Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (222433 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #120 Gepost op: 16 september 2013 - 23:09:39
20 cm voetwijdte is natuurlijk prima.

Loze opmerking..

Heb het al vaker gezegd maar alles in verhouding tot schoenmaat, ik heb 17cm maar wss ziet bij Floris 21cm er hetzelfde uit..

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 16 september 2013 - 23:10:17
Klopt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 16 september 2013 - 23:12:25
Oh, je had het al vaker gezegd.

Kijk nog even naar die foto, Pipo.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #123 Gepost op: 16 september 2013 - 23:24:23
Je pijpen mogen slanker, maar moeten vooral korter.

Eens, maar denk niet dat het iemand zal opvallen. Dit is sowieso al een vrij beschaafde break vergeleken met die massa stof die de gemiddelde Nederlandse man, ook bankiers, rond z'n enkels draagt.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 16 september 2013 - 23:25:49
Eens, maar denk niet dat het iemand zal opvallen. Dit is sowieso al een vrij beschaafde break vergeleken met die massa stof die de gemiddelde Nederlandse man, ook bankiers, rond z'n enkels draagt.

Eens. Maar dat geldt evengoed voor de zwarte oxfords vs. deze schoenen. Impact wordt hier schromelijk overdreven.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 16 september 2013 - 23:33:59
Ik tel één persoon die zegt dat het zou kunnen, de rest zegt beslist zwart. Het is maar wat je verdeeld noemt ;) Doe nou maar zwarte schoenen aan.

Het kan (wat ook de vraag was, of het kan), maar mijn persoonlijke voorkeur ligt bij zwart overigens :) 

Lijkt me niet dat ze er over je heen vallen omdat je bruine schoenen hebt, en al helemaal niet voor een sollicitatie voor een eerste baan.  Ik zie traders, pm's, quants etc ook gewoon in bruine schoenen lopen in Nederland, dus je valt echt niet uit de toon ermee. Kies gewoon iets wat lekker zit en netjes is, of het nou bruine of zwarte schoenen zijn.
Laatst bewerkt op: 16 september 2013 - 23:59:43 door dimsum

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 17 september 2013 - 08:54:23
Ik heb tijdens mijn stage bij abn (in rotterdam) vanalles gezien, maar ligt ook aan de afdeling. Voor een sollicitatie zou ik echter wel zwarte schoenen aandoen. Ik ga er vanuit dat je die hebt. Anders moet je ze sowieso kopen ;)

Blauw of grijs pak zal het verschil ook niet maken, zeker voor een startersfunctie. Belangrijker is dat alles schoon is en je hemd gestreken.
Maar ik ben student en neem nooit iemand aan :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 17 september 2013 - 09:19:33
De vergelijking dat in de grote kantoren de belangrijke meneren ook gewoon op bruine schoenen lopen, gaat hier een beetje mank. Die mensen zijn ooit gewogen en capabel bevonden. Als je gaat solliciteren, wordt je de maat genomen, door de mangel gehaald en wordt er ook nog eens naar het totaalplaatje gekeken. Zeker als er verschillende goede kandidaten zijn, kúnnen dit soort futiele dingen mee gaan tellen.

Ik weet niet hoe jullie solliciteren, maar als ik solliciteer probeer ik helemaal niets aan het toeval over te laten. Je zal maar een oerconservatieve HR-snor treffen, niet ondenkbaar bij een bank. Stel nou dat je twee identieke kandidaten hebt, de ene onberispelijk, met zwarte plain oxfords en de ander bijna onberispelijk, maar op cognackleurige Van Liers…

Er word mij ineens duidelijk waarom we 10% werklozen hebben in dit land. :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje, eenmaal binnen maakt het vrij weinig meer uit, daar ben ik het wel mee eens.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 17 september 2013 - 09:23:58
Precies, bruine schoenen moet je verdienen  :mrgreen:
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 17 september 2013 - 10:17:47
Ik vind dat het nu, zoals floriss zegt, erg wordt overdreven hoeveel impact bruine schoenen kan hebben op een sollicitatiegesprek voor een startersfunctie. Je wordt echt niet afgewezen omdat je bruine schoenen aan hebt in plaats van zwarte. Ja, het is meer de norm, maar nee, het is niet raar om met bruine schoenen binnen te lopen.

Als de topicstarter ook zwarte schoenen heeft, kan hij natuurlijk die ook dragen naar de sollicattie. Het belangrijkste is dat de schoenen er netjes en schoon uitzien.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 17 september 2013 - 10:50:25
Ik weet niet hoe jullie solliciteren, maar als ik solliciteer probeer ik helemaal niets aan het toeval over te laten. Je zal maar een oerconservatieve HR-snor treffen, niet ondenkbaar bij een bank. Stel nou dat je twee identieke kandidaten hebt, de ene onberispelijk, met zwarte plain oxfords en de ander bijna onberispelijk, maar op cognackleurige Van Liers…

Sorry, maar als je echt denkt dat diegene met de zwarte oxfords het redt vanwege zijn schoenen, dan heb je wellicht een kleine reality check nodig. Bij kleding gaat het erom dat je er verzorgd uitziet en dat je je prettig voelt in wat je draagt. En ja, ook ik zou zwarte schoenen aantrekken omdat het wat meer gebruikelijk is in deze specifieke omgeving. Maar no way dat dit een beslissend punt is in de keuze van een kandidaat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 17 september 2013 - 11:00:13
Sorry, maar als je echt denkt dat diegene met de zwarte oxfords het redt vanwege zijn schoenen, dan heb je wellicht een kleine reality check nodig.

Waar zie je mij dat zeggen? Ik denk dat ik een redelijk genuanceerde bijdrage heb geleverd. Snap niet waarom je nou weer zo fel van leer moet trekken.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 17 september 2013 - 12:17:40
Stel nou dat je twee identieke kandidaten hebt, de ene onberispelijk, met zwarte plain oxfords en de ander bijna onberispelijk, maar op cognackleurige Van Liers…

Je suggereert hier expliciet dat de kleur van de schoenen een keuzefactor kan zijn bij verder gelijkblijvende kwalificaties. Net zoals hier eerder in het draadje ook meerdere keren gebeurt. Dat vind ik flauwekul.

Prima dat een sollicitant zich conformeert aan de standaard van het bedrijf waar hij wil gaan werken, maar er wordt hier in dit draadje echt een veel te grote halszaak van gemaakt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 17 september 2013 - 12:59:08
Je suggereert hier expliciet dat de kleur van de schoenen een keuzefactor kan zijn bij verder gelijkblijvende kwalificaties. Net zoals hier eerder in het draadje ook meerdere keren gebeurt. Dat vind ik flauwekul.

Het is toch verdorie evident dat dát een hypothese is die nooit zal kunnen uitkomen? En de zin erna, met smiley, benadrukt toch bovendien de gekscherende context die ik voorstel? Natuurlijk zal niemand sec op bruine of zwarte schoenen worden aangenomen of afgewezen, dat probeer ik ook niet te beweren. Ik benadruk alleen dat het wel degelijk een onderdeel is van het totaalplaatje en dat ík, geheel persoonlijk, niets aan het toeval over zou laten bij een sollicitatie. Jij doet nu weer eens heel erg je best om mijn woorden uit z'n verband te rukken louter om je eigen punt te maken. Ik vind dat een vorm van negativisme die op een nare manier aan je kleeft, Floriss. 

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #134 Gepost op: 17 september 2013 - 13:11:59