Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (222431 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #165 Gepost op: 02 oktober 2013 - 11:56:41
Zou naar Pelger gaan en en een paar ingetogen C&J's kopen..

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 02 oktober 2013 - 11:57:49
Let ook op een fatsoenlijk gestrikte das. Laatst een sollicitant met een Eldredge-knoop én te kort dus veel te groot.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:08:53
EG is stukken duurder dan C&J, C&J is weer stukken duurder dan Magnanni. Het merk is in deze denk ik niet heel belangrijk. Als de Oxford maar mooi en strak is zonder echt op te vallen. Naar mijn mening is hiervoor een Van Lier of Van Bommel ook niet persé verkeerd. Zoals deze van Van Lier, absoluut geen prachtschoen. Maar om nu meteen een zwarte Oxford te kopen van 500 euro die je verder niet van plan bent te dragen...

Laatst bewerkt op: 02 oktober 2013 - 12:13:09 door Arthur Dent
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:10:31
Wel even die hak en zool zwart poetsen.

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:13:06
Volgens mij vergeten mensen dat als mensen gaan solliciteren voor een baan en om kledingadvies vragen dit waarschijnlijk hun eerste fulltime baan is en wellicht niet altijd het budget hebben voor een nieuw maatpak, goede schoenen van C&J/EG en een dure Drakes das (even heel kort door de bocht).

Toen ik 7 jaar geleden ging solliciteren voor mijn eerste echte baan bij een asset manager droeg ik echt niet wat ik nu dagelijks draag voor mijn werk (op een maatpak na).

Het allerbelangrijkste is gewoon dat je er netjes uit ziet. Schone kleding, Nette gepoetste schoenen, geschoren kop en gekamde haren. Je snapt zelf dat je niet een paars gestippeld shirt met gouden knopen moet gaan dragen en je hebt zelf waarschijnlijk wel een idee wat kan/niet kan.

Ja, je geeft een goede indruk met "goede" kleding, maar dat lijkt mij niet het allerbelangrijkste voor je gesprek.
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2013 - 12:17:53 door dimsum

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:16:33
Plaatje van een Van Lier schoen.

Lichte zolen is voor halve zolen. Daar gaat het constant mis met dit soort schoenen. Zwarte schoen = zwarte zool.

Buitenspel

• Aantoonbaar
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:20:09
EG is stukken duurder dan C&J, C&J is weer stukken duurder dan Magnanni. Het merk is in deze denk ik niet heel belangrijk. Als de Oxford maar mooi en strak is zonder echt op te vallen. Naar mijn mening is hiervoor een Van Lier of Van Bommel ook niet persé verkeerd. Zoals deze van Van Lier, absoluut geen prachtschoen. Maar om nu meteen een zwarte Oxford te kopen van 500 euro die je verder niet van plan bent te dragen...

Wanneer ik de schoenen koop, ben ik wel van plan ze vaker te dragen. Beschamend, na het lezen van het forum, moet ik bekennen dat ik cognac kleurige van Liers heb gekocht ongeveer 1,5 jaar geleden en deze graag draag. Wanneer mijn budget voor schoenen rond de 200 euro maximaal ligt, wat zou dan de hoogste kwaliteit zijn die ik kan krijgen?

Ik kan eventueel nog een maand wachten en hopen op uitverkoop ergens, echter heb ik maat 40 en die zijn zelden in de uitverkoop.
Master student Finance aan de UvT.

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:23:58
Dat bedoel ik dus een beetje. Het zou zonde zijn om 400 uit te geven aan een zwarte C&J Oxford wanneer dit niet je droomschoen is. Bij max 200 zou ik inderdaad naar Van Lier/Van Bommel, Magnanni of Meermin kijken, dit is een prima Oxford bijvoorbeeld van Meermin:

"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #173 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:26:05
Die van liers sowieso niet..

Dan zou ik van bommel of magnanni kopen..

Buitenspel

• Aantoonbaar
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:32:30
Gratis tip van TB82:

Een budget van 500 - 600 euro:

http://eu.suitsupply.com/pakken/pak-grijs-uni-napoli-p3457/P3457,nl,pd.html?start=14&cgid=Suits

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2033

http://eu.suitsupply.com/shirts/shirt-lichtblauw-enkele-manchet-h4115/H4115,nl,pd.html?start=32&cgid=Shirts

http://eu.suitsupply.com/dassen/das-blauw-d132203/D132203,nl,pd.html?start=11&cgid=Ties

Bedankt, dit is een erg hulpzame post.

Ik heb mij nog niet ingelezen over dassen, dit moet ik nog doen in de sectie. Maar hoe zit het hier met kleurencombinaties (een linkje naar het relevante topic is voldoende)?
Master student Finance aan de UvT.

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:37:09
Juist, TB, zo zou ik het ook doen

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:38:41
Bedankt, dit is een erg hulpzame post.

Ik heb mij nog niet ingelezen over dassen, dit moet ik nog doen in de sectie. Maar hoe zit het hier met kleurencombinaties (een linkje naar het relevante topic is voldoende)?

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2806.0.html

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,698.msg567552.html#msg567552

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:44:06
Als je in de buurt woont/tijd hebt, ga je best ook eens naar één van de Suit Suplly outlets. Denk dat je wat geluk moet hebben maar zag er laatst redelijk wat navy/grijze pakken voor 150-250 euro. Hemden zitten daar tussen de 29 en 59 euro (beetje zoeken, want: veel linnen en rare kleuren/boorden) en dassen rond de 20 dacht ik.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 02 oktober 2013 - 12:51:23
niet die migrainedas!
live and let die