Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038402 keer gelezen)

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2295 Gepost op: 14 december 2014 - 11:58:25
Suitsupply is aangesloten bij de Fair Wear Foundation; ik meen net als de aandeelhouder McGregor. Dit betekent dat er aandacht is voor arbeidsomstandigheden in de hele keten.

Meer hierover kun je lezen op http://www.fairwear.org/
Style is never out of fashion

Charlie

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #2296 Gepost op: 14 december 2014 - 13:06:50
Dit betekent dat er aandacht is voor arbeidsomstandigheden in de hele keten.

Who cares.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2297 Gepost op: 14 december 2014 - 14:44:03
Het is bijna kerstmis. Denk aan de medemens. ;)
Suitsupply is aangesloten bij de Fair Wear Foundation; ik meen net als de aandeelhouder McGregor. Dit betekent dat er aandacht is voor arbeidsomstandigheden in de hele keten.

Meer hierover kun je lezen op http://www.fairwear.org/

Maar ook daarbij lijken ze bij SuSu vooral op de fabrieken en weverijen te focussen (gek genoeg staat Thomas Mason, Engeland er dan weer niet bij op het kaartje) en geven ze niet weer hoe het geregeld is op katoenplantages in Egypte e.d.

Van Profuomo, Van Gils e.d. is niets te vinden over hoe ze hiermee omgaan.

Grindpad

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2298 Gepost op: 14 december 2014 - 14:47:50
Who cares.

Stoer hoor. Laat het de metselaars niet horen.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2299 Gepost op: 14 december 2014 - 14:57:41
Who cares.

De vrijmetselarij of maçonnerie is een internationaal verbreide en regionaal gestructureerde broederschap van mensen die streven naar geestelijke en morele verheffing, onderlinge waardering en wederzijdse hulp

Fake as fuck jij. Spreek jij jezelf een beetje tegen mannetje? Vertel eens kom op!
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2300 Gepost op: 14 december 2014 - 15:29:28
Voordat de peop de ventilator raakt, misschien bedoelde hij het niet als persoonlijke opvatting, maar meer in algemene zin, dat niemand er iets om lijkt te geven.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2301 Gepost op: 14 december 2014 - 15:44:43
Bovendien hoop je met de categorie prijzen waarvoor wij shirts kopen dat dit ook deels (naast betere kwaliteit e.d.) ten goede komt aan wat betere arbeidsomstandigheden e.d. en eerlijke katoeninkoopprijzen. Zou toch zonde zijn als dat allemaal opgaat aan duurdere winkellocaties, marketingkosten, merknaam e.d.

Wat meer openheid hierover, waarbij makkelijker na te zoeken moet zijn hoe de diverse merken hiermee omgaan, zou wel fijn zijn.
Laatst bewerkt op: 14 december 2014 - 15:47:47 door cutaway

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2302 Gepost op: 14 december 2014 - 16:13:40
Voor mij maakt het wel uit; ik let er op in ieder geval en bij keuzes tussen twee op het oog vergelijkbare shirts/jassen of broeken kan het de doorslag geven.

Echter, ik kan me voorstellen dat de meeste merken het niet van de daken schreeuwen. De gemiddelde koper wil niet geassocieerd worden met geitenwollensokken enz.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2303 Gepost op: 14 december 2014 - 16:32:50
Je hebt gelijk MF, maar dan nog voegt het niets toe. Bovendien is Charlie vaker ongenuanceerd. Kan goed weer het geval zijn.

De beste man lijkt mij geen metselaer pur sang. Eens met B.

Verstuurd vanaf mijn iPhone
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2304 Gepost op: 14 december 2014 - 16:38:38
@Humphrey: van de daken schreeuwen hoeft nu ook weer niet, maar ergens op de site iets erover kunnen lezen onder het kopje productie, of ergens een centrale website waar je dit over alle merken terug kan vinden zou toch wel handig zijn.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2305 Gepost op: 14 december 2014 - 16:42:39

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2306 Gepost op: 14 december 2014 - 16:56:11
Link doet het niet? Wel benieuwd.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Overhemden algemeen
Reactie #2307 Gepost op: 14 december 2014 - 16:57:10
Ze hebben je IPadres geblockt Swann  :mrgreen:

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2308 Gepost op: 14 december 2014 - 17:02:49
Werkt bij mij ook niet.

Bovendien, dan hebben we het over SuitSupply, voor veel andere merken waar we het hier weleens over hebben blijft veel onduidelijk.

TFM

• Gebruiker
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
Overhemden algemeen
Reactie #2309 Gepost op: 14 december 2014 - 17:17:14

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Suitsupply onderneemt maatschappelijk verantwoord. Daarom werken we alleen met ateliers die voldoen aan de internationaal erkende normen van de International Labour Organisation (ILO):

Geen dwangarbeid
    Geen discriminatie
    Geen kinderarbeid
    Vrijheid om lid te worden van een vakbond, recht op collectieve onderhandeling
    Een salaris dat voldoende is om een gezin te onderhouden
    Geen extreme werktijden
    Gezonde en veilige werkomgeving
    Rechtsgeldig arbeidscontract

Suitsupply is aangesloten bij de Fair Wear Foundation (FWF), die zich inzet voor goede werkomstandigheden in de kledingproductie. Als een onafhankelijke organisatie controleert de FWF in hoeverre leveranciers voldoen aan de Gedragscode voor de Kledingindustrie.

We voeren ook regelmatig inspecties uit bij onze leveranciers en voeren we waar nodig verbeteringen door. De uitkomsten van alle inspecties in 2013 vind je in het Social Year Report.

Wij zijn van mening dat kwaliteit niet alleen betrekking heeft op de kleding, maar op de manier waarop deze is geproduceerd. Bezoek voor meer informatie www.fairwear.nl.

Bron: http://eu.suitsupply.com/nl/content-page-suitsupply-ethics.html