Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038413 keer gelezen)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #780 Gepost op: 14 juli 2010 - 19:09:14
de fit..

Is het dan ook niet verkeerd opgemeten?
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #781 Gepost op: 14 juli 2010 - 21:17:28
Ehhh, je reageert op een vrij oude post, ik weet niet zeker of je wel antwoord krijgt.  :)
if i stop lying i just disappoint you

Il Falco

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #782 Gepost op: 26 augustus 2010 - 22:41:55
Een ludiek artikel van Elsevier met als titel: 'Minicursus hemd kopen'..

De auteur Anouk Turkenburg zal geen vrienden maken met quotes als:

'Handwerk is een gevoelskwestie, het heeft geen functie.'

Vermakelijk is het wel..

Link: http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Mode/116957/Tips-voor-de-gentleman-minicursus-hemd-kopen.htm
'It is only shallow people who do not judge by appereances' (Oscar Wilde)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #783 Gepost op: 26 augustus 2010 - 22:47:51
Dat stuk is al enkele jaren oud en heeft in een van de Thema uitgaven gestaan
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #784 Gepost op: 29 augustus 2010 - 11:14:29
Met welke levensduur houden jullie rekening voor een shirt?

Gemiddeld een jaar of vier schat ik, maar sommige shirts kon ik al na een jaar weggooien vanwege doorgesleten mouwen bij de elleboog, andere doen het na een jaar of vijf nog steeds prima. Om je een idee te geven van de draagfrequntie; heb een stuk of dertig shirts in de kast hangen, waarvan ik de helft eigenlijk niet vaak meer draag.

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #785 Gepost op: 29 augustus 2010 - 11:32:35
Gemiddeld een jaar of vier schat ik, maar sommige shirts kon ik al na een jaar weggooien vanwege doorgesleten mouwen bij de elleboog, andere doen het na een jaar of vijf nog steeds prima. Om je een idee te geven van de draagfrequntie; heb een stuk of dertig shirts in de kast hangen, waarvan ik de helft eigenlijk niet vaak meer draag.

Dank Mikey.

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #786 Gepost op: 30 augustus 2010 - 12:04:20
Ik heb hetzelde, na een jaar kan ik ook al enkele shirts weggooien wegens doorgesleten mouwen bij de elleboog, terwijl ik andere jaren draag.
Ik heb iets meer shirts dan Mickey, waarvan ik er ongeveer 25 regelmatig draag.

Mijn ervaring is wel al je enkele van de vrijwel niet gedragen shirts wegdoet je deze na een paar weken toch ineens mist. Aangezien ik genoeg kastruimte heb laat ik deze dus gewoon hangen.
Maar als er aan een shirt maar iets mankeert gaat het wel meteen weg.
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2010 - 12:08:18 door anthony

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #787 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:05:09
Opvallend is dat mij bijna alle Borrelli's behoorlijk versleten zijn na een jaar of 4, terwijl bij de rest weinig of geen slijtage zichtbaar is.

Fredd

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #788 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:14:01
hoe luxer/zachter/soepeler de stof,  des te eerder deze ook slijt neem ik aan.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #789 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:32:58
Ik weet niet of je op de Borrelli-hemden doelt, maar de stoffen zijn voor zover ik kan beoordelen niet luxer dan die van mijn andere hemden. Normaal katoen, niets bijzonders. De slijtage zit op de boord en bij de manchetten. Naast alle los zittende draadjes en de pasvorm voor mij destijds reden om nooit meer Borrelli te kopen. Maar misschien is het tegenwoordig allemaal beter. Gaat om hemden van minimaal 3 jaar oud.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #790 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:34:32
Dat is op zich waar, Fredd, maar het hangt ook erg af of het shirt wel voldoende ruimte heeft op de armen. Een hoop mensen willen de boel nogal strak, waardoor er onnodige druk komt te staan op de ellebogen.

Edit: Marcos z'n mogelijkheid kan ook. Boord en manchetten en losse draadjes.

Fredd

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #791 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:37:32
Dat is op zich waar, Fredd, maar het hangt ook erg af of het shirt wel voldoende ruimte heeft op de armen. Een hoop mensen willen de boel nogal strak, waardoor er onnodige druk komt te staan op de ellebogen.

Edit: Marcos z'n mogelijkheid kan ook. Boord en manchetten en losse draadjes.

Ik draag mijn hemden zelf niet super strak, dus had hier geen rekening mee gehouden.  Overigens wel een goede tip voor toekomstige aankopen

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #792 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:44:47

Dat is niet de reden, is mijn ervaring MM. Ik werk achter een bureau, zoals kantoorknuppels wel vaker doen en bij mij komt het door het slepen van mijn ellebogen over mijn bureaublad. Ver voordat SF bestond had ik dit ook al met mijn RTW'tjes van Arrow en JB en zo. Het behoeft geen betoog dat die niet bepaald body-fit waren. ;)
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2010 - 14:47:57 door Mikey Fuoco

Fredd

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #793 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:46:24
Dat is niet de reden is mijn ervaring MM. Ik werk achter een bureau, zoals kantoorknuppels wel vaker doen en bij mij komt het door het slepen van mijn ellebogen over mijn bureaublad. Ver voordat SF bestond had ik dit ook al mijn mijn RTW'tjes van Arrow en JB en zo. Het behoeft geen betoog dat die niet bepaald body-fit waren. ;)

De Arrow poly-blend is toch onverslijtbaar?  Ik heb er een in de kast hangen die maar niet stuk wil  :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #794 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:48:47
De Arrow poly-blend is toch onverslijtbaar?  Ik heb er een in de kast hangen die maar niet stuk wil  :)

Nooit poly-blend gehad volgens mij. (Hoop ik).