Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (195118 keer gelezen)

guest45

  • Gast
Kledingkeuze Sollicitatie
Gepost op: 06 november 2012 – 20:02:08
Op verzoek van....

Groot kantoor, Zuidas ed.
- Effen donker pak (Navy of Antraciet)
- Effen wit of lichtblauw shirt
- Zwarte, gepoetste schoenen. Oxfords.
- Donkere, niet gehaakte das in een gedempte kleur. Four-in-hand knoop.
- Zwarte riem.
- Donkere effen kousen.

VB.

-fotos-

From

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #1 Gepost op: 06 november 2012 – 20:06:33
Ty Chris,

Morgen sollicitatiegesprek als product marketeer bij een hard en software leverancier/partner voor het top en midden segment mkb.
Twijfel of ik in pak moet gaan (zonder das) of gewoon overhemd colbert (business casual) .

Maandag als marketing communicatie assistent bij een multinational, ik ben van plan om daar wel in pak naar toe te gaan.

E.J.

  • Gebruiker
  • Berichten: 626
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #2 Gepost op: 06 november 2012 – 20:20:44
Pak zonder das? Dan beter een los jasje imo.
Met bijkans beschamend gemak te plagiλren te parodiλren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

guest45

  • Gast
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #3 Gepost op: 06 november 2012 – 20:24:07
Ik zou ook geen pak zonder das dragen.

Salvatore

  • Gebruiker
  • Berichten: 95
  • pseudo-italiaan
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #4 Gepost op: 06 november 2012 – 20:27:11
Mijn mening is gewoon pak met das als het een beetje serieuze functie is en het bedrijf het toelaat (dus bij een bedrijfje dat door 5 man gerund wordt en wat weinig klantcontact kent, niet bepaald noodzakelijk).

Al zit diegene voor je toevallig zonder das oid kan het naar mijn mening echt geen kwaad, tenzij je erg fashionable gaat doen met een patserhorloge, 8 armbandjes, fancy das met oger/suitsupply-knoop en je meest glimmende paar schoenen. Als je het gewoon netjes houdt toon je gewoon dat je serieus interesse hebt in de functie en het gesprek ook serieus neemt.

From

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #5 Gepost op: 06 november 2012 – 20:49:38
De afkeur tegen een pak zonder das had ik niet verwacht.

Van het bedrijf waar ik maandag zit weet ik dat het een grote organisatie is maar van waar ik morgen zit heb ik niet zo veel informatie.

TB82

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.394
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #6 Gepost op: 06 november 2012 – 21:32:08
Met een grijs of donker blauw pak, wit of licht blauw hemd en das zonder te drukke print kan je weinig verkeerd doen als je solliciteert voor een kantoorfunctie...   
Bij het laatste gesprek waar je het over loon,voorwaarden, auto,... hebt kan je wat meer gaan powerdressen. Een DB pak met krijtstreep bijvoorbeeld  :wink:

Salvatore

  • Gebruiker
  • Berichten: 95
  • pseudo-italiaan
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #7 Gepost op: 06 november 2012 – 22:12:55
Met een grijs of donker blauw pak, wit of licht blauw hemd en das zonder te drukke print kan je weinig verkeerd doen als je solliciteert voor een kantoorfunctie...   
Bij het laatste gesprek waar je het over loon,voorwaarden, auto,... hebt kan je wat meer gaan powerdressen. Een DB pak met krijtstreep bijvoorbeeld  :wink:

+1 met name voor de laatste tip   :P

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.329
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #8 Gepost op: 06 november 2012 – 23:20:21
Een DB pak met krijtstreep bijvoorbeeld  :wink:
Yeah right.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #9 Gepost op: 07 november 2012 – 00:04:54
De afkeur tegen een pak zonder das had ik niet verwacht.

Van het bedrijf waar ik maandag zit weet ik dat het een grote organisatie is maar van waar ik morgen zit heb ik niet zo veel informatie.

Ik denk dat ze het belangrijker vindt dat je veel over het bedrijf weet dan of je wel of niet een das draagt.

mscofield

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2013 – 01:11:43
Mag ik hier verder gaan?

Ik (student, 24 jaar) heb binnenkort een sollicitatie bij een bedrijf waar ik me graag goed voor wil kleden, dus een stuk formeler dan ik doorgaans op de universiteit aan het rondlopen ben.

Waar ik aan dacht was een lichtblauw shirt, navy das (weinig motief?), grijze broek van pak en donkerbruin suede oxfords.

Mijn vraag is of deze kleurencombinatie geen problemen oplevert. Daarnaast blijkt het jasje van dit pak mij niet zo goed meer te passen als het oorspronkelijk deed, dus laat ik dit liever weg. Kan dit gewoon weg worden gelaten of hoort deze gewoon mee te worden genomen? Ik heb eventueel wel een bruin los jasje, maar dan lijkt het me iets te casual worden. Zijn hiernaast nog andere dingen waar ik echt op moet letten?

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #11 Gepost op: 15 juli 2013 – 01:22:39
Daarnaast blijkt het jasje van dit pak mij niet zo goed meer te passen als het oorspronkelijk deed, dus laat ik dit liever weg. Kan dit gewoon weg worden gelaten of hoort deze gewoon mee te worden genomen?

Dat lijkt me geen goed idee. Das zonder jasje is voor IT support medewerkers, zeg maar.


Tijd om een nieuw pak te kopen, dus.

Ik ben overigens altijd in jeans + los jasje, zonder das, naar sollicitaties gegaan, maar reclame en marketing is een andere sector wat dat betreft ;)
Laatst bewerkt op: 15 juli 2013 – 01:25:57 door GuyS

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2013 – 06:54:37
Welke branche?
The man with style, is the man who can smile

mscofield

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2013 – 06:56:50
Detailhandel.

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Re: Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2013 – 07:04:05
Detailhandel zou het wel kunnen daar is een shirt met das zonder jasje redelijk normaal. Maar of het ook stijlvol is. Anyway ik heb een halfjaartje voor mijn afstuderen mijn eerste echt zakelijk pak gekocht en eigelijk moet je er wel een in je kast hebben hangen, ik heb hem al vaker aangetrokken dan ik verwachte.