Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038377 keer gelezen)

outlandos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1020 Gepost op: 25 juli 2011 - 22:43:48
Bedankt voor al jullie reactie, Isaia, Fray en Finamore staan bovenaan mijn lijstje, waarschijnlijk ga ik morgen even langs en anders donderdag  8) Nog meer aanbevelingen zijn natuurlijk welkom :D
Laatst bewerkt op: 26 juli 2011 - 14:13:43 door outlandos

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1021 Gepost op: 25 juli 2011 - 22:45:34
Finamore zoals gezegd.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

outlandos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1022 Gepost op: 25 juli 2011 - 22:57:15
Iemand ervaring met het bestellen van dit soort shirts online?

Ik ging net even googelen naar Finamore en stuitte hierop:

http://www.forzieri.com/usa/deptb.asp?l=usa&c=usa&dept_id=68&b=1&brand_id=137

Dat witte overhemd is in de sale van $399 naar $199 (nog geen 135 Euro), geen idee hoe de fit is natuurlijk (al staat er wel slim-fit bij), maar voor die prijs...  :-k

NVM, mijn maat (15 1/2) is gewoon de volle prijs, beetje belachelijk als de helft van de maten 132 Euro is en de andere helft 265, of ligt dit aan mij?
Laatst bewerkt op: 25 juli 2011 - 23:55:58 door outlandos

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1023 Gepost op: 26 juli 2011 - 07:54:21

Bedankt voor al jullie reactie, Isaia en Fray staan bovenaan mijn lijstje, waarschijnlijk ga ik morgen even langs en anders donderdag  8) Nog meer aanbevelingen zijn natuurlijk welkom :D

Finamore zoals gezegd.

Maffeis
Mazzarelli
Barba

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1024 Gepost op: 26 juli 2011 - 09:20:31
Maffeis
Mazzarelli
Barba

Ik kan me niet voorstellen dat jij Maffeis in een adem noemt met de andere merken. Ik geloof dat jij toch ook wel kan zien dat de afwerking van Maffeis minder is.

Oh: Truzzi kun je ook nog proberen.
Laatst bewerkt op: 26 juli 2011 - 09:23:07 door bavb
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1025 Gepost op: 26 juli 2011 - 10:15:27
Ik kan me niet voorstellen dat jij Maffeis in een adem noemt met de andere merken. Ik geloof dat jij toch ook wel kan zien dat de afwerking van Maffeis minder is.
Ik wil 'm wel steviger stellen dan Bogart: Ik zet Maffeis (m-t-m) boven oude Borrelli (m-t-m) qua afwerking en kwaliteit op basis van de shirts die ik daarvan heb laten maken.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1026 Gepost op: 26 juli 2011 - 10:28:11
Bij mtm Maffeis is veel meer handwerk mogelijk dan ze bij rtw aaanbieden, mtm heb ik verder geen ervaring mee. Waar in de afwerking zit het verschil?

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1027 Gepost op: 26 juli 2011 - 10:47:32
Het verschil zit met name in de schouderaanzet: beiden 'geplooid', maar waar bij Borrelli het stiksel aan de binnenzijde in no-time loslaat :evil: blijft dat bij Maffeis prima zitten.

Ik denk dat een verder vergelijk lastig wordt, aangezien mijn ervaring m-t-m betreft en de vraag zich vooral op r-t-w richtte. Vandaar ook dat ik expliciet aangaf dat ik het over m-t-m had. Ik wilde alleen wel wat 'tegengas' geven n.a.v. je nogal stellig overkomende bewering :wink:.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1028 Gepost op: 26 juli 2011 - 10:51:08
Het verschil zit met name in de schouderaanzet: beiden 'geplooid', maar waar bij Borrelli het stiksel aan de binnenzijde in no-time loslaat :evil: blijft dat bij Maffeis prima zitten.

Ik denk dat een verder vergelijk lastig wordt, aangezien mijn ervaring m-t-m betreft en de vraag zich vooral op r-t-w richtte. Vandaar ook dat ik expliciet aangaf dat ik het over m-t-m had. Ik wilde alleen wel wat 'tegengas' geven n.a.v. je nogal stellig overkomende bewering :wink:.

MtB

Fotootje dan maar.

De eerste foto is een Finamore schouder, keurig netjes de gehele schouder met blinde steek ingezet, inclusief de plooien. Onder is een schouder van Maffeis, zoals te zien volledig machinaal, alleen de aanzet van de plooien is (overbodig) met de hand verstevigd.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1029 Gepost op: 26 juli 2011 - 11:01:18
Mijn MTM Maffeis is een prima hemd en qua kwaliteit en prijs zeker te vergelijken met Finamore en Mazzarelli.

Gaf slechts wat voorbeelden van hemden die in de prijsklasse vallen van de vraagsteller.

outlandos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1030 Gepost op: 26 juli 2011 - 14:01:19
Zijn er nog meer websites zoals http://www.eu.forzieri.com/usa/deptd.asp?l=usa&c=ita&dept_id=68 waar ik kan rond kijken? Jammer dat ik daar wat de sale betreft net te laat ben, dat witte overhemd van Finamore zou wel eens perfect geweest kunnen zijn.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #1031 Gepost op: 26 juli 2011 - 14:26:25
shopthefinest.com maar heb daar geen ervaring mee ("durf" niet om de een of andere reden).
"Style is not fashion, it's something we have inside"

outlandos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1032 Gepost op: 26 juli 2011 - 14:45:30
shopthefinest.com maar heb daar geen ervaring mee ("durf" niet om de een of andere reden).

Dank! Ze hebben daar erg veel voor weinig, ik zou bijna dit shirt kopen gewoon om eens de kwaliteit mee te maken:

http://www.shopthefinest.com/p-39308-fray-black-shirt-size-15-us-38-eu.aspx

Qua postuur zou ik het nog wel redden, maar een das gaat dan niet lukken, daarvoor heb ik ten minste 15.5 nodig :(

outlandos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1033 Gepost op: 26 juli 2011 - 15:08:51
Hoe meten jullie dat eigenlijk precies op? De omtrek van mijn nek is 36cm, welke maat zou ik dan moeten hebben?

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1034 Gepost op: 26 juli 2011 - 15:43:13
14.1 inch, maar ik betwijfel of die shirts vanaf boordmaat(je) 36 gaan..
Always have a better answer.