Ik heb nog geen 25 inhoudelijke berichten geplaatst en heb dus nog geen recht om een post te starten. Toch lijk het me leuk om een soort van project(je) te starten. Ik vroeg me af of de mods hier iets in zien en een post toestaan (of deze willen verplaatsen naar de juiste plek).
Volgende week reis ik naar Den Haag af om daar bij een van de bekende adressen een shirt te laten maken. Ik heb aardig wat "kantoorshirts" van verschillende makelij in mijn kast hangen. Om jullie een idee te geven:
- William Cheng uit Hong Kong (eerste MTM shirt EUR 25 p.s.

)
- Hout Broxx MtM;
- profuomo bleu label slim fit;
- Tom James MTM;
- Lorenzini of the rack; en
- Lorenzini MtM.
Deze shirts zijn allemaal wit, hebben allemaal dubbele manchetten en worden exclusief op kantoor gedragen. Ik heb er eigenlijk een beetje een soort persoonlijk kenmerk van gemaakt. Hagelwit shirt met mooie manchetknopen (andere hobby van me..) en "powertie". Blijft gewoon een erg strakke combi, ook in een omgeving waar teveel bling bling niet kan.
Al deze hemden van verschillende shirtmakers hebben zo hun voor- en nadelen. Mijn doel is om een perfect business shirt te laten maken op basis van alle voordelen van de verschillende shirts. Eisenpakket:
1. Het shirt moet goed zitten, dus MtM. Ik heb niet het lichaam van een spijker maar slim fit moet (met mate) kunnen.
2. Het shirt moet wit zijn en dubbele manchetten hebben om de redenen zoals hierboven vermeld.
3. Katoen (Egyptisch of Sea Island voor het comfort, of is dat meer een thread count kwestie?)
4. Het shirt mag niet te snel kreuken. Ik denk dat daar de weave belangrijk is, een twill of (royal) oxford?)
5. Het shirt mag niet te snel slijten. Gaat immers 50 keer per jaar de wasmachine in...
6. Het shirt moet betaalbaar zijn. Voor mij is dat EUR 200. Haalbaar voor dat geld?
Als mensen tips hebben voor comfort, thread count of weave dan neem ik die graag mee. Ik zal na het bezoek aan de betreffende shirtmaker hier een updatje plaatsen en dan t.z.t. ook een foto van het eindproduct. Met name dat laatste is het leukste want dan kunnen we allemaal onze hooggeleerde sartoriale know-how en smaak spuien.
Overigens koop ik iets van 2-3 van dit soort hemden per jaar dus ik zou daarmee best eens een rondje langs de velden kunnen maken, dus de verschillende shirtmakers afgaan en dat hier posten, plus updates van de slijtage van de shirts.
Want vinden jullie?