Auteur Topic: Meermin  (916261 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #285 Gepost op: 31 mei 2012 - 11:28:52
Citaat van: AAAC forum
I've been corresponding with the head of Meermin shoes in Mallorca, Spain, which also uses non-Horween shell sources. Here's what he told me about getting shell supplies:

"In our history we have worked with different Shell suppliers: US Horween, Japanese Shells, Italian finished japanese Shells, and the one we are using now, made in Argentina from Rocinante Tannery. We work with that supplier because its more flexible about the color choices of the hides, stock availability, delivery time, and also because the quality is a good one.

Many people ask us, why we are not working with Horween? Well we like very much Horween's Shell Cordovan, but it is very difficult to get for us. Because our orders for the moment are not so big (We cannot compare our volume of Shell pairs produced per year,with brands like Alden, Carmina, or Allen Edmonds, who produce so many Shell pairs every year). Maybe,in a future, when our production of Shell pairs increase, we will try to get hides also from Horween."

Bron: http://www.askandyaboutclothes.com/forum/archive/index.php/t-116292.html?s=d6dfe27c0ad1b40e5ca021ac677b367e

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 31 mei 2012 - 11:32:54
Noemt de grote baas van Meermin nu Alden? Kappen met die bestelling Amadeus. Spaanse hipsters zijn het!

trololooo

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 31 mei 2012 - 11:59:20
O jee het moet niet gekker worden Bill.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 31 mei 2012 - 13:58:06
Noemt de grote baas van Meermin nu Alden? Kappen met die bestelling Amadeus. Spaanse hipsters zijn het!

trololooo

Gelukkig noemt hij ter compensatie ook Carmina en niet alleen Amerikaanse derbymakers. :wink:

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 31 mei 2012 - 17:58:33
Ja gelukkig maar het zou wat zijn als hij alleen maar Alden zou noemen.Er zouden hier zomaar pardoes een aantal leden van hun stoel sodemieteren.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 31 mei 2012 - 18:54:22
 :lol:
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 01 juni 2012 - 10:20:25

Dat sodemieteren valt volgens mij wel een beetje mee hoor, Gusto.

Van Alden alleen zou Horween niet kunnen blijven bestaan en bovendien vinden wij het het fijn dat er dan ook nog merken zijn die zich niet beperken tot de grove derby modellen en elegante oxford's durven maken van paard.  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 03 juni 2012 - 16:47:06
Ik zie net dat ze wat nieuwe modellen hebben toegevoegd aan de Linea Maestro op hun site, inclusief één paar cordovan schoenen.

BastiaanB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 03 juni 2012 - 17:26:23
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft communicatie? Ik heb ze afgelopen week meerdere keren gemailt maar ik krijg geen enkele reactie..

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 03 juni 2012 - 17:33:10
Wat zijn jullie ervaringen wat betreft communicatie? Ik heb ze afgelopen week meerdere keren gemailt maar ik krijg geen enkele reactie..

Bizar.  Bij mij reageerden ze zeer snel, en ik lees nog berichten van mensen die zeggen dat het contact zeer goed en snel was.
Hoe heb je een mail naar hen gestuurd?  Via hun site?  Probeer anders info@meermin.es eens.

BastiaanB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 03 juni 2012 - 17:47:35
Bizar.  Bij mij reageerden ze zeer snel, en ik lees nog berichten van mensen die zeggen dat het contact zeer goed en snel was.
Hoe heb je een mail naar hen gestuurd?  Via hun site?  Probeer anders info@meermin.es eens.

Ik heb het inderdaad eerst via het email formulier op de website geprobeerd. Ik had hier echter niet z'n goed gevoel bij waardoor na 2 dagen een mail heb gestuurd naar info@meermin.es. Ik neem aan dat dit niet in het Spaans hoeft.
Ik heb ook gelezen dat er mensen zijn die hun bestellingen en vragen afhandelen via email met de medewerkers. Misschien is iemand die z'n emailadres heeft bereid deze te Pmen  :) ?

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 03 juni 2012 - 18:00:04
Pm sent!
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

BastiaanB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 03 juni 2012 - 18:17:06
Bedankt voor jullie hulp! Bizar, ik heb nu binnen 5 minuten een reactie..

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 04 juni 2012 - 09:05:12
Bedankt voor jullie hulp! Bizar, ik heb nu binnen 5 minuten een reactie..

Is toeval denk ik. Ik kreeg n.a.v. het contactformulier binnen een uurtje respons, verder contact gehad via de mail. Formulier is waarschijnlijk rechtstreeks gekoppeld aan hun mailbox, dus dat zou niet uit moeten maken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

BastiaanB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 04 juni 2012 - 16:04:27
Klopt, maar het bleek dat ze vorige week een algeheel probleem hadden gehad met hun email. Vandaar dus dat ze niet reageerden op zowel het emailformulier op de website als op de reguliere email.