Wat ik eigenlijk zoek zijn t-shirts met grote V-halzen. Ik draag nu t-shirts van de Hema, ik koop er een stuk of 12 in het voorjaar en draag ze een jaar en vervang ze dan. Dit doe ik al jaren zo, ook met Alan Red en Matinique en wat ik vroeger allemaal droeg. Maar bij al deze shirts is het zo dat als ik ze onder een hemd draag met het bovenste knoopje open, ik een stuk t-shirt zie. Vandaar dus mijn vraag of iemand een redelijk geprijsd alternatief weet voor bovenstaande merken waarbij de V zo groot is dat de hals van het t-shirt onder een open gedragen shirt (althans bovenste knoopje) niet zichtbaar is. Er zijn twee merken genoemd, geloof door Bracco nog een Frans merk, en een Duits merk, een van beide te koop bij New Tailor, maar ik vind het een beetje zonde om 20 tot 40 euro te besteden aan een kledingstuk dat ik na een jaar weggooi. (Zimmerli is helemaal out of the question.) De Hema tees zijn kwalitatief wel ok, alleen te kort, dus ze blijven niet in mijn broek zitten. Een maat groter kopen is geen optie, want die shirts zijn weer veel te ruim. Een maat kleiner zou evt. wel kunnen, maar dat zijn dan meer naveltruitjes, en of dat nu zo geslaagd is?

Maar je voorkomt daarmee wel dat je hemden gaan bollen boven de broekriem (vind ik erg storend).