Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (222431 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #135 Gepost op: 17 september 2013 - 13:38:07
Jij doet nu weer eens heel erg je best om mijn woorden uit z'n verband te rukken louter om je eigen punt te maken. Ik vind dat een vorm van negativisme die op een nare manier aan je kleeft, Floriss.

Ik ruk niets uit het verband, jij wekt toch echt de suggestie dat het je kansen beïnvloed. En ik ben ook niet de enige die die conclusie trekt. Nee, maar nu gaat het niet om de schoenen, maar wel om het totaalplaatje, jada jada. Wat is nou eigenlijk je punt? Word iemand nou op z'n kleding afgewezen of niet? En gaat dat ook op het niveau van het kleurtje van je pak en je schoenen?

Sowieso gedraag je je als een klein kind op het moment dat iemand het niet met je eens is. Kijk even een pagina terug in dit draadje, doe je precies hetzelfde. Je bent niet vies van een beetje uitdelen, moet je ook niet piepen als je 'm een keer terugkrijgt.

Dit hele draadje hangt van tegeltjeswijsheid aan elkaar en must-do's en persoonlijke smaak lopen hier continu door elkaar. En mensen die hier vanuit gebrek aan ervaring oprecht een vraag stellen sturen we bijkans weg met een boodschappenlijst aan nieuwe kleding met de boodschap dat zijn sollicitatie anders zowat kansloos is. BS. Sowieso, een lijstje voor een groot kantoor, Zuidas ed., WTF...

Ik ga dit draadje voorlopig maar even vermijden.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 17 september 2013 - 13:54:54
Natuurlijk. Laat je vooral niet door míj op je eigen tekortkomingen wijzen, maar gewoon weer vol er overheen Floriss. Jij hebt gewoon selectieve moeite met context, zeker als die door bepaalde personen, onder wie ikzelf, geduid wordt. Lijkt wel of je liever ruzie zoekt dan een open vizier houdt.

Ik heb even teruggelezen, maar zie niet wat je bedoelt. Als ik al 'uitdeel' is dat volgens mij altijd wel met de nodige ironie of humor, maar die ontgaat je waarschijnlijk eveneens.
Laatst bewerkt op: 17 september 2013 - 13:56:41 door Mikey Fuoco

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 17 september 2013 - 13:59:17
Mannen, het onderwerp is kledingkeuze bij sollicitaties. Laten we het daarbij houden. En lief zijn voor elkaar.  <3

guest45

• Gast
Reactie #138 Gepost op: 17 september 2013 - 14:42:02
Ik zou voor de zekerheid gewoon 1 bruine en 1 zwarte schoen aantrekken.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 17 september 2013 - 14:42:14
Ik ruk niets uit het verband, jij wekt toch echt de suggestie dat het je kansen beïnvloed. En ik ben ook niet de enige die die conclusie trekt. Nee, maar nu gaat het niet om de schoenen, maar wel om het totaalplaatje, jada jada. Wat is nou eigenlijk je punt? Word iemand nou op z'n kleding afgewezen of niet? En gaat dat ook op het niveau van het kleurtje van je pak en je schoenen?

Twee d/t-fouten in één alinea is in ieder geval iets wat ik (persoonlijk) in een sollicitatieprocedure zou afraden.

Dan moet je echt met zwarte plain oxfords van Lobb incl. een enorme spit shine aankomen om die weer goed te maken.  :mrgreen:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 17 september 2013 - 14:48:29
Twee d/t-fouten in één alinea is in ieder geval iets wat ik (persoonlijk) in een sollicitatieprocedure zou afraden.

LOL, dat krijg je ervan.  :P
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 17 september 2013 - 14:59:37
We weten nu iig waarom Leone zo veel Lobbs heeft  :P

guest45

• Gast
Reactie #142 Gepost op: 17 september 2013 - 15:04:08
xD

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 17 september 2013 - 15:05:05
Hoho, niet zo over de peetvader van de financiële sector. Hij zal in dit topic het verlossende woord prediken. Opdat wij Amen mogen zeggen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 17 september 2013 - 15:22:06
Als Leone de Bijbel had geschreven, was 'ie twee keer zo lang geweest vanwege al het onjuiste spatiegebruik.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 23 september 2013 - 14:48:58
Alle gekheid op een stokje, eenmaal binnen maakt het vrij weinig meer uit, daar ben ik het wel mee eens.
Uiteraard afhangend van de tak van sport is mijn ervaring precies andersom... Ja, je moet er goed uitzien op je sollicitatie, maar oxford/derby, bruin/zwart, enkele/dubbele knik, dat valt niet op, mits van goede kwaliteit. Sowieso zit dat deel onder de tafel, je gaat toch meer naar houding en gedrag kijken.

Juist als je bent aangenomen kan je een groot verschil maken met je presentatie. Goed gekleed zijn kan je net ff wat serieuzer laten lijken waardoor je eerder doorschuift en net even wat betere beoordelingen krijgt. Zo ook in gesprekken met klanten/leveranciers.
De bekende rule of thumb: net een slag netter dan je collega's, maar maak het ook niet te gek.

Laatst bewerkt op: 23 september 2013 - 15:00:20 door Franklin

Charlie

• Gast
Reactie #146 Gepost op: 23 september 2013 - 17:52:58
Met alle respect, Floriss, maar hoe weet jij nu of zo'n bankieraap niet geilt op zwarte oxfords? Wij weten allemaal dat als wij die bankier waren geweest, wij de sollicitant met de zwarte oxfords van C&J, EG of Lobb gewoon aangenomen hadden en tegen die treurige zak met z'n Van Liertjes hadden gezegd dattie in de stront kan zakken.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 23 september 2013 - 18:04:42
Aldus de senior executive VP of hiring bij GS.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Charlie

• Gast
Reactie #148 Gepost op: 23 september 2013 - 18:07:40
Heb ik heel veel voor moeten zuigen.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #149 Gepost op: 23 september 2013 - 18:12:17
Charles heeft wel een punt: je weet niet wie je voor je hebt..