Beginnen we niet allemaal rond ons 18e met overhemden van merken zoals Diesel?
Ik ga binnenkort naar Oger, zijn er nog verschillen tussen de winkel in Den Haag en die in Rotterdam? Den Haag is dichter bij, maar als het assortiment in Rotterdam groter is dan rij ik zonder problemen een half uur langer.
Hoe dan ook, het zou fijn zijn als ik voor ik daar binnenloop al enig idee heb welke merken voor mij geschikt zouden kunnen zijn, nu heb ik er dus al eentje (Isaia Napoli).
En bedankt voor het welkom! 
Nee, ik heb nimmer een hemd van Diesel gedragen. En ik heb geen affiniteit met Oger, niet omdat ik mij daar te goed voor voel, maar omdat zij zich te goed voor de klant voelen. Nog afgezien van hun nogal bizarre prijsstelling voor heel middelmatige kleren.
Madeleine Pauw verkoopt erg mooie kleren maar eveneens tegen prijzen waar men zelfs in Milaan van droomt.
Het beste koop je pakken en jasjes bij een kleermaker in Londen en Dublin.
Op maat.
En hemden bij Van den Heuvel.
En dan is iedere verdere discussie over labels en prijzen een verlies van tijd.
Natuurlijk kun je je hemden bij Charvet op de PlaceVendome bestellen.
Of je pak bij Caraceni in Milaan.
Maar dan betaal je een enorm bedrag...en waarvoor? Een label?
Ook de meeste Savill Row kleermakers menen dat hun werk in goud afgerekend moet worden. Onzin.
Er zijn genoeg adressen met dezelfde kwaliteit waar de haute finance en de arabieren niet komen maar waar wel uitstekend werk afgeleverd word.
Ouderwetse engelsen laten hun pak bijvoorbeeld bij Tom Brown maken, die al hun Eton kleren leverde voor zeer aanvaardbare prijzen.
Ik het algemeen vind ik deze website nogal aan elkaar hangen van het noemen van labels, zonder dat er gelet wordt op het eigenlijke kledingstuk.
"ik kocht een hemd van Brioni" zegt zo weinig. Behalve dan dat het te duur was en in de frabriekshal van Brioni gemaakt is.
Laat ik het anders zeggen: een overhemd dat meer dan 200 euro kost is alleen al om de prijs niet netjes meer. Iemand die dat geld uitgeeft voor 1 enkel overhemd past niet bij OSM maar eerder bij Dat Soort Mensen. Of, zoals de Engelsen het zeggen: NQOCD. (Not Quite Our Class Darling).
Dergelijke te dure kleren ogen ook niet goed. In Engeland heet dat 'sharply dressed'. En een vent die dat doet is een Champagne Charlie. Vaak zijn het doodvliegers. Parvenue's. Fatterige dandies.