Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038411 keer gelezen)

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #765 Gepost op: 21 november 2009 - 13:21:33
Ik wil groot en sterk worden, maar wil niet met gewichten trainen.
Ik wil hoogleraar worden, maar wil geen boeken lezen.
Ik sleutel graag aan auto's, maar wil daarbij geen vieze handen krijgen.
Verzin er nog maar een paar.

Wat jij wilt kan niet, is er niet. Gewoon de goedkoopste maathemdenboer raadplegen. Anders een cheapass H&M slimfit of Zara-slimfit shirt kopen en voor een Euro of twintig laten verbouwen, maar het resultaat zal altijd maar matig zijn.

OK het hoeft natuurlijk niet super CTTB te zijn, maar er zijn vast wel RTW overhemden die meer geschikt zijn voor slankere mensen, toch?

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #766 Gepost op: 21 november 2009 - 17:21:48
Nouja, dat valt dus erg tegen he. Ik ben zelf ook redelijk slank (boordmaat 36) maar ik heb in Nederland nog nooit een goed rtw shirt kunnen vinden (dan komen de slimfits van de H&M nog het dichtst in de buurt denk ik). Mocht je overigens toevallig binnenkort eens in Italie komen, daar zul je ongetwijfeld wel rtw slagen. Binnen jou budget is shirtbyhand misschien wel de enige optie. Heb je iig genoeg keus wat betreft kleur, boord etc.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #767 Gepost op: 21 november 2009 - 18:03:11
Als je bedenkt dat een mtm-shirt zo'n 20% duurder is dan een rtw-shirt van dezelfde kwaliteit, kun je nagaan dat je voor een goed hemd ten minste het maximumbedrag dat je in gedachten hebt, betaalt.

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #768 Gepost op: 22 november 2009 - 12:06:24
Nouja, dat valt dus erg tegen he. Ik ben zelf ook redelijk slank (boordmaat 36) maar ik heb in Nederland nog nooit een goed rtw shirt kunnen vinden (dan komen de slimfits van de H&M nog het dichtst in de buurt denk ik). Mocht je overigens toevallig binnenkort eens in Italie komen, daar zul je ongetwijfeld wel rtw slagen. Binnen jou budget is shirtbyhand misschien wel de enige optie. Heb je iig genoeg keus wat betreft kleur, boord etc.

dank je Rocco, misschien in de kerstvakantie een lang weekendje Milano.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #769 Gepost op: 22 november 2009 - 12:23:34
dank je Rocco, misschien in de kerstvakantie een lang weekendje Milano.

Wat is precies je bezwaar tegen maatwerk? Voor een tientje of acht heb jij nog voor kerst een maatshirt in huis, dus het wachten kan het niet zijn. Als je met kerst een weekendje naar Milaan kan, lijkt me het budget ook niet in de weg te staan.

Ik volg het niet helemaal geloof ik.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #770 Gepost op: 22 november 2009 - 16:38:47
Luciano Baroni is (RTW) behoorlijk slankgesneden en niet duur: een shirt kostte mij een paar jaar geleden precies 80 euro ;-)
iig te koop bij Dennis Mode te Leiden.

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #771 Gepost op: 29 november 2009 - 12:11:27
Wat is precies je bezwaar tegen maatwerk? Voor een tientje of acht heb jij nog voor kerst een maatshirt in huis, dus het wachten kan het niet zijn. Als je met kerst een weekendje naar Milaan kan, lijkt me het budget ook niet in de weg te staan.

Ik volg het niet helemaal geloof ik.

8 van de 10 keer voldoet zo een maatshirt niet aan mijn verwachtingen, het geleverde product valt me vaak tegen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #772 Gepost op: 29 november 2009 - 12:39:06
Kennelijk voldoet RTW 10/10 keer niet aan je verwachtingen, want je zoekt een nieuwe leverancier. Wat ik hiermee bedoel duidelijk te maken is dat MTM een prima optie is, zeker als je bij de zelfde leverancier blijft want op een gegeven moment sta je goed in het systeem en is het alleen nog maar shoppen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #773 Gepost op: 29 november 2009 - 13:14:34
8 van de 10 keer voldoet zo een maatshirt niet aan mijn verwachtingen, het geleverde product valt me vaak tegen.

Wat voldoet dan niet aan je verwachtingen? De stof? De maatvoering? De afwerking?

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #774 Gepost op: 30 november 2009 - 14:47:56
Wat voldoet dan niet aan je verwachtingen? De stof? De maatvoering? De afwerking?

de fit..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #775 Gepost op: 30 november 2009 - 14:54:57
de fit..

Dat is toch een tekortkoming van de leverancier? Kan je niet reclameren?

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #776 Gepost op: 18 mei 2010 - 22:22:11
Iemand al een RTW shirt van Ettemadis besteld? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

ibookje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #777 Gepost op: 02 juni 2010 - 20:56:57
Ik ga begin augustus naar een bruiloft van een goede vriend van mij.

Nu heb ik een mooi licht creme kleurig linnen pak.
Wat ik zoek is nergens meer te krijgen: een licht blauw (bijna hemelsblauw) linnen overhemd (uiteraard lichtjes getailleerd!) met een cutaway boord.

Ik had vorig jaar een mooi getailleerd linnen overhemd van Finamore. Fanastisch overhemd, maar helaas enigszins versleten. Ben bij LCT geweest om er een te laten maken maar ze hebben licht blauw linnen als stof niet meer... :(

Wie of wie helpt me met het vinden?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #778 Gepost op: 02 juni 2010 - 21:00:10
Topic samengevoegd met het algemene topic.

Je zou een kijkje kunnen nemen bij een van de andere (mtm-)leveranciers. Vanità, New Tailor, Ettemadis, etc.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #779 Gepost op: 02 juni 2010 - 21:00:28
Probeer de standaard adresjes eens. SuSu, Vanità, etc.