Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811359 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Crockett & Jones
Reactie #7395 Gepost op: 17 november 2023 - 16:31:03
Ik heb twee paar connies op dezelfde leest, maar die Pembrokes zijn veel stijver. Goed aan de blaren gezeten in het begin. Dikke sokken en een keer poetsen deden wel een hoop.
Ik heb ze in cordovan, zelfde leest beviel goed bij mijn cavendish. Ik ben paar dagen later in London even bij de winkel lang gegaan om ze iets op te rekken. Zat geen greintje rek in hahaha.

Overigens was de winkel waar ik ze gekocht heb op Jermyn str.69 toen dicht (want had ze natuurlijk bij Chris gekocht). En wat een pannenkoeken stonden er in de winkel op nr. 92 probeerde mij gelijk nog wat extra paar te verkopen.
Sfeer was echt veel beter bij Chris, wellicht ook omdat ik hem natuurlijk ken. Maar was voor mij echt een vreemde gewaarwording.
Winkels zaten hemelsbreed misschien 3 min. lopen van elkaar maar de uitstraling en sfeer en de manier waarop er met je omgegaan wordt als klant was echt zo anders. Nogmaals bedankt Chris! Fijn dat ik nog bij je terecht kon.

Inmiddels ingelopen en ben heel blij met mijn pembrokes!

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7396 Gepost op: 17 november 2023 - 16:42:36
Goed om te horen!

Een deel van mijn oude team zit nu in de nieuwe winkel op 77 Jermyn. 👍

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #7397 Gepost op: 17 november 2023 - 19:13:33
Ik heb ook pembrokes (burgundy calf) en eigenlijk lopen deze beter mijn Cavendish. Bij die laatste verschuift de tong op den duur en kan best irritant zijn op het einde van de dag. Maar wat je zegt die Pembroke zit echt veel meer aangesloten.
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7398 Gepost op: 18 november 2023 - 12:10:53
Ik heb ook pembrokes (burgundy calf) en eigenlijk lopen deze beter mijn Cavendish. Bij die laatste verschuift de tong op den duur en kan best irritant zijn op het einde van de dag. Maar wat je zegt die Pembroke zit echt veel meer aangesloten.
Dat klopt, stuk strakker inderdaad. Maar wellicht helpt het om van die pads op de tong van je Cavendish te plakken.
Dan zit het daar wat strakker en zal deze niet snel verschuiven.

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #7399 Gepost op: 18 november 2023 - 14:07:44
Dat klopt, stuk strakker inderdaad. Maar wellicht helpt het om van die pads op de tong van je Cavendish te plakken.
Dan zit het daar wat strakker en zal deze niet snel verschuiven.

Ken ik niet, wat is het. Ben namelijk wel geďnteresseerd daarin. Had ze al vast laten zetten aan een zijde door de schoenmaker, maar dat was ook maar een tijdelijke oplossing
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7400 Gepost op: 18 november 2023 - 14:34:12

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7401 Gepost op: 31 december 2023 - 13:51:28
@Chris: weet jij het verschil tussen connies in chestnut milled calf en tan scotch grain? Meer dan glad leder en schubben? Kleurverschil?

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7402 Gepost op: 01 januari 2024 - 10:54:17
Chestnut milled is boterzacht als ik me niet vergis, eigenlijk het tegenovergestelde van scotch grain. Goed voor ongevoerde loafers etc.
Wat heb je in gedachten?

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #7403 Gepost op: 01 januari 2024 - 11:08:52
Oh nog niets definitiefs. Heb indertijd mn Connies verkocht vanwege veel boots. Maar het blijft er een die je zowel outdoor als business casual kunt dragen. En die milled calf staat in de winter sale dus was de interest sparked. Met jouw antwoord ben ik niet dichterbij gekomen. Materiaalkeuze en type schoen ietwat inconsistent. Is de “gewone” scotch grain toch beter.

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7404 Gepost op: 01 januari 2024 - 11:48:49
Ah, ik zie het nu. Dat is waarschijnlijk ren MTO voor een retailer oid die geannuleerd is. Misschien Japan.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7406 Gepost op: 01 januari 2024 - 14:53:02
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Designo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7407 Gepost op: 01 januari 2024 - 15:24:50
Hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Als trouwe Santoni drager, heb ik mij nooit echt verdiept in Crockett & Jones. Wanneer ze hier voorbijkwamen, dan wist ik ze qua stijl zeker te waarderen maar een aanschaf is nooit actueel geweest.
Sinds kort is hier verandering in gekomen en mede door de recente extra aandacht, overweeg ik de aankoop van de Coniston in Tan Scotch Grain.

Nu de adviesvraag:

Santoni kocht altijd in maat 8. Nu staat Santoni erom bekend dat ze groter vallen dan de standaard maat 8, hoe verhoudt dit zich tot de maat 8 van Crockett & Jones? Is het  verstandig om hier voor maat 8,5 te kiezen?

Heb tussendoor ook weleens Magnanni gekocht, daar is maat 8 aan de kleine kant. Bij Harris is 8 weer prima.

Omdat ik ze online koop, is het verstandig om deze info eerst in te winnen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Just be yourself, there are plenty of others.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7408 Gepost op: 01 januari 2024 - 15:29:31
Zit een volle maat verschil tussen bij mij. Santoni 7, C&J 8.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7409 Gepost op: 01 januari 2024 - 16:52:30
Bij mij 7 santoni gy vs 7.5 in CJ 348. Andere rondere leesten van CJ 8.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra