Leuk om te horen dat je nieuwe overhemd perfect (be)valt!

Ik ben gisteravond langs Oger Amsterdam gegaan en de bediening was wel oke.. Van de sale was bijna niets meer over (althans dat zei hij) dus zijn we gelijk door gegaan naar de nieuwe collectie (herfst/winter). Het eerste overhemd dat ik aan probeerde was die van Isaia maat 38, deze viel net iets te strak en 39 zou perfect zijn geweest waren het niet dat die al verkocht was.
Daarna hebben we een witte Finamore geprobeerd, maat 39, maar deze viel veel te groot, dus toen 38 geprobeerd en die viel opzich oke, waren het niet dat de boord wel heel nauw zat en dat ik hem eigenlijk toch niet slank genoeg vond.
De goede man maakte vervolgens duidelijk weinig zin te hebben in nog meer overhemden te proberen. Deels terecht, het is een kunst opzich die overhemden weer terug te krijgen en "zeker witte overhemden zijn na een paar keer passen moeilijk nog als nieuw te verkopen", aldus de verkoper in kwestie. Deels onterecht want we hebben het hier over shirts van ten minste 200 euro en dan zou het van de zotte zijn als ik na één overhemd gepast te hebben direct zou moeten besluiten, zonder eerst andere shirts te proberen.
Hoe dan ook, hij heeft het overhemd van Siaria in maat 39 voor me besteld en deze kan ik volgende week komen ophalen.
Gemengde gevoelend over de service (of is het passen van 3 overhemden zo ongewoon), maar (hoogstwaarschijnlijk) tevreden met het resultaat!