscollectie; de standaard van onze shirts met een uitermate scherpe prijs-kwaliteitverhouding.
Kenmerkend voor deze lijn is de zeer ruime variatie aan stoffen en opties. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de desbetreffende pagina´s
Green Label wordt geproduceerd in ons Franse atelier. Door onze goede contacten aldaar kunnen we de stofcollectie regelmatig updaten met nieuwe stoffen.
De levertijd van deze shirts bedraagt circa 3 tot 4 weken.

Prijzen Azzuri Label: € 170 - € 230

Wat zijn we er trots op! Per 1 december 2004 voeren we naast ons Green Label ook Azzurri Label. De naam zegt het al; het atelier bevindt zich in Italië. Maar nog veel beter; de lijn wordt ‘sartorial’ vervaardigd, wat kortweg wil zeggen dat het nog op de oude kleermakerswijze gebeurt. Zo worden bijvoorbeeld de knoopsgaten met de hand genaaid en wordt er slechts gebruik gemaakt van dikke parelmoeren knopen.
Deze knopen worden overigens aangezet met een hanenpootsteek (zampa di gallina). Ook zijn de shirts standaard voorzien van een geplooide mouwinzet.
Half juli bezoeken wij het atelier in Cerate Brianze (nabij Milaan) weer om nieuwe stofboeken voor het komende half jaar op te halen.
De levertijd van de Azzurri Label shirts bedraagt tussen de 5 en 6 weken.


Ik was eigenlijk ook van plan om bij Newtailor een shirt aan te laten meten, vooral omdat de prijs gelijk is als bij Suitsupply, maar het kwalitatiefr wel beter lijkt. Nu ik weer N&K lees, en dan de azzuri lijn, moet ik zeggen dat ik weer sterk aan het twijfelen raak. Lijkt me toch ook wel mooi met plooitjes in de mouwinzet.  (Als mijn schoonmoeder die er maar niet uit probeert te strijken! :wink: )
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2006 – 09:07:40
Ik denk dat ik vandaag even langs new tailor hobbel, als ik zo kijk en lees, zou ik zeggen dat ze daar over het algemeen dikkere stoffen hebben (?) nou is het niet dat ik te lui ben om te strijken maar vind een doorschijnen shirt gewoon niet mooi.
Daarbij zoals ik zei plooitjes ofzo zouden voor mij geen doorslag geven. Indien ik wat heb ben ik ook niet te beroerd om iets te posten ;)
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
Reactie #29 Gepost op: 24 januari 2006 – 10:01:18
Citaat van: "Jest_one"
Ik denk dat ik vandaag even langs new tailor hobbel, als ik zo kijk en lees, zou ik zeggen dat ze daar over het algemeen dikkere stoffen hebben (?) nou is het niet dat ik te lui ben om te strijken maar vind een doorschijnen shirt gewoon niet mooi.
Daarbij zoals ik zei plooitjes ofzo zouden voor mij geen doorslag geven. Indien ik wat heb ben ik ook niet te beroerd om iets te posten ;)


Citaat van: "shirtmakers.nl"
Kenmerkend voor deze lijn is de zeer ruime variatie aan stoffen en opties.


Waar haal je die info vandaan?