Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038389 keer gelezen)

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #795 Gepost op: 30 augustus 2010 - 14:59:27
Heb zelf nog drie poly-blend profuomo shirts en die houden zich goed, maar zijn zeker niet onverslijtbaar. Die met dubbele manchetten zijn op de manchetten gesleten doordat je er tijdens het typen en schrijven mee over het bureau gaat en bij alle shirts begint ook het boord langzaam te slijten. De baleinen zitten volgens mij ook vast in de boord en lijken zich langzaam aan een weg naar buiten te vechten, met iedere wasbeurt een beetje meer. Volgens mij slijten ze uiteindelijk niet heel veel minder hard dan katoenen shirts.

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #796 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:19:55
(...) bij alle shirts begint ook het boord langzaam te slijten. De baleinen zitten volgens mij ook vast in de boord en lijken zich langzaam aan een weg naar buiten te vechten, met iedere wasbeurt een beetje meer. (...)
Als bij mij de boordpunten beginnen te slijten gaat het shirt meteen weg.
Maar ik heb wel het idee dat dit probleem zich bij "losse" baleinen veel minder snel voordoet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #797 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:25:13
Dat is niet de reden, is mijn ervaring MM. Ik werk achter een bureau, zoals kantoorknuppels wel vaker doen en bij mij komt het door het slepen van mijn ellebogen over mijn bureaublad. Ver voordat SF bestond had ik dit ook al met mijn RTW'tjes van Arrow en JB en zo. Het behoeft geen betoog dat die niet bepaald body-fit waren. ;)
Dat zou dan wel weer goed kunnen, daar draai ik nog niet lang genoeg voor mij. Combinatie van de door ons vastgestelde oorzaken lijkt mij helemaal funest.

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #798 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:42:38
Als bij mij de boordpunten beginnen te slijten gaat het shirt meteen weg.
Maar ik heb wel het idee dat dit probleem zich bij "losse" baleinen veel minder snel voordoet.

Voor casual gebruik, zeker onder een trui, vind ik ietwat afgesleten manchetten dan juist weer z´n charme hebben. Ook een, niet al te zeer, versleten boord voegt soms wat meer leven aan een outfit toe. Smetteloosheid is, zeker in het weekend, ook niet alles.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #799 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:46:35
Sorry Ach maar dat is toch klinkklare onzin. als iets kapot of versleten is gooi je het toch weg?
Be yourself no matter what they say

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #800 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:50:24
Versleten of kapot is iets anders dan ''als het begint te slijten gooi ik het weg''.

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #801 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:56:54
Versleten of kapot is iets anders dan ''als het begint te slijten gooi ik het weg''.
Precies, helmaal mee eens.
Misschien gooi ik wel eens wat te snel weg. Waarschijnlijk zie ik een slijtage eerder,
maar als er iets aan mankeert is voor mij de lol eraf.
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2010 - 15:58:51 door anthony

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #802 Gepost op: 30 augustus 2010 - 15:57:08
Sorry Ach maar dat is toch klinkklare onzin. als iets kapot of versleten is gooi je het toch weg?

Kijk eens bij FB al die vintage hemden allemaal kapot bij de manchetten en boord O:)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #803 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:01:35
Nou, klinkklare onzin zou ik het dan ook weer niet willen noemen, wat Duco zegt komt meer in de richting. Zie het meer als kraaienpoten bij een vrouw die haar jeugdigheid verliest zonder hiermee direct oud te worden. Die transitiefase tussen bloei en verval, ach, dat kan toch schitterend zijn?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #804 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:02:15
Dat is vintage casual, geen afgedragen dress-shirt

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #805 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:10:40
Volgens mij had ook niemand het over dress-shirts, maar dan nog zie ik het probleem niet. Een van mijn blauwe dress-shirts met enkele manchetten begint sporen van slijtage te vertonen op de manchetten en kan zo niet meer onder het pak, maar onder een trui in het weekend doet het ding het nog prima, ik zie de issue niet echt.   

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #806 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:37:30
Het moment dat een shirt versleten is moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Ik denk heus niet dat "ach" in echt versleten shirts loopt, een ietwat versleten manchet of boord is onder een trui geen enkel probleem. Daar moet ik hem gelijk in geven.

Ik draag zelf nooit truien, maar draag in het weekend ook gewoon dress shirts. Daardoor zal voor mij een shirt dus eerder versleten zijn.
Laatst bewerkt op: 30 augustus 2010 - 16:39:52 door anthony

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #807 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:40:23
zoveel mensen zoveel meningen.

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #808 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:43:43
zoveel mensen zoveel meningen.
Precies,
Stuur 10 mensen eens hetzelfde gedragen shirt toe, en vraag of zij het nog willen dragen of het "versleten" vinden. Heb geen idee wat er dan uitkomt.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #809 Gepost op: 30 augustus 2010 - 16:58:29
Zie het meer als kraaienpoten bij een vrouw die haar jeugdigheid verliest zonder hiermee direct oud te worden. Die transitiefase tussen bloei en verval, ach, dat kan toch schitterend zijn?

Of prozaïscher: Milf.

Ik moet het overigens met Ach eens zijn; kijk naar versleten houten vloeren, of dichter bij huis: patina op schoenen, dat duidt toch op klasse.