Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038376 keer gelezen)

Lucas

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #915 Gepost op: 08 mei 2011 - 18:33:03
Bedankt voor de tips. Ik zal de komende tijd mijn ogen en oren open houden.

Is dit trouwens een goede koop? Ik ben van plan om het naar werk te dragen en later onder een pak.
http://store-nl.hugoboss.com/Effen-business-overhemd-%C2%B4Max%60/hbeu50117383,nl_NL,pd.html?dwvar_hbeu50117383_color=100_White&dwvar_hbeu50117383_size=EU%3a37&start=1&cgid=21300&prefn1=genderID&prefv1=Slim%20Fit&prefn2=size&prefv2=37

edit: Kwalitatief gezien uiteraard
Laatst bewerkt op: 08 mei 2011 - 18:56:31 door Lucas

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #916 Gepost op: 08 mei 2011 - 18:43:56
Als jij er blij mee bent dan is het een goede koop Lucas, dat is het belangrijkst.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #917 Gepost op: 08 mei 2011 - 18:47:01
Beetje saaie boord.

Giant

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #918 Gepost op: 09 mei 2011 - 16:38:27
Beetje saaie boord.
Ben ik het mee eens, maar eigenlijk is met die boord niets mis.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #919 Gepost op: 09 mei 2011 - 16:41:36
Misschien is dat het...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #920 Gepost op: 09 mei 2011 - 17:03:52
Misschien is dat het...

Het boord is erg klein dat moet het zijn.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Overhemden algemeen
Reactie #921 Gepost op: 09 mei 2011 - 17:05:19
Niet die met seks:  [-X 'Killing Prices' uit 2004 alweer... Bah!

Echt? Als je de gemiddelde actiefilm op RTL5 bekijkt zie je toch al ergere beelden?

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #922 Gepost op: 09 mei 2011 - 17:35:31
Echt? Als je de gemiddelde actiefilm op RTL5 bekijkt zie je toch al ergere beelden?

Maar daar willen ze geen kleren mee aan de man brengen.
Een geënsceneerde onderwereldafrekening om een pak mee te verkopen? Als dat het niveau, de bedrijfsfilosofie of 'gevoel voor humor' is wil ik daar niet bij horen.
Ik vond het niet zo zeer 'shockerend' als wel dom, lomp en onsympathiek. Alles behalve stijlvol dus.
(In vaktermen: de corporate identity van het bedrijf bevalt me niet en sluit niet aan op mijn lifestyle. 8-[)

Overigens heb ik al zo'n 12 jaar geen televisie meer en keek ik toch al niet naar actiefilms op RTL5.
Maar goed filmgeweld kan geweldig zijn: A Clockwork Orange, Scanners, Texas Chainsaw Massacre, laatst nog 'Kick Ass'... héérlijk!  :twisted:
Laatst bewerkt op: 09 mei 2011 - 17:37:26 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Overhemden algemeen
Reactie #923 Gepost op: 09 mei 2011 - 17:42:12
Een geënsceneerde onderwereldafrekening om een pak mee te verkopen? Als dat het niveau, de bedrijfsfilosofie of 'gevoel voor humor' is wil ik daar niet bij horen.

Ahhh, niet zozeer de beelden zelf maar het concept achter de campagne vond je dus het probleem. Interessant. Hoe vond jij de Shameless campagne daar dan tegenover staan? Heb het gevoel dat voor de meeste critici daar juist de beelden het probleem waren - het concept (mooie haast naakte vrouwen gebruiken om je spullen te verkopen) daarentegen is haast een geinstitutionaliseerde standaard.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #924 Gepost op: 09 mei 2011 - 18:06:04
Ahhh, niet zozeer de beelden zelf maar het concept achter de campagne vond je dus het probleem. Interessant. Hoe vond jij de Shameless campagne daar dan tegenover staan? Heb het gevoel dat voor de meeste critici daar juist de beelden het probleem waren - het concept (mooie haast naakte vrouwen gebruiken om je spullen te verkopen) daarentegen is haast een geinstitutionaliseerde standaard.

Die 'Shameless'-campagne heb ik een beetje mijn schouders over opgehaald; het is 'ironie' of 'humor' van dezelfde soort, alleen weet je met seks helemaal zeker dat er personen en groeperingen over gaan vallen. Nog minder 'authentiek', nóg puberaler. Maar zoals gezegd doe ik geen zaken meer met ze, krijg ik hun brochures niet meer in de bus en doen ze het niet van mìjn centen. Ieder het zijne.

Een halfnaakte deerne gedrapeerd over de motorkap van een 'stoere' auto is iconografisch juist omdat het zo mooi de ideeënarmoede van automannen verbeeldt. (David Ogilvy doorbrak dat stereotiep succesvol met zijn Beetlecampagne in de VS: dát was spannende reclame, zó maak je een merk sympathiek. Afijn. Das war damals.)

PS Inmiddels redelijk off-topic geraakt. Surrie!

*nagekomen gedachte* In de tijdschriftenwereld weet men dat de losse verkoop van een blad enorm  stijgt al er op de cover 'een lekker wijf' óf het portret van Hitler is afgebeeld. Ik hoop dat de marketeers van Suit Supply niet meelezen: dat soort 'ideeën' leven ze immers van!  Ik zie ze al bij DWDD: Jamaar Hugo Boss deed het ook! :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 09 mei 2011 - 18:13:16 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #925 Gepost op: 09 mei 2011 - 22:38:19
 :mrgreen:

Spijker op z'n kop.

Notaio

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #926 Gepost op: 19 mei 2011 - 22:48:22
Ik heb nog geen 25 inhoudelijke berichten geplaatst en heb dus nog geen recht om een post te starten. Toch lijk het me leuk om een soort van project(je) te starten. Ik vroeg me af of de mods hier iets in zien en een post toestaan (of deze willen verplaatsen naar de juiste plek).

Volgende week reis ik naar Den Haag af om daar bij een van de bekende adressen een shirt te laten maken. Ik heb aardig wat "kantoorshirts" van verschillende makelij in mijn kast hangen. Om jullie een idee te geven:
- William Cheng uit Hong Kong (eerste MTM shirt EUR 25 p.s.  :lol: )
- Hout Broxx MtM;
- profuomo bleu label slim fit;
- Tom James MTM;
- Lorenzini of the rack; en
- Lorenzini MtM.
Deze shirts zijn allemaal wit, hebben allemaal dubbele manchetten en worden exclusief op kantoor gedragen. Ik heb er eigenlijk een beetje een soort persoonlijk kenmerk van gemaakt. Hagelwit shirt met mooie manchetknopen (andere hobby van me..) en "powertie". Blijft gewoon een erg strakke combi, ook in een omgeving waar teveel bling bling niet kan.

Al deze hemden van verschillende shirtmakers hebben zo hun voor- en nadelen. Mijn doel is om een perfect business shirt te laten maken op basis van alle voordelen van de verschillende shirts. Eisenpakket:

1. Het shirt moet goed zitten, dus MtM. Ik heb niet het lichaam van een spijker maar slim fit moet (met mate) kunnen.

2. Het shirt moet wit zijn en dubbele manchetten hebben om de redenen zoals hierboven vermeld.

3. Katoen (Egyptisch of Sea Island voor het comfort, of is dat meer een thread count kwestie?)

4. Het shirt mag niet te snel kreuken. Ik denk dat daar de weave belangrijk is, een twill of (royal) oxford?)

5. Het shirt mag niet te snel slijten. Gaat immers 50 keer per jaar de wasmachine in...

6. Het shirt moet betaalbaar zijn. Voor mij is dat EUR 200. Haalbaar voor dat geld?

Als mensen tips hebben voor comfort, thread count of weave dan neem ik die graag mee. Ik zal na het bezoek aan de betreffende shirtmaker hier een updatje plaatsen en dan t.z.t. ook een foto van het eindproduct. Met name dat laatste is het leukste want dan kunnen we allemaal onze hooggeleerde sartoriale know-how en smaak spuien.

Overigens koop ik iets van 2-3 van dit soort hemden per jaar dus ik zou daarmee best eens een rondje langs de velden kunnen maken, dus de verschillende shirtmakers afgaan en dat hier posten, plus updates van de slijtage van de shirts.

Want vinden jullie?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #927 Gepost op: 19 mei 2011 - 22:51:24
Prima! Welke kleermaker ga je?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Notaio

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #928 Gepost op: 19 mei 2011 - 22:57:59
Ik twijfel tussen Vanita en Ettemadis. Van den Heuvel wil er meteen drie verkopen, dat vind ik wat ambitieus

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #929 Gepost op: 19 mei 2011 - 23:05:12
Denk dat je bij Vanita voor een eerste shirt een goede kans maakt. (Ik ben nogal een Vanita fanboy hoor maar ze leveren gewoon erg goed werk en zijn echt top in het aanmeten, zeer vakkundig)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford