De foto laat het niet zien, maar de jas is inderdaad getailleerd. Hij sluit gewoon goed aan in het middel, meer is niet nodig (zeker niet bij mijn figuur...) Ik vind die dubbele knopenrij juist wel leuk, ik had al een jas met een enkele rij en dit is wel weer nieuw. Weer 's wat anders.
Bedankt voor de informatie. Toch maar eens kijken. Misschien een idee voor mijn verjaardag. Ik heb nu een Van Gils jas overjas (met 10% cashmere, meen ik), maar die is niet zo 'form-fitting' als ik zou willen.
Ik zag afgelopen week trouwens een mohair pak in de rekken hangen voor 300 euro. Dat lijkt me niet erg duur voor een ongeplakt mohair pak. Ik heb daar trouwens ook gevraagd naar de mate waarin een full-canvas pak stiekem toch is gelijmd (bijvoorbeeld bij de revers), maar daar kon niemand in de winkel antwoord op geven. Dit naar aanleiding van het effect van wat lichte regen op een SuitSupply pak dat bij mij in de kast hangt en waar ik eerder al over schreef. Het effect is ietwat vergelijkbaar (maar lang niet zo duidelijk zichtbaar en 'ernstig') als John Blogg in de Quote (pp 35).
Ietwat ongerelateerd, maar bij Chasen's in Utrecht is een soort uitverkoop aan de gang. 30 tot 50% korting, en in de etalage staan een paar Zegna pakken die voor 1000 euro de deur uitgaan (ik weet niet hoeveel korting dat is, maar het lijkt me niet erg duur voor zo'n kwaliteit).