Vandaag heb ik mijn Meermin schoenen ontvangen. Eerste indruk is goed, al ben ik nog niet zeker over de maat. Daarnaast hebben ze er volgens mij ook de verkeerde riem bijgestoken, de kleur is anders.
De schoenen zitten krap, bijna pijnlijk. Ik heb ze in totaal nog maar een halfuurtje aangehad, dus na langere tijd dragen doet het mogelijk meer pijn. Wat is jullie ervaring met goed-zittende schoenen? Moeten ze in het begin super krap zijn, zodat ze na een paar keer dragen perfect rond de voet zitten, of is een beetje ruimte bij aanschaf toch aan te raden? Grootste probleem zijn mijn tenen, deze komen bijna tegen de voorkant, waardoor ze nogal bij elkaar opgepropt zitten.
Ik merkte trouwens op dat de hak niet helemaal gelijk is met de rest van de zool. Voorbeeld: als ik de schoen op de vloer zet, is er wat spatie tussen de achterkant van de hak en de vloer. Ik merkte dit fenomeen ook al eens op bij een Ambiorix schoen die ik paste, is dit normaal en gaat dit weg na een tijdje, of is dit gewoon een fout?