Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038391 keer gelezen)

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #840 Gepost op: 09 september 2010 - 22:41:17
Ah, joh. Prima hemden toch die C&A hemden? Uitstekende fit ook. En dat voor dat geld! Ik ben in ieder geval om. Geen MTM meer voor mij. :mrgreen:

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #841 Gepost op: 09 september 2010 - 22:44:36
Dat is dan ook vooral aan Angelo Litrico te danken. Ongekend briljante designer.
Always have a better answer.

Il Falco

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #842 Gepost op: 10 september 2010 - 21:30:58
Het is eigenlijk toch ongelooflijk dat welke 'designer' dan ook zoiets op de markt brengt..

Je bovenbeen past nog in de mouw van dat 'shirt'..

Het is eigenlijk toch ook vreemd dat shirts zo ruim gesneden worden. het bespaart zelfs stof als ze het getailleerder en nauwer op de markt brengen... van een dergelijk shirt kun je er bij wijze van spreken twee uit halen..

Ook bij shirtmerken als 'Profuomo' valt me echter op dat de arm vaak gigantisch breed gesneden  is en er veel overtollige stof is.. Is het dan zo'n kunst om een nauwsluitende arm te maken?
'It is only shallow people who do not judge by appereances' (Oscar Wilde)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #843 Gepost op: 10 september 2010 - 21:36:22
Maar om even terug te komen op mijn vraag, MTM SuitSupply en MTM Oger (RED) ontloopt elkaar dus niet zoveel...
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #844 Gepost op: 10 september 2010 - 22:23:13
Het ligt puur aan degene die je maten neemt uiteindelijk. Alle grappen daargelaten ik zou dan voor suitsupply in rotterdam gaan bij marcel.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #845 Gepost op: 23 september 2010 - 16:59:57
heb laatst een shirt van de firma Gherardi gekocht bij de kiloknaller in Haarlem. plooitjes op de mouw en haneppotsteek. Voor de prijs (3 voor 100) een zeer goede deal. Voor de 150 die het shirt normaal moet kosten, niet.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #846 Gepost op: 23 september 2010 - 21:17:26
heb laatst een shirt van de firma Gherardi gekocht bij de kiloknaller in Haarlem. plooitjes op de mouw en haneppotsteek. Voor de prijs (3 voor 100) een zeer goede deal. Voor de 150 die het shirt normaal moet kosten, niet.

Is dit de Oger Dump of SuSu ?
if i stop lying i just disappoint you

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #847 Gepost op: 23 september 2010 - 21:23:16
Geen plooitjes @ Suitsupply HGW. ;)

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #848 Gepost op: 23 september 2010 - 21:32:27

Vandaar mijn vraag. Ik neem aan dat dit dus de Oger dump is. Die hebben ook shirts 3 voor 100.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #849 Gepost op: 23 september 2010 - 22:15:28

Cristiani heeft wel plooitjes. Ik zal morgen even met een camera een foto maken.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #850 Gepost op: 23 september 2010 - 23:19:57
Vandaar mijn vraag. Ik neem aan dat dit dus de Oger dump is. Die hebben ook shirts 3 voor 100.

correct
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #851 Gepost op: 24 september 2010 - 08:10:18
gherardi is een mooi merk. Ik heb er ook een aantal waarvan er 2 al jaren meegaan. Blijven mooi. Alleen scherpe randjes van de knopen slijten eraf
Be yourself no matter what they say

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #852 Gepost op: 24 september 2010 - 08:39:56
Heb toevallig ook net een hemd van Alessandro Gherardi gekocht, bij Oxford in Antwerpen. Vind het een erg mooi hemd, met voor mij een perfecte pasvorm. Kon trouwens nog geen topic vinden over dit merk op het forum.

Ook een hemd van Ign. Joseph gekocht omdat ik de stof erg mooi vond, maar deze zat in vergelijking veel te ruim en wordt nu ingenomen aan beide zijkanten en bij de mouwen (zonder bijbetaling). Morgen ophalen  \:D/

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #853 Gepost op: 24 september 2010 - 10:08:49
Heb toevallig ook net een hemd van Alessandro Gherardi gekocht, bij Oxford in Antwerpen. Vind het een erg mooi hemd, met voor mij een perfecte pasvorm. Kon trouwens nog geen topic vinden over dit merk op het forum.

Ook een hemd van Ign. Joseph gekocht omdat ik de stof erg mooi vond, maar deze zat in vergelijking veel te ruim en wordt nu ingenomen aan beide zijkanten en bij de mouwen (zonder bijbetaling). Morgen ophalen  \:D/

Leuke zaak, Oxford. Wil december misschien nog even naar antwerpen (het vrouwtje wil perse naar baby&co) en dan ga ik daar ook weer langs.

Hoeveel kleiner vallen de hemden dan Ign. Joseph ? Ik heb daar ook 3 hemden van die om het middel ietsje te groot zijn.  

Edit :

Is het alleen een kwestie van tailleren of zit hij ook op borst etc te ruim.
Laatst bewerkt op: 24 september 2010 - 10:15:10 door HGW

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #854 Gepost op: 24 september 2010 - 10:43:11
Er zit best nog een flink verschil in, Gherardi is over het geheel een stuk slanker. Nadat ik de best passende maat had gevonden (begonnen bij 42 geeindigd bij 40) van de Ign. Joseph, zat deze vooral nog ruim bij de taille en waren de mouwen wat te ruim. Borst zat niet te ruim, maar daar heb ik nooit zo'n last van.
Ze verkopen ook nog Rossi, maar dat merk heb ik verder niet gepast (kende het ook niet).