Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166753 keer gelezen)

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #150 Gepost op: 22 oktober 2005 - 17:17:34
Ja, maar je kunt je ook weer afvragen in hoeverre de slecht geschoolde mensen van SuSu goed maat weten te nemen...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 22 oktober 2005 - 17:22:54
Citaat van: "Merlino"
Ja, maar je kunt je ook weer afvragen in hoeverre de slecht geschoolde mensen van SuSu goed maat weten te nemen...

Absoluut en daarbij moet je wel heel goed weten wat je wilt.

Citaat van: "Daan"
zo da's best pittig, daar kan je ook een jas van kopen van een gerenomeerd merk. Maar dan is het geen maatwerk natuurlijk.

Ja maar overjassen zijn best goed aan te passen als ik de mensen van van Overeem moet geloven. Ze hebben er een prachtige Canali hangen met fluwelen kraag alleen weer niet in mijn maat (50, drop 9). Prijs was rond de 900 Euro.

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 08 november 2005 - 15:14:03
Even een update. Ik heb net een nieuw donkerblauw pak gekocht bij de SuSu. Mooie stof (super 120 meen ik), en het glimt een beetje. Uiteraard full canvas. De mouwen worden maximaal verlengd, en ook schuin uitgehaald bij de knoop (mijn armen zijn nogal lang namelijk). De pijpen worden niet verlengd, maar de omslag die er onder zat wordt er wel uitgehaald. Dat vind ik namelijk niet mooi. Enige jammere puntje is de bandplooi. Ik heb dat met mijn figuur niet nodig, maar de rest van het pak zag er netjes uit, dus ik vond het niet zo'n punt. Ben ook benieuwd hoe het uit gaat vallen met de mouwen, want mijn manchetten gaan sowieso goed zichtbaar zijn (maar dat vind ik persoonlijk ook mooi).

Ik heb ook nog even het probleem met de revers van mijn andere pak aangekaart (andere verkoopster he). Die vond het nogal vreemd, en een jongen die er bij gehaald werd zei dat dat helemaal niet zou mogen. Dus ik neem het pak nu vrijdag of zaterdag mee (als ik mijn nieuwe pak op ga halen), en dan gaan ze er naar kijken. Ik ben benieuwd. Ik heb ze in elk geval de URL naar dit forum gegeven, want met name die jongen was er wel benieuwd naar (ik vertelde dat hier een pak is opengemaakt om te kijken wat er in zat)

De 100% cashmere jassen zagen er trouwens netjes uit, maar ik denk niet dat ik er zelf eentje zou kopen. Veel te kwetsbaar.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #153 Gepost op: 08 november 2005 - 16:09:20
Ik ben nog steeds benieuwd naar de foto's van De Liefhebber (hij is diegene die het pak uitelkaar heeft gehaald).

Wordt hun full canvas confectie door hetzelfde atelier gemaakt als hun maatwerk (Scuderi)?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 19 november 2005 - 11:45:52
Ik zag ik eerdere topics dat Nexus en Huey zagen dat het maatwerk werd gedaan door Scuderi. Wat ik me afvraag is dit dezelfde scuderi is waarmee Pauw ook samenwerkt? Zie een stuk van de website van Pauw:

De firma Scuderi uit de regio Tuscia, in de buurt van Rome,

maakt al sinds 1954 prachtige tenues de villes. Een ideale

twee en halfs knoops, met een prachtige soft shoulder die

oude tijden van Isaļa doet herleven. De afwerking is mooi

en subtiel. Het pak is een geduchte concurrent voor Caruso.

Beide pakken zullen diegenen die value for money

apprecieren gunstig gezind zijn.  

Weten jullie ook misschien of de full canvas pakken ook van Scuderi zijn?
Do it
Do it right
Do it right now

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 19 november 2005 - 11:49:15
Dat vroegen we ons ook al af in het Pauw topic :)

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 19 november 2005 - 11:56:05
Sorry Nexus :oops: Maar heb jij die link nog? of heb je toevallig antwoorden op mijn prangende vragen?
Do it
Do it right
Do it right now

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 19 november 2005 - 11:58:10
Was meer ter informatie, misschien had je 't nog niet gezien.

Linkje:
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?p=38102#38102

Maar ik heb 't antwoord op je vraag ook niet -- eerlijkgezegd vraag ik 't me ook af. Maar ik begrijp dat ze Scuderi niet eens verkopen in de winkel (hoewel 't op de site staat)?

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 19 november 2005 - 12:06:29
Bedankt!

Ik heb namelijk een maatpak van suitsupply die qua pasvorm erg veel lijkt op een full canvas pak die ik ook daar heb gekocht. Dus daarom vroeg ik me af of die full canvas pakken dan misschien ook wel van Scuderi zouden kunnen zijn.
Do it
Do it right
Do it right now

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 19 november 2005 - 12:08:37
en heb je foto's van dat maatpak? heb je nog getwijfeld over het engelse maatwerk van ss (wat naar ik begrijp uit de fabriek/het atelier van chester barrie komt)?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 19 november 2005 - 12:16:36
Mijn camera is kapot, dus ff geen foto's. En ja ik twijfelde over het engelse pak, maar ik hoorde dat het allemaal wat stugger en formeler was: dus ik was bang dat er een behoorlijke schoudervulling in zou komen. Ik had dit eigenlijk wel moeten vragen maar niet gedaan. Het maatpak dat ik heb is een super 150 die super slank is aangemeten (ben er super blij mee). De verkoper die me hielp (SuSu Amsterdam) is afkomstig van de Zegna store (daar had ie mij ook eens geholpen): je merkt wel dat hij echt wel verstand van zaken had. (In zeist daarentegen heeft de shopmanager die ook maten opmeet een 'spoedcursusje' gehad).

Heb jij ook ervaring met MTM van SuSu? En hoe is deze ervaring t.o.v. andere pakken die je hebt?
Do it
Do it right
Do it right now

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 19 november 2005 - 12:23:26
Citaat van: "C&A"
en heb je foto's van dat maatpak? heb je nog getwijfeld over het engelse maatwerk van ss (wat naar ik begrijp uit de fabriek/het atelier van chester barrie komt)?

Echt? Waar heb je dat vandaan dan?
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 19 november 2005 - 13:16:42
Chester Barrie maakt onderdeel uit van de de Speciality Retail Group waaronder ook Van Gils volgens mij onder valt. Het zou daarom best goed kunnen dat SuSu via SRG zaken doet om de zgn Savile Row pakken te laten maken.
Do it
Do it right
Do it right now

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 19 november 2005 - 13:25:57
Die komen van Cheshire, en dat heeft weer iets met Chester Barrie te maken zover ik weet.  Volgens mij heb ik dat hier ergens gelezen :)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 19 november 2005 - 14:08:09
Email van ss:

"Geachte heer

(...)

Onze Engelse pakken die wij voor het overgrote deel met de hand vervaardigen laten wij maken in het atelier van Cheshire in Crewe.

Een maatpak in S120 kwaliteit heeft een prijs van E898,- tot ca. E998,-
Een maatpak in S150 kwaliteit kost E1148,- tot ca. E1248,-

(...)"

Na het faillissement van Chester Barrie is er een doorstart gemaakt onder de naam The Chesire Clothing Company en is de productie overgebracht naar Crewe. Daar worden nog steeds pakken onder de naam Chester Barrie geproduceerd. Maar ook de andere labels van de srg group, zoals racing green. En ze maken er pakken voor bijvoorbeeld  Turnbull and Asser, als ook de ready to wear lijnen van een aantal Saville Row namen.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new