Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038374 keer gelezen)

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #975 Gepost op: 12 juli 2011 - 21:04:00
Kun je me uitleggen waarom je bij maatwerk denkt wel de garantie te hebben, je ziet het resultaat vantevoren ook niet?

Aangezien dat naar je lichaamsmaten wordt gemaakt, en je kan tegen de personen die je lichaam meten op dat moment zeggen,  wat er bijv. aan een shirt wat je op dat moment aan hebt verandert zou moeten worden voor een jou inziens "perfect" shirt! (ik doel hiermee op slimfit, of je brede mouwen, manchet e.d.)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #976 Gepost op: 12 juli 2011 - 21:10:34
Werkte het maar zo.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #977 Gepost op: 12 juli 2011 - 23:57:58
wat er bijv. aan een shirt wat je op dat moment aan hebt verandert zou moeten worden voor een jou inziens "perfect" shirt! (ik doel hiermee op slimfit, of je brede mouwen, manchet e.d.)

Dus jij zegt dat je voor een maatshirt op basis van shirt x je mouwen 2cm strakker zou willen hebben, dit meer een garantie is voor een goede pasvorm, dan wanneer jij een rtw aan hebt en die zelf 2cm laat vermaken? Je bezwaren tegen het verstellen van een RTW worden me nog niet helder..
Always have a better answer.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #978 Gepost op: 13 juli 2011 - 01:13:32
Dus jij zegt dat je voor een maatshirt op basis van shirt x je mouwen 2cm strakker zou willen hebben, dit meer een garantie is voor een goede pasvorm, dan wanneer jij een rtw aan hebt en die zelf 2cm laat vermaken? Je bezwaren tegen het verstellen van een RTW worden me nog niet helder..

Daar zit wat in! Alleen een RTW shirt heeft een bepaalde samenhang/geheel, en door het verstellen daarvan ben ik bang dat het shirt in onbalans raakt!

Het kan ook gewoon mijn gevoel zijn dat ik een RTW shirt liever niet laat verstellen!

Weet iemand anders misschien een goede kleermaker in de buurt van Leiden die dit voor mij zou kunnen doen??

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #979 Gepost op: 13 juli 2011 - 09:17:39
Daar zit wat in! Alleen een RTW shirt heeft een bepaalde samenhang/geheel, en door het verstellen daarvan ben ik bang dat het shirt in onbalans raakt!

Het kan ook gewoon mijn gevoel zijn dat ik een RTW shirt liever niet laat verstellen!

Weet iemand anders misschien een goede kleermaker in de buurt van Leiden die dit voor mij zou kunnen doen??

Kijk. Nu komen we ergens. Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je niet voor maatwerk moet gaan he. Wat ik bedoel is dat je met relatief kleine aanpassingen een rtw heel goed kan laten zitten. Probeer gerust eens een vanita (of wat dan ook met niveau) maatshirt.

Je kan evt een foto hier posten van de fit om eens een idee te krijgen of het de moeite waard is, al dan niet met een proefshirt, hoeft niet gelijk een barba te zijn gezien je twijfel.
Check het kleermakers/stomerijen topic voor kleermakers in de buurt, persoonlijk zou ik je Uniek in Rotterdam aanrade , o.a. de kleermaker van Oger.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #980 Gepost op: 13 juli 2011 - 11:17:55
Ik denk overigens dat die Yoox Barba van een andere kwalitiet is dan de Barba die Pauw voert - nog even los van de afschuwelijke kleuren ;-) Ik heb vorige week nog twee Barba's meegenomen (gold label) en het zijn toch echt de meest slim fit RTW overhemden die ik ken, strakker dan RTW Finamore en Maffeis. En ook nog prima betaalbaar.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #981 Gepost op: 13 juli 2011 - 11:18:53

Heel begrijpelijk. Maar bij verreweg de meeste MTM-shirts ontbreekt die samenhang sowieso, verkijk je daar niet op. Een MTM-shirt is vaak een som der delen, terwijl een echt goed RTW-shirt (ik noem een Finamore) meer is dan dat.

Waarmee ik je natuurlijk geen steek verder heb geholpen, maar ik wou het maar weer eens gezegd hebben. :-D

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #982 Gepost op: 13 juli 2011 - 19:59:22
Vandaag heb ik twee shirts opgehaald bij een kleermaker uit mijn buurt. De zijnaden zijn ingenomen en er zijn coupenaden aangebracht. Een van de twee shirts lijkt (op de coupenaad) minder mooi afgewerkt te zijn, maar gezien het voor mij de eerste keer is dat ik zoiets laat doen ben ik niet zeker van wat ik mag verwachten. Ik heb een afbeelding bijgevoegd van het betreffende shirt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Laatst bewerkt op: 13 juli 2011 - 20:01:43 door Ari

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #983 Gepost op: 13 juli 2011 - 20:07:10
Zo op deze foto ziet het eruit alsof de stof niet gelijkmatig door de machine is gegaan. Alsof de transporter van de machine net teveel of te weinig deed. Een kant zitten "bobbels" in lijkt het wel...

Coupenaden in een bestaand shirt zetten is altijd tricky..

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #984 Gepost op: 13 juli 2011 - 20:08:23
Keertje strijken en het lijkt mij nog best redelijk. Coupenaden zien er altijd wat gek uit, zeker op een motiefje zoals deze.

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #985 Gepost op: 13 juli 2011 - 20:10:16
Bedankt voor de snelle reacties. Het gaat mij nog niet eens zozeer om de 'bobbels', het shirt licht op de foto namelijk ook niet goed strak. Het gaat mij meer om de naad/het stiksel.

edit: ter vergelijking, het andere shirt is zo gedaan:

Laatst bewerkt op: 13 juli 2011 - 20:13:55 door Ari

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #986 Gepost op: 13 juli 2011 - 20:18:00
Zou voor je kleermaker nog geen 5 minuten moeten kosten om dat even te fixen, even mee terug zou ik zeggen.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #987 Gepost op: 13 juli 2011 - 20:36:33
Ik denk overigens dat die Yoox Barba van een andere kwalitiet is dan de Barba die Pauw voert - nog even los van de afschuwelijke kleuren ;-) Ik heb vorige week nog twee Barba's meegenomen (gold label) en het zijn toch echt de meest slim fit RTW overhemden die ik ken, strakker dan RTW Finamore en Maffeis. En ook nog prima betaalbaar.

Het was inderdaad geen gold label barba, maar een normale, zwarte label met witte letters! Afschuwelijke kleuren, shirt was voor casual gebruik bedoelt :oops:

Misschien dat ik anders toch maar een keer nog een barba bestel en dan een fit pic post zodat jullie kunnen beoordelen of het de moeite van het verstellen waard is!

Heeft Pauw ook barba in maat 37???? Ik denk zelf dat ze als kleinste 38 hebben, correct me if I'm wrong!

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #988 Gepost op: 14 juli 2011 - 09:55:19
OK. Ik heb geen idee of Pauw maat 37 voert, maar de shirts die ik meenam waren net binnen (nieuwe wintercollectie) dus er ligt (lag) nog een flinke stapel, ik zou snel gaan kijken ;-)
The man with style, is the man who can smile

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #989 Gepost op: 14 juli 2011 - 15:46:33
Het probleem is namelijk dat 38 meestal als kleinste maat wordt gevoerd!