Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166752 keer gelezen)

Il Leone

• Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #135 Gepost op: 21 oktober 2005 - 23:02:59
De voering is 55% polyester, 45% Bemberg.

Voor zover ik kan beoordelen is de jas *niet* geplakt, ik heb zojuist een tijd lopen pulken aan de revers (tot in de hoeken) en aan de panden van de jas, maar ik hoor geen gekraak en het is allemaal erg soepel.

Weet iemand nog een betere test om lijm te ontdekken?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #136 Gepost op: 21 oktober 2005 - 23:07:36
Openknippen ;)

Zit er wel een binnenwerk tussen stof en voering?

Ben wel benieuwd naar foto's overigens. :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

HotFudge

• Gast
Reactie #137 Gepost op: 21 oktober 2005 - 23:54:31
jaaaaa foto's daar zijn we gek op!  :P

Il Leone

• Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 22 oktober 2005 - 11:49:12

(Best lastig, een zwarte jas fotograferen zonder hulplicht)

(Doorgestikte zak-flappen en revers)

(De knopen aan de mouw kunnen niet open, wel kissing)

(De voering, voelt prima - ik merk geen verschil met 100% Bemberg)

Vincer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 22 oktober 2005 - 13:27:09
100% cashmere lijkt mij niet waarschijnlijk, veelal zie je iets van 72% wol, 20% polyamide en 8% cashmere. Dat houdt de stof warmer en beter in model.
Nieuw of oud een goed pak is goud.

HotFudge

• Gast
Reactie #140 Gepost op: 22 oktober 2005 - 13:32:09
Ziet er goed uit! Wel een beetje jammer van die dubbele rij knopen vind ik.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 22 oktober 2005 - 13:59:11
Met zo'n rij dubbele knopen vind ik het niet mooi. Dus die van suit ga ik niet halen  :D
This, madame, is Versailles.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 22 oktober 2005 - 14:00:27
Zo'n dubbele rij knopen is wel weer gaaf als je er een ceintuur om bindt (zoals geloof ik ook in The Gentleman staat)! Wel erg Amerikaans...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 22 oktober 2005 - 14:13:52
Mooie overjas! Het is dat ik vorig een nieuwe heb gekocht, anders zou ik deze denk ik zo gaan halen (even sparen, blijf tenslotte student he). Is de jas mooi getailleerd? Dat kan ik namelijk niet echt uit de foto halen. Nu zijn de pakken bij de SuitSupply meestal ook flink getailleerd, dus dat zal hier wel het geval zijn.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Il Leone

• Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 22 oktober 2005 - 15:45:12
De foto laat het niet zien, maar de jas is inderdaad getailleerd. Hij sluit gewoon goed aan in het middel, meer is niet nodig (zeker niet bij mijn figuur...) Ik vind die dubbele knopenrij juist wel leuk, ik had al een jas met een enkele rij en dit is wel weer nieuw. Weer 's wat anders.

Nu nog een camel covert coat en de jassen collectie is compleet.

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 22 oktober 2005 - 16:21:44
Citaat van: "Il Leone"
De foto laat het niet zien, maar de jas is inderdaad getailleerd. Hij sluit gewoon goed aan in het middel, meer is niet nodig (zeker niet bij mijn figuur...) Ik vind die dubbele knopenrij juist wel leuk, ik had al een jas met een enkele rij en dit is wel weer nieuw. Weer 's wat anders.

Bedankt voor de informatie. Toch maar eens kijken. Misschien een idee voor mijn verjaardag. Ik heb nu een Van Gils jas overjas (met 10% cashmere, meen ik), maar die is niet zo 'form-fitting' als ik zou willen.

Ik zag afgelopen week trouwens een mohair pak in de rekken hangen voor 300 euro. Dat lijkt me niet erg duur voor een ongeplakt mohair pak. Ik heb daar trouwens ook gevraagd naar de mate waarin een full-canvas pak stiekem toch is gelijmd (bijvoorbeeld bij de revers), maar daar kon niemand in de winkel antwoord op geven. Dit naar aanleiding van het effect van wat lichte regen op een SuitSupply pak dat bij mij in de kast hangt en waar ik eerder al over schreef. Het effect is ietwat vergelijkbaar (maar lang niet zo duidelijk zichtbaar en 'ernstig') als John Blogg in de Quote (pp 35).

Ietwat ongerelateerd, maar bij Chasen's in Utrecht is een soort uitverkoop aan de gang. 30 tot 50% korting, en in de etalage staan een paar Zegna pakken die voor 1000 euro de deur uitgaan (ik weet niet hoeveel korting dat is, maar het lijkt me niet erg duur voor zo'n kwaliteit).

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 22 oktober 2005 - 16:34:45
Iemand tips/punten waar ik op moet letten bij aanschaf van een SuitSupply pak? Binnenkort een pak nodig, dus moet eens even rond kijken... SuSu leek me wel de beste optie, tenzij iemand anders nog andere tips heeft..
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 22 oktober 2005 - 16:39:45
Citaat van: "cheukert"
Iemand tips/punten waar ik op moet letten bij aanschaf van een SuitSupply pak? Binnenkort een pak nodig, dus moet eens even rond kijken... SuSu leek me wel de beste optie, tenzij iemand anders nog andere tips heeft..

Er lopen hier mensen rond die je veel betere tips kunnen geven, maar wat ik je kan vertellen is dat je de half-canvas pakken beter kunt mijden. Voor 50 euro meer heb je een full-canvas, dus dat is niet zo veel. Kosten voor vermaak komen daar trouwens nog bovenop, en zitten niet bij de prijs in. Wat ik merk is dat de mouwlengte (zelfs bij maximale verlenging) net te kort is voor mijn armen. Misschien een kwestie van voorkeur, maar het mocht van mij net 1 centimeter langer. Dus als je erg lange armen hebt (bijvoorbeeld als je bij hemden ook extra mouwlengte nodig hebt), dan kun je je armen het beste maximaal laten verlengen. Wat de pijpen betreft is het vergelijkbaar, maar daar moet je ook rekening houden met het soort schoenen dat je draagt (of gaat dragen). Als je half-hoge schoenen draagt moeten de pijpen niet te lang zijn.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 22 oktober 2005 - 16:52:02
Ben vandaag naar SuSu Maastricht geweest om te kijken naar de 100% cashmere overjas. Helaas hadden ze alleen maar double breasted en wisten ze me niet vertellen of er uberhaupt single breasted binnen zouden komen.

Ze hebben me wel verteld dat ze ook maatwerk overjassen maakten vanaf 350 Euro. Je hebt dan wat betere stoffen (cashmere blend) vanaf zo'n 700-800 euro. Ze nemen je maat op mbv zo'n maatoverjas.
Zag er best goed uit, alleen is de levertijd natuurlijk weer 4 weken...

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 22 oktober 2005 - 17:15:27
zo da's best pittig, daar kan je ook een jas van kopen van een gerenomeerd merk. Maar dan is het geen maatwerk natuurlijk.