Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166764 keer gelezen)

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #165 Gepost op: 19 november 2005 - 14:19:28
Heeft er iemand ervaring met de engelse MTM van SuSu? Wat ik zo lees is dat hier en daar wel het Italiaanse atelier wordt gekozen, maar de engelse heb ik nog niet gelezen.
Do it
Do it right
Do it right now

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 19 november 2005 - 14:28:19
Citaat van: "Gnis"
Heb jij ook ervaring met MTM van SuSu? En hoe is deze ervaring t.o.v. andere pakken die je hebt?

Nee, überhaupt geen ervaringen met ss. Maar heb wel overwogen om me daar eens een engels pak aan te laten meten (maar de horror stories hier  over onkundige verkopers ed weerhouden me een beetje). Heb in een grijs verleden wel een aantal chester barrie pakken gehad waarmee ik behoorlijk content was. prima werkpakken. engelse uitstraling. En hoopte eigenlijk van iemand hier te horen hoe de engelse pakken van ss zijn. maar vooralsnog opteert de meerderheid hier voor italiaans.

heeft ss ook engelse pakken uit het rek? of is dat alleen maar italiaans?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 19 november 2005 - 14:31:43
Ik weet niet of er engelse RTW pakken zijn bij SuSu. Wat ik wel weet is dat ik ook super te spreken ben over de full canvas pakken: mooie soft shoulders, gepikeerde (rollende) revers, mooie hoge taille en open knoopsgaten.
Do it
Do it right
Do it right now

Marco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Reactie #168 Gepost op: 19 november 2005 - 14:33:17
Ik weet niet of er engelse RTW pakken zijn bij SuSu. Wat ik wel weet is dat ik ook super te spreken ben over de full canvas pakken: mooie soft shoulders, gepikeerde (rollende) revers, mooie hoge taille en open knoopsgaten.

verleden week ook een pak (uit het rek) gekocht voor erbij
moet zeggen dat de kwaliteit me 100% positief meeviel
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitā - modern tailors
Reactie #169 Gepost op: 19 november 2005 - 14:50:43

Ik heb onlangs ook een full-canvas gekocht waar ik voor het geld ook zeer over te spreken ben, 2 knoops met licht rollende revers (voor zover dat kan bij 2 knoops). Ik heb alleen geen open knoopsgaten. Welk pak heb je gekocht? Foto's?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitā - modern tailors

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 19 november 2005 - 14:58:43
Ik vind het alleen jammer dat die mouwen vaak zo kort zijn. Zelfs met maximaal verlengen gaat het bij mij maar net (je ziet toch wel drie cm aan manchet). Gelukkig vind ik dat mooi, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen wel een probleem is. Volgens mij (maar ik kan het verkeerd hebben), hebben ze er ook geen lengte-maten hangen (51, enz).
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 19 november 2005 - 15:44:10
Citaat van: "Christiaan"
Ik vind het alleen jammer dat die mouwen vaak zo kort zijn. Zelfs met maximaal verlengen gaat het bij mij maar net (je ziet toch wel drie cm aan manchet). Gelukkig vind ik dat mooi, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen wel een probleem is. Volgens mij (maar ik kan het verkeerd hebben), hebben ze er ook geen lengte-maten hangen (51, enz).

Tot nu toe ben ik in Amsterdam en Tilburg (snelweg) geweest. Daar hadden naast de gewone maten ook lengte maten hangen. Waar ben je geweest?

Vanitā - modern tailors

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 19 november 2005 - 16:19:10
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Christiaan"

Tot nu toe ben ik in Amsterdam en Tilburg (snelweg) geweest. Daar hadden naast de gewone maten ook lengte maten hangen. Waar ben je geweest?

Zeist. Ik zal binnenkort zelf nog eens gaan kijken.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 19 november 2005 - 16:31:59
Sergio,

Bij alle full canvas pakken kun je de knoopsgaten open laten maken: 'n fluitje van een cent.
Do it
Do it right
Do it right now

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 19 november 2005 - 18:24:50
Sergio,

Bij alle full canvas pakken kun je de knoopsgaten open laten maken: 'n fluitje van een cent.

Ja dat snap ik maar ik begrijp uit je post dat ze uit het rek al open waren, dat heb ik namelijk nog niet gezien bij SuSu.

Vanitā - modern tailors

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 19 november 2005 - 18:42:06
Citaat van: "C&A"

Na het faillissement van Chester Barrie is er een doorstart gemaakt onder de naam The Chesire Clothing Company en is de productie overgebracht naar Crewe. Daar worden nog steeds pakken onder de naam Chester Barrie geproduceerd. Maar ook de andere labels van de srg group, zoals racing green. En ze maken er pakken voor bijvoorbeeld  Turnbull and Asser, als ook de ready to wear lijnen van een aantal Saville Row namen.

Dat is dus niet hetzelfde als zeggen dat SuSu bij Chester Barie wordt gemaakt
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 19 november 2005 - 18:44:24
Citaat van: "Camiceria"
Dat is dus niet hetzelfde als zeggen dat SuSu bij Chester Barie wordt gemaakt

???
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 19 november 2005 - 18:49:36
???

en heb je foto's van dat maatpak? heb je nog getwijfeld over het engelse maatwerk van ss (wat naar ik begrijp uit de fabriek/het atelier van chester barrie komt)?

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 19 november 2005 - 18:56:24
misschien ben ik vandaag niet scherp, maar kan je opmerking niet volgen.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 19 november 2005 - 19:01:44
Mijn fout; ben niet duidelijk genoeg.

Het komt in jouw post misschien over dat Chester Barrie de pakken van SuSu maakt (in ieder geval kwam dat zo op mij over). Dat is dus niet zo.